Oma nurkka

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: Oma nurkka

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Ei sitä kirjastokorttia välttämättä tarvitse, kunhan joku käsissä pideltävä johon sen saa ladattua.
http://www.gutenberg.org/

Tuo D3100 on kyllä kehno kamera, periaatteessa siinä on ominaisuuksia jne, mutta se on vähän kuin Porschen moottori muutoin vakiossa kuplavolkkarissa, kyllähän se kulkee, mutta ei se pysähdy eikä taitu mutkaankaan.

No salamoista yritin ottaa kuvia, ei tule mitään, sillä kameran kenno on niin herkkä salaman aiheuttamille häiriöille, että kuvaan tulee ylimääräistä tosi rumasti. Videotoimintoa haikailin juuri tuon salamoiden kuvaamisen vuoksi, mutta eipä onnistu ei.

Samoin se hämärässä kyllä kuvaa kuin D40, mutta se kohisee enemmän kuin D40 samassa valaistuksessa.

Isompia kuviakin se tekee kuin D40, muttei niillä mitään tee, D40 koossa kun ottaa kuvat niin on edes vähän toivoa saada teräviä otoksia.

Harmillista, todella harmillista, että Nikon uhrasi laadun markkinamiehille.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Mä olen tuurijuoppo lukemisen suhteen. Viimeisen kuukauden aikana olen lukenut yhden Harry Potterin ja kolme Agatha Chritietä, neljäs on menossa. Kirpparilla oli viime talvella myynnissä noita Christieitä hintaan 0,20 euroa/kpl ja minä ostin ne kaikki, noin 30 kappaletta. Ennen lomaa en uskaltanut noiden lukemista aloittaa, kun mulla niin helposti hirttää pelti kiinni ja lopetan lukemisen vasta sitten, kun ne kaikki on luettu ainakin kerran läpi.

Surku juttu, että D3100 ei vastannut sitä kuvaa, jonka siitä testien perusteella saa. Tuo megapikselimäärän kasvattamisinto on ollut sikäli ikävä juttu, että sen takia on unohtunut moni muu tärkeä asia.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mä olen tuurijuoppo lukemisen suhteen. Viimeisen kuukauden aikana olen lukenut yhden Harry Potterin ja kolme Agatha Chritietä, neljäs on menossa. Kirpparilla oli viime talvella myynnissä noita Christieitä hintaan 0,20 euroa/kpl ja minä ostin ne kaikki, noin 30 kappaletta. Ennen lomaa en uskaltanut noiden lukemista aloittaa, kun mulla niin helposti hirttää pelti kiinni ja lopetan lukemisen vasta sitten, kun ne kaikki on luettu ainakin kerran läpi.

Surku juttu, että D3100 ei vastannut sitä kuvaa, jonka siitä testien perusteella saa. Tuo megapikselimäärän kasvattamisinto on ollut sikäli ikävä juttu, että sen takia on unohtunut moni muu tärkeä asia.
Mullakin vähän sellainen ton lukemisen kanssa, että kun alan niin kerralla pitää päästä loppuun, tuon Girl Geniuksen viime vuonna lukaisin, siinä on muuten aika monta sivua, vaikka se on sarjakuvaa, niin ei riittänyt mullakaan virta lukea kaikkea läpi kerralla, kun olen vielä tosi hidas lukemaan, välillä pitää palata taakseppäin, kun unohtuu mitä juuri äsken luin, niin aikaa palaa.

D3100 ei oikein toimi tosiaan salamakuvauksessa, mahdoton työ olisi korjata nuo virheet, langan nyt helposti photoshoppaa, mutta nuo muut on aika laajoja alueita korjattavaksi.
Kuva
pvalila
Jäsen
Jäsen

Onko tuo kuvattu ikkunan läpi? Tuossa on tuollaiset kummalliset vaakasuorat alueet, kahta eri harmaan sävyä.

