Oma nurkka

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: Oma nurkka

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: En tiedä, riippuu ihan omasta mielenlaadustasi mutta kansainvälisillä vesillähän sä vielä silti liikut... :-D

Jotain tuollaista ja kaikkea siltä väliltä voi tulla jos öljy hanoista tulevat virtaamat pienenisi, kummasti ei nykymaailma oikeasti siitä välitä eikä kukaan kummemmin ole älämölöä aiheesta nostanut.

Muuten. Kuinka hel***tin paljon niitä pieneliöitä onkaan tällä pallolla silloin joskus ollutkaan :shock:
No kun elämän edellytykset oli joskus aika paljon paremmat kuin nykyään, CO2 taso oli aika huimasti suurempi mitä nykyään, niin korkea ettei ihminen olisi pärjännyt, mutta kasvit ja elämä kukoisti aivan toisella tavalla, eihän napajäätiköitäkään ole ollut kuin vasta pienen hetken, joten kyllä elämää on ollut paljon enemmän, tosin ihminen ei heikkona elämänmuotona olisi voinut syntyä niissä olosuhteissa.

Öljykriisin vähiten puhuttu puolihan on siinä, että kriisi iskee päälle silloin kun sitä öljyä pumpataan eniten mitä koskaan, kas kun kulutus kasvaa nopeammin kuin tuotantoa voidaan nostaa, ei siitä älämölöä pidetä, toki YK yrittää saada ihmiset pois öljystä ennen kuin 2030-2050 kriisi puhkeaa, siksihän on nämä päästötavoitteet noille vuosille, mutta nähtäväksi jää, ne paikat missä se kulutus kasvaa niin että kysyntä ylittää tuotannon eivät paljoa välitä noista YK:n kotkotuksista.

Kovin isosti ei älämölöä uskalleta nostaa, totuutta ei tahdota lietsomaan paniikkia, kun pelätään alkavan kovan hamstrailun jne. Tuskin se ihan sattumaa on sekään, ettei nykybensa kestä hengissä kuten joskus muinoin.

No mun näkövinkkelistä ainakin todennäköisintä tuo on siihen miksi YK toimii kuten se on toiminut viimeisen vuosikymmenen.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Aaaargh, mikä himputti tuota mikkisoftaa oikein vaivaa?

Mulla oli selain auki ja purin yhden zipin, välittömästi sen jälkeen alkaa armoton kiintolevyn raiskaus, kone tökkii kuin mielipuoli 15minsaa, syynä se, että svchost ja explorer.exe päättää kilpaa rumbata läpi kaikkien kansioiden kaikki tiedostot, ihan vaan tuosta vain, pää leviää tuota käyttäessä ja kyllä, se on ominaisuus, jota ei saa pois vaikka indeksointi onkin pois käytöstä.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Nyt se löytyi, pähein nettisivu mitä olen koskaan nähnyt, tuon on tehnyt nero, kaikki nuo yksityiskohdat toiminnallisuudessa, aivan kuin käyttäisi oikeasti Amigaa nettisivun sijaan :-D
http://www.chiptune.com/

edit:
Tälläistä mä oon aina halunnut....
http://dtti.wordpress.com/2006/10/16/
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:Mun kantaa kai turha laitella... Laitan kumminkin :-D

Päiväntasaajalle aurinkokennoja, jotka erottelevat merestä vedyn, joka sitten siirretään sähkökaapeleiden rinnalla tänne peräpohjolaan :-D

Vedyllä voi sitten helposti tehdä lämpöä ja sähköä, simppeliä :-D
Aurinkokennojen tuottamalla energialla ei tulla toimeen edes siellä päiväntasaajalla, saati että siellä voitaisiin tuottaa jopa vetyä vientiä varten.

Ydinjätteiden käsittelyn puolella pitäisi kyllä tapahtua jotain merkittävää, sillä nykyisinhän jätteet on usein jätetty voimalan alueelle ilman mitään loppusijoitussuunnitelmaa.

Sähkön tuottaminen nähdään normaalina liiketoimintana, jota mikä firma vain voi mennä harjoittamaan vaikka naapurivaltion puolelle. Ydinkakan kuljettaminen rajojen yli ei enää olekaan pelkkää businesta vaan kuvaan astuu politiikka.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Kuules pvalila, ei se salaman aiheuttama harmaa palkkiarmeija ilmeisesti ollutkaan emp vaan johtuisi ilmeisesti siitä, että kamerassa käytetään rolling shutteria eikä asialle kaiketi voi yhtään mitään, eli kameran surkeutta se vaan on tuokin, ihan kämänen laitos...

