Linkkivinkki: 50-luvun kalusteita ym.

RMT:n sisustusnurkka naisille, miksei ukoillekin.
Vastaa Viestiin
Rosanna67
Jäsen
Jäsen

Linkkivinkki: 50-luvun kalusteita ym.

Viesti Kirjoittaja Rosanna67 »

KYMENLAAKSON AMMATTIKORKEAKOULU
Restauroinnin koulutusohjelma / Huonekalurestaurointi
Riina Pesari
ASUMINEN JA SISUSTUS 1950-LUVULLA ─
Villähteen Kalusto Oy:ssä valmistetun vuodesohvan restaurointi
Opinnäytetyö 2010

https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=1
Kurjuuden maksimointi --> uudesta omakotitalosta täysrempattavaan rintamamiestaloon --> Mutta: omakotitaloalueen helvetistä haja-alueen autuuteen
Laurakaisa
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com

Re: Linkkivinkki: 50-luvun kalusteita ym.

Viesti Kirjoittaja Laurakaisa »

Otsikon puolesta sopii, vaikka ei linkkivinkki olekaan:

Olen täysin hurahtanut Kaunis Koti -lehtiin, siis viiskytluvun numeroihin. Niitä liikkuu divareissa ja huutiksessa aika hyvin eivätkä edes maksa hirveästi. Niissä on älyttömän hauskoja ja inspiroivia sisustuskuvia ja liikuttavia mainoksia Ehdoton suosikki on palsta, jonne voi kirjoittaa sisustuskysymyksiä asunnon pohjapiirroksen kera. Ne kysymykset alkavat aina sanoilla "Minulla on kaksi hetekaa."

Ja mikä parasta, Kaunis Koti -lehdistä ei tule yhtään samanlainen vi**tus kuin 2000-luvun sisustuslehdistä joiden kannessa mainostetaan juttua jossa "rintamamiestalo kunnostettiin vanhaa kunnioittaen" ja sisäpuolella on joku valkoinen ulko-ovi ynnä kipsilevyä koko rahalla -hirvitys.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Laurakaisa kirjoitti:Otsikon puolesta sopii, vaikka ei linkkivinkki olekaan:

Olen täysin hurahtanut Kaunis Koti -lehtiin, siis viiskytluvun numeroihin. Niitä liikkuu divareissa ja huutiksessa aika hyvin eivätkä edes maksa hirveästi. Niissä on älyttömän hauskoja ja inspiroivia sisustuskuvia ja liikuttavia mainoksia Ehdoton suosikki on palsta, jonne voi kirjoittaa sisustuskysymyksiä asunnon pohjapiirroksen kera. Ne kysymykset alkavat aina sanoilla "Minulla on kaksi hetekaa."

Ja mikä parasta, Kaunis Koti -lehdistä ei tule yhtään samanlainen vi**tus kuin 2000-luvun sisustuslehdistä joiden kannessa mainostetaan juttua jossa "rintamamiestalo kunnostettiin vanhaa kunnioittaen" ja sisäpuolella on joku valkoinen ulko-ovi ynnä kipsilevyä koko rahalla -hirvitys.
Ei ole myöskään linkkivinkki, eikä sovi edes otsikon puolesta, mutta linkittyy kyllä aiheen puolesta Laurakaisan kommenttiin :lol:
Itse ostin taannoin kirppikseltä nipun Pellervo-lehtiä abaut vuosilta 51- 63. Aivan mahtavia juttuja;
Kolumnisti pohtii palstallaan onkohan iäkkäämmän ihmisen sopivaa ostaa kaunis kirjavakuvioinen villatakki, joka on esillä liikkeen ikkunassa ja lievästi närkästyy kun myyjätär-neiti (ilm. nuori) sanoo niiden kirjavien olevan nuorisomalleja, ja noutaa takahuoneesta "rouvalle" nähtäväksi ruskean ja tummansinisen villatakin.

Myös joitain sisustuskuvia ja juttuja pääasiassa maalaistalojen tuvista ja kamareista; Useassakin tuvassa on emännän APULIEDEKSI puuhellan viereen tuotu sähköhella, joko kaksi- tai nelilevyinen!!! :lol:
Ja onpa saatettu vanha rukki maalata iloisen punaiseksi tai raikkaan vihreäksi :mrgreen: piristykseksi ja muun käytön loputtua vihkiä uuteen käyttöön kukkatelineenä.
Linkkivinkkinä voisi sanoa; haalikaa vanhoja lehtiä, niistä saatte alkuperäisiä sisustusvinkkejä!
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
stonehill
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja stonehill »

Myynti-osiossa löytyy...
Tapiovaaran Pirkka-sarjaa pöytä ja 4 tuolia
50-luvulta
Vastaa Viestiin