Siis mitä ihmettä. Sain kotitalousvähennyksen veroilmoituksen kotiini tänään ja siinä sanotaan seuraavaa:
Siis mitä ihmettä??? Kaupunki kävi uusimassa mulle ulkorakennuksen sähkölinjoja kun edelliset oli vuodelta 49 tai jotain. Siinä oli sitten kuitissa työtä ja materiaaleja, jotka laitoin verottajalle.Olette vaatinut kotitalousvähennystä Tampereen kaupungin tekemästä työstä seuraavasti:
...blaa blaa euroja...
Yleishyödylliselle yhteisölle tavanomaisesta kotitaloustyöstä tai hoiva- ja hoitotyöstä maksettu korvaus oikeuttaa vähennykseen, vaikka yhteisö ei ole merkitty ennakkoperintärekisteriin eikä harjottaisi veronalaista toimintaa. Sen sijaan yleishyödylliselle yhteisiölle asuntojen perusparannuksesta tai kunnostuksesta maksetun työn kustannukset eivät oikeuta verovähennykseen, ellei yhteisö ole merkitty ennakkoperintärekisteriin ja harjoita veronalaista toimintaa.
Kotitalousvähennystä ei hyväksytä Tampereen kaupungin tekemästä työstä. Tampereen kaupungilla on y-tunnus mutta se ei harjoita veronalaista toimintaa.
Laki verotusmenettelystä 26 momentti
Voisiko joku asiaa ymmärtävä kertoa, että mihin pykälään mun pitää tässä kohtaa vedota. Eihän tää nyt näin voi mennä. Mulle se kaupunki on tekijänä ihan sama asia kuin mikä tahansa muukin firma.
t. eekisa