Olen tässä jo pohtinut D40 korjauttamista hieman, tosin eihän siinä ole edes koko videokuvausta, mutta kun sillä tuli niin paljon parempia kuvia :roll:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:Tälläistä mä oon aina halunnut....
http://dtti.wordpress.com/2006/10/16/
Buahahaha, samaisesta linkistä bongasin tuon:

Kuva

Pakko pitää tällaisia luovia taukoja sahatessa.
jtbo kirjoitti:Kuules pvalila, ei se salaman aiheuttama harmaa palkkiarmeija ilmeisesti ollutkaan emp vaan johtuisi ilmeisesti siitä, että kamerassa käytetään rolling shutteria eikä asialle kaiketi voi yhtään mitään, eli kameran surkeutta se vaan on tuokin, ihan kämänen laitos...

Olen tässä jo pohtinut D40 korjauttamista hieman, tosin eihän siinä ole edes koko videokuvausta, mutta kun sillä tuli niin paljon parempia kuvia :roll:
Hassua että tekniikka on monessa suhteessa alkanut vetämään takapakkia, puhelimistakaan harvat ovat enään kunnon puhelimia jne.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Tuumanparempipuoli?
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tuikuntekeleet.blogspot.com/

Viesti Kirjoittaja Tuumanparempipuoli? »

jtbo
Jäsen
Jäsen

Vaan on sitä jotain mikä pysyy samana, nimittäin tuo että lentokoneet tippuu koska nopeusanturit pettävät:
http://www.northcountrypublicradio.org/ ... ance-crash

Noissahan on ollut vuosikymmenen ellei pisempäänkin sähköinen lämmitys mielestäni moisen estämiseksi, lisäksi nuo huputetaan aina maassa ollessaan, koska lentokoneita on pudonnut ampiaisten tungettua siihen pitot putkeen jota lentokoneet käyttävät nopeuden mittauksessa.

Sitä minä ihmettelen miksei noissa ole gps nopeusmittareita varalla, niidenhän pitäisi toimia ihan hyvin tuolla ylhäälläkin?

Kuolla nyt noin pienen jutun takia, sama on toistunut kymmeniä kertoja ja yhä vaan sama mitätön vika tiputtaa koneita.

Jos lennän, niin kyllä itse olen silloin puikoissa, sama kyllä millä tahansa kulkuvälineellä matkustaessa :lol:

Tuumanparempipuoli, kyllä minä vastaavia olen lueskellut, mullahan kissat syö keitettyä kalaa, jauhelihaa jne, vähemmän noita kaupan elukkamuonia, raksut on sitten elukkalääkäriltä, niitäkin on hyvä pitää vähän saatavilla. Välillä nappaavat aina tuoreen sätkivän hiirenkin, jos onneton erehtyy sisälle tulemaan ja maallahan noitakin riittää.
Kylläpä sen huomaa hiekkalaatikossakin mitä katti syö, sellaisia reiluja kunnon pökäleitä kun tulee niin on ruokinta mallillaan, muutenkin katista kyllä huomaa mitä se syö, kaupan sapuskoilla ei turkki kiillä kuten aidolla luomulla :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Vaan on sitä jotain mikä pysyy samana, nimittäin tuo että lentokoneet tippuu koska nopeusanturit pettävät:
http://www.northcountrypublicradio.org/ ... ance-crash

Noissahan on ollut vuosikymmenen ellei pisempäänkin sähköinen lämmitys mielestäni moisen estämiseksi, lisäksi nuo huputetaan aina maassa ollessaan, koska lentokoneita on pudonnut ampiaisten tungettua siihen pitot putkeen jota lentokoneet käyttävät nopeuden mittauksessa.

Sitä minä ihmettelen miksei noissa ole gps nopeusmittareita varalla, niidenhän pitäisi toimia ihan hyvin tuolla ylhäälläkin?

Kuolla nyt noin pienen jutun takia, sama on toistunut kymmeniä kertoja ja yhä vaan sama mitätön vika tiputtaa koneita.

