Kauanko kestää ammattimieheltä?
Kauanko kestää ammattimieheltä?
Kysyisin teiltä jotka olette lattialastulevyä asentaneet joskus, että kauanko kestää ammattilaiselta ja apumieheltä 5x7m kokoisen suoran lattia osalta 22mm lastulevyjen asennus. Niskat ovat kertopuuta ja varmasti suorat. Niskat ovat 400mm välein. Levyt valmiiksi kannettu lähelle. Työhön kuuluu lisäksi paperin laitto levyjen alle. Levyt ovat 600mm leveitä.
Kysyn tätä vaan kun kiinnostaa timpurien työtahti, kun tuntuu vähän hitaalta enkä amatöörinä osaa oikein arvioida.
Kysyn tätä vaan kun kiinnostaa timpurien työtahti, kun tuntuu vähän hitaalta enkä amatöörinä osaa oikein arvioida.
Re: Kauanko kestää ammattimieheltä?
Jos tavarat on jo työmaalla vieressä niin kahdelta mieheltä pari tuntia?
Montako päivää lastulevyjä on tähän mennessä asennettu?
Sinne asti ei olla vielä päästy, kun vanhaa puolen lattiaa on oikaistu, niskoja lisätty ja sinne asennettu levyjä. Tuo uusi laajennusosa olisi vuorossa seuraavaksi ja siksi kyselenkin että vaihtuuko miehet. Itsellä on sellainen tunne, että päivässä pitäisi mennä, mutta ei noilta kyllä mene varmaan kahdessakaan.
Perjantain saldo oli noin 12 neliötä levyjen asennusta suht suorien niskojen päälle.
Perjantain saldo oli noin 12 neliötä levyjen asennusta suht suorien niskojen päälle.
Miltäs kuulostaa se, että ammattilainen sahaa käsisahalla levyt? Kysyin asiasta niin vastaus oli, että kone ei nopeuta yhtään. Itse en tätä käsitä. Kuulemma 20 sekuntia kestää levyn sahaus käsin.
Kusetetaanko tässä?
Kusetetaanko tässä?
-
kumpurinne
- Jäsen

Aika hitaalta kuulostaa kyllä tahti pelkän levytyksen osalta.. Sahaamiseen sen verran että kyllähän sen käsinkin sahaa, eli siinä ei kyllä varmaan aikaa paljon säästä. Eniten kai tuossa aikaa menee mittaamiseen..
Eniten siinä käsin sahaamisessa mietityttää suoruus levyn päättämisessä, koska käsin vaikea sahata suoraan levyä. Peittoonhan ne levyn päät jää kun tulee seuraava materiaali päälle, mutta silti ei oikein tunnu ammattimaiselta.
Jos tuntuu hitaalta ja laskutus luokkaa 50€ / h niin vaihtoon vain - valmistaudu kuitenkin tekemään itse 
kerran ( 44€ / h / mies ) räpeltävää putkaritiimiä seuranneena meni hermot totaalisesti - tuon jälkeen en meiän torppaan ihan ketä vaan päästä laskuttamaan.
kerran ( 44€ / h / mies ) räpeltävää putkaritiimiä seuranneena meni hermot totaalisesti - tuon jälkeen en meiän torppaan ihan ketä vaan päästä laskuttamaan.
- maurilyly
- Jäsen

- Kotisivu: http://huvilointia.blogspot.fi
- Viesti:
Itsekin teetin työtä noin 10 vko kahdella timpurilla ja työn tulosten ja keston arviointi on vaikeaa. Tunne on, että työt ei etene, mutta kun sitten teet jotain (kun ei osaa), niin menee ainakin triplasti aikaa ja jälki on huonompaa.
Kallista se teettäminen joka tapauksessa on, mutta jos teetetty työ on parempilaatuista ja sen käyttöikä on pidempi, kuin omat tee-se-itse virittely, niin hyvä niin
Kallista se teettäminen joka tapauksessa on, mutta jos teetetty työ on parempilaatuista ja sen käyttöikä on pidempi, kuin omat tee-se-itse virittely, niin hyvä niin
Itse tunne yhden tosiammattimiehen, ja hän ei kyllä tee pienintäkään asiaa käsisahalla. Itseasiassa hän käyttää jokaisen asian sahaamiseen moottorisahaa (ketjusahaa). Suoraa jälkeä myös tulee ja rivakasti.
Levyn varmasti sahaa käsisahalla 20 sekunnissa, mutta pitäisi nähdä suoritus kokonaisuutena. Jos tuon suorituksen jälkeen pitää levätä 5 min. maassa makaamalla tai pitää tupakin mittainen tauko, niin ei varmasti nopeuta työntekoa. Itse ainakin joudun levyjen sahaamisessa käsisahalla pitämään välillä lepotaukoja, vaikka mielestäni kohtuu hyväkuntoinen olenkin.
