Mineriitistä maali pois
-
peukaloliisa
- Uusi jäsen
Mineriitistä maali pois
Ajankohtainen ongelma mulle!!Olen maalaamassa taloa ja vanha maali pitäisi saada pois mineriitistä ainakin hilseilevä ja rapistunut maali.Millä on paras hinkata veke??Painepesuria ei suositella,koska alla on vanha hirsi.Teräsharjaa ja hiontakoneella olen yrittänyt,mutta tuntuu,että se vie hirveesti aikaa!!Tunnustan,en ole mikään remonttireiska 
Re: Mineriitistä maali pois
No en kyllä suosittele mineriitin hiomista, koska siinä on asbestia... Painepesurikin olisi pienempi paha. Minun mielestäni.
Ei missään nimessä teräsharjaa, puhumattakaan hiomakoneesta. Mineriittilevyn pintaa ei saa rikkoa, eikä levyä murtaa. Levyssä on 20 % vaarallista asbestia.
Suosittelisin unohtamaan koko mineriittilevyn maalamisen ja uusimaan julkisivun puuverhoukselle. Asbestilevy vain on sellainen materiaali, että sillä tulee tekninen elinikä vastaan. Mineriittijulkisivu ei ole ikuinen. Voin vain kuvitella miltä hilseillyt mineriittiseinä näyttää.
Suosittelisin unohtamaan koko mineriittilevyn maalamisen ja uusimaan julkisivun puuverhoukselle. Asbestilevy vain on sellainen materiaali, että sillä tulee tekninen elinikä vastaan. Mineriittijulkisivu ei ole ikuinen. Voin vain kuvitella miltä hilseillyt mineriittiseinä näyttää.
- Kauppis
- Jäsen

- Kotisivu: http://palaios.com
- Viesti:
Voi sen maalata, mutta sitten saat olla suti seinässä koko ajan.
Jos ne levyt on ehjiä ja allaoleva seinä kanssa, niin anna olla, kunnes on aika laittaa kokonaan uusi pinta.
justiinsa kuoli Rouwan kummisetä asbestoosiin - kaivoshommista
Jos ne levyt on ehjiä ja allaoleva seinä kanssa, niin anna olla, kunnes on aika laittaa kokonaan uusi pinta.
justiinsa kuoli Rouwan kummisetä asbestoosiin - kaivoshommista
isompi leka tänne!