Jos lennän, niin kyllä itse olen silloin puikoissa, sama kyllä millä tahansa kulkuvälineellä matkustaessa :lol:

Tuumanparempipuoli, kyllä minä vastaavia olen lueskellut, mullahan kissat syö keitettyä kalaa, jauhelihaa jne, vähemmän noita kaupan elukkamuonia, raksut on sitten elukkalääkäriltä, niitäkin on hyvä pitää vähän saatavilla. Välillä nappaavat aina tuoreen sätkivän hiirenkin, jos onneton erehtyy sisälle tulemaan ja maallahan noitakin riittää.
Kylläpä sen huomaa hiekkalaatikossakin mitä katti syö, sellaisia reiluja kunnon pökäleitä kun tulee niin on ruokinta mallillaan, muutenkin katista kyllä huomaa mitä se syö, kaupan sapuskoilla ei turkki kiillä kuten aidolla luomulla :-D
Kyllähän sitä toisten kyyditettävänä aina hirvittää :-D

Maailmassa kummia juttuja kuten sekin että miksei Norjasta silloin löytynyt helikopteria välittömästi tai toimivia veneitä :shock:

Ahaa, nyt mä alan ymmärtämään tuota meitin nykykatin raakaluomulihavaliota :wink:
jtbo
Jäsen
Jäsen

Alkaa viimeinkin tulemaan rankkoja todisteita siitä, mitä monet ovat pitkään jo esittäneet, että ilmastomallit ovat varsin epäluotettavia, mielenkiintoista nähdä saako mitään julkisuutta täällä ja korjataanko malleja kuten tieteessä uuden vahvistetun tiedon myötä pitäisi vai yritetäänkö yhä venkoilla joillain keinoilla faktoja vastaan:
http://pielkeclimatesci.wordpress.com/2 ... well-2011/

Tuo on oikeasti paha isku koska IPCC:n uutta raporttia ollaan kovasti kyhäämässä ja jos siinä ei huomioida tätä tietoa, niin siinä katoaa uskottavuus täysin. Todennäköisesti tuosta yritetään olla hiljaa, olisihan se noloa jos jouduttaisiin myöntämään ettei ollutkaan syytä paniikkiin, sorry että pistitte miljardeja touhuun, ehkäpä kannattaisi se todellinen syy jo paljastaa ettei löisi niin pahasti käsille touhu?
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Alkaa viimeinkin tulemaan rankkoja todisteita siitä, mitä monet ovat pitkään jo esittäneet, että ilmastomallit ovat varsin epäluotettavia, mielenkiintoista nähdä saako mitään julkisuutta täällä ja korjataanko malleja kuten tieteessä uuden vahvistetun tiedon myötä pitäisi vai yritetäänkö yhä venkoilla joillain keinoilla faktoja vastaan:
http://pielkeclimatesci.wordpress.com/2 ... well-2011/

Tuo on oikeasti paha isku koska IPCC:n uutta raporttia ollaan kovasti kyhäämässä ja jos siinä ei huomioida tätä tietoa, niin siinä katoaa uskottavuus täysin. Todennäköisesti tuosta yritetään olla hiljaa, olisihan se noloa jos jouduttaisiin myöntämään ettei ollutkaan syytä paniikkiin, sorry että pistitte miljardeja touhuun, ehkäpä kannattaisi se todellinen syy jo paljastaa ettei löisi niin pahasti käsille touhu?
Kyllähän IPCC jostain löytää uuden oljenkorren, voit olla varma. Jonkun uuden merkittävän taustavaikuttajan ainakin jos ei muuta.

Ei tämä kesä ainakaan kovin kylmältä vaikuttanut ja tavan ihmisethän muistavat kesät ja talvet suunnilleen max 2 vko siitä milloin loppuvat, minä ainakin :-D
jtbo
Jäsen
Jäsen

Minä kun muistelen, että siellä teilläpäin oli pahin lumikaaos kymmeniin vuosiin viime talvena :lol:

Vesihöyrystähän se seuraava tulee, mutta siinä ilmeisesti odotellaan vetyboomin alkua, koska sitten on helpompi kerätä rahoitusta eikä sotke vetyboomin käyntiin polkemista niin paljoa, päästöveroa kai täällä ennakoivasti maksetaan jo vetyautostakin? :mrgreen:

Lomat pidetty ja etätöitä pitäisi ensiviikosta alkaen väännellä, sitten saattaapi tulla pieni hiljainen hetki vuoden yli saakka.