Levyn varmasti sahaa käsisahalla 20 sekunnissa, mutta pitäisi nähdä suoritus kokonaisuutena. Jos tuon suorituksen jälkeen pitää levätä 5 min. maassa makaamalla tai pitää tupakin mittainen tauko, niin ei varmasti nopeuta työntekoa. Itse ainakin joudun levyjen sahaamisessa käsisahalla pitämään välillä lepotaukoja, vaikka mielestäni kohtuu hyväkuntoinen olenkin.
Kyllä ne vaihtoon lähtee kun kotiin pääsen. Alusta alken on ollut vähän epävarma olo. Ovat nyt sitten olleet yhteensä vajaa 4 päivää. Luonnekin hankala eikä jälki kehuttava. Ei edes pakettiautoa vaan farmari ja työkaluja kuulemma on, mutta ei kannata käyttää. Sirkkelissä oikkari ym...
Itse se on tehtävä sitten varmaan toikin homma. Olis se kiva kun löytyis ammattilaisia joilta homma onnistuis. Tollaisia pikkuhommia olis tarjota kun itse ei meinaa keretä kun vapaa-aikaa niin vähän ja talvi painaa päälle. Kyllä ammattimiehelle ihan mieluusti maksaakin.
Itse se on tehtävä sitten varmaan toikin homma. Olis se kiva kun löytyis ammattilaisia joilta homma onnistuis. Tollaisia pikkuhommia olis tarjota kun itse ei meinaa keretä kun vapaa-aikaa niin vähän ja talvi painaa päälle. Kyllä ammattimiehelle ihan mieluusti maksaakin.
Vaihtoon vaan. Vaikka tuollaista se rakennusalalla nykyään melkein joka paikassa on.
Katselin taannoin kesällä toimistonaapurin kylpyhuoneremonttia. Kolme epämääräistä miestä tuhrasi samaa 4 m2 kylppäriä yli kolme viikkoa. Enpä kehdannut käydä kysymässä mistä oli äijät hankkinut ja mitä oli maksanut. Wc-pytty nököttää tuolla pihalla edelleen.
Lattian levytys on niin yksinkertainen juttu tasaiselle pohjalle, että eipä siinä kauaa nokka tuhise. Etköhän sinä selviäisi siitä myös itse yhden illan aikana - jos vain akkuporakone ja mittanauha löytyy?
Katselin taannoin kesällä toimistonaapurin kylpyhuoneremonttia. Kolme epämääräistä miestä tuhrasi samaa 4 m2 kylppäriä yli kolme viikkoa. Enpä kehdannut käydä kysymässä mistä oli äijät hankkinut ja mitä oli maksanut. Wc-pytty nököttää tuolla pihalla edelleen.
Lattian levytys on niin yksinkertainen juttu tasaiselle pohjalle, että eipä siinä kauaa nokka tuhise. Etköhän sinä selviäisi siitä myös itse yhden illan aikana - jos vain akkuporakone ja mittanauha löytyy?
Juu, ei kuulosta kyllä kovinkaan ammattimaiselta tai ripeältä. Kyllä kahden ammattimiehen pitäisi asentaa parissa tunnissa noin pienen huoneen lastulevyt. Milläs (koneet/ruuvit) ne muuten kiinnitti ne levyt?
Meillä isäntä ei kyllä sahaa tai naulaa käsin yhtään mitään.
Meillä isäntä ei kyllä sahaa tai naulaa käsin yhtään mitään.
Kurjuuden maksimointi --> uudesta omakotitalosta täysrempattavaan rintamamiestaloon --> Mutta: omakotitaloalueen helvetistä haja-alueen autuuteen
Joo kyllähän sitä kaikenlaista on tullut opeteltua. Sen takia vaan välillä tekee mieli palkata ammattilaisia ettei hommat veny liian pitkiksi kun elämässä ois kiva olla muutakin kuin rakentaminen.
Sen olen huomannut, että yleensä ne hyvät on halpoja tuntiveloituksiltaan. Mikä on aika yllättävää. Yleensä on tottunut siihen, että markalla saa markan tavaran, mutta rakennusalalla tuntuu, että huonot on kalliita miehiä.
Sen olen huomannut, että yleensä ne hyvät on halpoja tuntiveloituksiltaan. Mikä on aika yllättävää. Yleensä on tottunut siihen, että markalla saa markan tavaran, mutta rakennusalalla tuntuu, että huonot on kalliita miehiä.
Ruuvit hain minä ja kyllä niillä joku akkukone näytti olevan, mutta tollaisessa hommassa ei ihan millä tahansa koneella pärjää. Luottotimpuri suositteli sähköporaa josta sais kierrokset alas. Syö kuulemma akkua niin pirusti tuo lastulevyjen ruuvaus jos tahdilla koittaa tehdä vaikka olis ammattivehjekin.