Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Hukkaemo
Uusi jäsen

Re: Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Viesti Kirjoittaja Hukkaemo »

Ja täällä yksi uusiosinkku. Jo toista kertaa...sinkku. Asun vanhempieni rakentamaa taloa. vm. 52. Siis talo. Itse olen kuusi vuotta vanhempi. Ensin oltiin perheenä äidilläni vuokralla. Ostettiin yhdessä tämä talo ja peruskunnostettiin. Sitten lasten isä lähti. Jäin kolmen lapsen ja koiran kanssa asustamaan puoliksi kunnostettua taloa. Uuden tuttavuuden kanssa lyötiin hynttyyt yhteen v.-87. Tuli ero vuoden vaihteessa. Nyt asun taloa vanhimman poikani kanssa, joka asuu yläkerrassa. Poika on työttömänä ja minä eläkkeellä. Alkaa jo tuntua siltä, että kai me yhteen tämän talon kanssa kuulutaan. Kun olen asustanut tätä yli 50 vuotta. Huh.. Ja itse tunnen olevani vasta 17-vuotias..... :wink:
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

(hmmmm, rintamamiestalo Floridassa?)
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

Ja tässä ex-rintsikkalainen, sinkkuna rimtsikassa toukokuusta 2010 huhtikuuhun 2011. Rankka vuosi (okei, 11kk), mut tulipahan suoriuduttua kaikesta, jopa tyhjennysmuutosta 90% omin voimin - siitä alkoikin sitten totaalinen vapaus! viini
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
Hower
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hower »

Hoijaa,
status on täälläkin päivittinyt:
Unelmien Ukkomies on nyt Vapaa Äijä.... (YH-äijä?)
Taloa asutaan ja elämää eletään lasten kanssa entiseen, jossei parempaankin malliin.
On kyllä varmaankin näin, että niillä eronneilla tai erotetuilla, joilla lapset lähtee puolison mukana pois ei kyllä kovin vapautunut ja helppo fiilis ole. Siihen nähden tunnen olevani todella onnekas.
csinos
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://rajalanremontti.blogspot.com/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csinos »

Täytyy sanoa että on kyllä orpo olo kun suhde haudattiin. Sen kun piti olla se loppuelämän juttu. Vaan näin se elämä heittelee. Remontti jatkuu yksin, ilman edes sitä olkapäätä, johon nojata ku tuntuu raskaalta. Kun ei siitä miehestä koskaan itse tekemisessä ollut apua kuin kuopuksen kanssa olemisen verran.

Suruaika ensin, sitten voi miettiä että mille sitä alkais vai alkasko millekään. Vaikka olisihan se mukava jos olisi käsistään kätevä kumppani auttamassa eikä aina tarvisi yksin pakertaa ja pähkäillä.
Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Notta olis eres äveriäs eukko rahoittajaksi,vaikka ei muutoin tikkua ristiin :-)
KeesiPera
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KeesiPera »

Issekseen kissan kanssa elellään täällä. Hyvin sovitaan olemaan, eikä ole tarvinnut riidelläkkään pahemmin :lol: Kyllähän sitä mukavaa olisi "katsella" kun joku pitäisi tuota puutarhaa kunnossa :-D
Takalaiton
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Takalaiton »

Takalaittoman isäntä siirtyi myös sinkkujen kerhoon, ja asuttaa taloaan koiran kanssa kahden
Kielokaarina
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kielokaarina »

Viime viikolla tehty kauppakirjat hirsitalosta vm-40. Muutto edessä marraskuun alussa. Erosin avo-ukostani kevättalvella, ja ostin hienon rivarinpätkän. En viihtynyt... ei ollut tekemistä, kun olin elänyt edeltävät 7 vuotta "remonttihelvetissä". Nyt ostin sitten itselleni remontoitavaa... 14-vuotias poika ja 2 terrieriä tekee remonttia kanssani. Nykyiseen rivariini tulee toinen yh-äiti lapsineen ja koirineen vuokralle, eli kahden asunnon loukussa tässä ollaan. Pankin kanssa saan olla naimisissa seuraavat 20 vuotta. Ihme, että sain pankista lainaa talonostoon! Vuokralainen onneksi "maksaa" vanhaa lainaani pois joka kuukausi...
Mikko Suokas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mikko Suokas »

Kielokaarina kirjoitti:Viime viikolla tehty kauppakirjat hirsitalosta vm-40.
Mielenkiintoista, välirauhan aikana valmistunut talo! Jos nimittäin tuo vuosiluku pitää kutinsa. Tunnetko talosi historiaa tarkemmin? Onko kenties aloitettu jo 1939, jäänyt sitten kesken kun rakentajat ovat lähteneet sinne jonnekin ja rakennettu valmiiksi, kun rauha taas hetkeksi palasi?

Kun pääset sitten remontoinnin makuun, voit löytää vaikka yläpohjan puruista kaikkea mahdollista sen ajan sanomalehdistä, Saimaa-askeista ja paperikengistä aina sotasaalistussareihin ja käsikranaatteihin saakka.

t. Mikko, sinkku myöskin
Kielokaarina
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kielokaarina »

Mikolle tiedoksi, että talon historiasta ei minulla ole valmistumisvuotta lukuunottamatta mitään tietoa. Nykyiset asukkaat ovat sitä remontoineet 2003 alkaen, ja ovat onneksi tehneet jo kaikki isommat projektit. Remontti on tehty vanhaa kunnioittaen, ja kaikki alkuperäinen, mitä voi säilyttää, on säilytetty (esim. vanhat puulattiat, hirsiseinät on kaivettu esille, jne). Itselle jää lähinnä kellaritilojen laatoitusta, listojen laittoa joka huoneessa, ja rännien laitto. Pitää kysellä näitä historia-asioita sitten naapureilta muuton jälkeen.
Mikko Suokas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mikko Suokas »

Kielokaarina kirjoitti:Mikolle tiedoksi, että talon historiasta ei minulla ole valmistumisvuotta lukuunottamatta mitään tietoa.
No ei se mitään. Joka tapauksessa oletan, että olet saanut omistukseesi jonkinlaisen harvinaisuuden, viitaten niihin syihin, jotka edellisessä viestissäni mainitsin.

Sellainenkin erikoisuus on kuin ruotsalaistalo, joita saatiin Suomeen lahjoituksena Ruotsista talvisodan jälkeen 1940. No, se ei enää kuulu tähän ketjuun.

t. Mikko
Torpantyttö
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Torpantyttö »

Löysin nämä sivut vasta nyt ja ilmoittaudun rmt-sinkkuihin myös. Asia on sen verran uusi että vähän jännittää kuinka pärjään talon kanssa. Toisaalta ihminen sen on rakentanut, ihminen osaa varmasti korjatakin. Olen niin umpirakastunut mökkiini että jo sen voimalla mennään!
csinos
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://rajalanremontti.blogspot.com/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csinos »

torpantyttö, hyvin se menee :-) Tervetuloa palstalle :-D
RMTvm50
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RMTvm50 »

Juu edelleen ollaan valitettavasti sinkkuna. En tykkää yhtään.
Vastaa Viestiin