No yläkerran ovessa on 100mm villaa, tiiviydestä en ihan osaa sanoa, pitäisi operoida tuota sen suhteen vielä, mutta kaiketi talven pidän taas finnfoam ovea oven edessä, että ei ihan olisi hervottoman kylmää minkä puhaltaa sieltä.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Ai kuinka siinä on jotain hienoa, kun mittarissa ei ole turhia vaimennuksia ja pehmennyksiä, sain tuon prossunkuormamittarin lopultakin toimimaan kuten kuuluu, se on nopea, mutta silti se viisari heiluu eikä teleporttaa.

Aika paljon paremman kuvan tuo nyt antaa siitä milloin prossu huutaa hoosiannaa, tässä läppärissäkin vetää vähän väliä tappiin vaikkei edes koneella tee muuta kuin kirjoittaa tekstiä, on se Vista siitä ihana, windowsin oma monitorointi tosin ei moista osannut paljastaa, kun ei kestänyt mukana. Kuitenkin aina kun kuorma osuu tappiin, niin tökkii, aika selvästi tuo sen osoittaa.

Vielä kun osaisi tuon tehdä uuteen projektiin, niin että ei olisi AGauge nimisenä ohjelmana, mutta sen eteen taitaa joutua tekemään jotain jota en ole taas koskaan tehnyt.
jtbo
Jäsen
Jäsen

On kuulkaas suhteellisen ärsyttävää tämä holhous ja hyysäys.

Ensinnäkin, jos teet .NET suomi versiolla softan ei se toimi .NET englanti ympäristössä, koska älypäät ovat menneet suomentamaan myös osan parametreistä esim. performancemonitor komponentistä ja eihän englanninkielisessä ne ole sitten samat, joten joutuu tekemään eri softan suomi että englanti että kaikille muille .NET kielille ja jokainen kieliversio pitäisi sitten saada jotenkin koneelle vieläpä asennettua, ei näin, hyysäystä niin että toiminta hankaloituu.

Entäpä sitten Gmail, yrittäkääpä lähettää zipattua .exe muotoista päivitystä, ei onnistu, koska turvallisuutesi nimissä on moinen estetty, vaikka lähettäisit omaan osoitteeseesi, kunnon holhousta, sirppi ja vasara vaan puuttuu...

Kaikkien softien kieli saisi olla englanti ja sähköpostissa senkun lähettää mitä lystää, perästä kuuluu jos menee väärää kamaa, miten vaikeaa se oikein voi olla...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

jtbo kirjoitti:On kuulkaas suhteellisen ärsyttävää tämä holhous ja hyysäys.

Ensinnäkin, jos teet .NET suomi versiolla softan ei se toimi .NET englanti ympäristössä, koska älypäät ovat menneet suomentamaan myös osan parametreistä esim. performancemonitor komponentistä ja eihän englanninkielisessä ne ole sitten samat, joten joutuu tekemään eri softan suomi että englanti että kaikille muille .NET kielille ja jokainen kieliversio pitäisi sitten saada jotenkin koneelle vieläpä asennettua, ei näin, hyysäystä niin että toiminta hankaloituu.

Entäpä sitten Gmail, yrittäkääpä lähettää zipattua .exe muotoista päivitystä, ei onnistu, koska turvallisuutesi nimissä on moinen estetty, vaikka lähettäisit omaan osoitteeseesi, kunnon holhousta, sirppi ja vasara vaan puuttuu...

Kaikkien softien kieli saisi olla englanti ja sähköpostissa senkun lähettää mitä lystää, perästä kuuluu jos menee väärää kamaa, miten vaikeaa se oikein voi olla...
Sippiin pitää laittaa salasana, sitten menee exetukset läpi.

Ja vaikka lähetys omaan meiliboksiin ei onnistu, niin exen voi kyllä pistää omaan gmailiin ja sitten toisella koneella lukea sen sähköpostinsa: exeä ei siis varsinaisesti lainkaan lähetetä tässä systeemissä vaan se ainoastaan lähetetään palvelimelle.

Holhousta? Ehkä, mutta ehkä halutaan myös vähentää googlen kovalevytilan tarvetta: ohjelmathan ovat nykyisin kamalan isoja.
Vastaa Viestiin