Nikonilla on muuten tolkuttomasti laatuongelmia ainakin sen superzoomin kanssa (L110 vai mikä se nyt olikaan): onkohan vanha laatumerkki päässyt taantumaan vakavasti?

Kutale sentään, mun taloni katto alkaa olla siinä mallissa, että kamerahimot on mun osaltani paras pistää jäihin.
Tuumanparempipuoli?
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tuikuntekeleet.blogspot.com/

Viesti Kirjoittaja Tuumanparempipuoli? »

pvalila kirjoitti:Mä olen tuurijuoppo lukemisen suhteen. Viimeisen kuukauden aikana olen lukenut yhden Harry Potterin ja kolme Agatha Chritietä, neljäs on menossa. Kirpparilla oli viime talvella myynnissä noita Christieitä hintaan 0,20 euroa/kpl ja minä ostin ne kaikki, noin 30 kappaletta. Ennen lomaa en uskaltanut noiden lukemista aloittaa, kun mulla niin helposti hirttää pelti kiinni ja lopetan lukemisen vasta sitten, kun ne kaikki on luettu ainakin kerran läpi.
Sit kun sä oot lukenu nuo kaikki, niin mä ostan ne sulta. Tai siis ne, mitä meiltä ei löydy. Olettaen, että sä myyt ne. :-D
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Onko tuo kuvattu ikkunan läpi? Tuossa on tuollaiset kummalliset vaakasuorat alueet, kahta eri harmaan sävyä.

Nikonilla on muuten tolkuttomasti laatuongelmia ainakin sen superzoomin kanssa (L110 vai mikä se nyt olikaan): onkohan vanha laatumerkki päässyt taantumaan vakavasti?

Kutale sentään, mun taloni katto alkaa olla siinä mallissa, että kamerahimot on mun osaltani paras pistää jäihin.
Ne vaakasuorat ovat sitä häröä, 30 kuvaa sekunnissa ja noita tuli vain kun salama oli kirkkaimmillaan.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuumanparempipuoli? kirjoitti:
Sit kun sä oot lukenu nuo kaikki, niin mä ostan ne sulta. Tai siis ne, mitä meiltä ei löydy. Olettaen, että sä myyt ne. :-D
Herttinen, sä olet hengissä!

Päivittäisit edes sitä blogiasi, jos et tänne jaksa kirjuutella: sä olet nimittäin ollut hiirenhiljaa niin kauan, että mä olin jo varma, että Tuumasta on tullut leski...

Sun blogiasi on päivitetty viimeksi äitienpäivänä ja Tuuman ketjuun kirjoitit viimeksi 1984.

Okei, kyllä Tuuma on sua täällä vähän kehunut, sitä kuinka olet rapsutellut jotain vanhaa koivuhuonekalua käyttökuntoon.

Kerro nyt ihmeessä, miltä tuo teidän projektinne näyttää ja tuntuu sun silmin tarkasteltuna!
pvalila
Jäsen
Jäsen

Voi rähmä!

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0110784331

Minä yksinkertaisesti vaadin kovempia veroja!

Jos nuo rahat sijoitettaisiin tuottavasti niin sitten kaikki olisi ok, mutta kun ei valtio mitään sijoittaa osaa, kuluttaa vain!

Meillä oli juuri eduskuntavaalit ja kansalla olisi ollut tilaisuutensa osoittaa, että haluavat mieluummin kiristää vähän vyötä nyt kuin aivan kamalasti muutaman vuoden kuluttua: tuota vaihtoehtoa ei meille kuitenkaan suotu.

Nokian tilanne taitaa olla aika toivoton?

WinPhone ei ole ollut onneksi edes niille firmoille, jotka ovat sen saaneet valmiiksi tuotteeksi ja markkinoille: miksi se olisi sitä Nokialle?

Tosin tuo Windows 8 saattaa aikanaan tuoda nostetta WP 8:lle, mutta mitä noste auttaa jos kone on jo haaksirikkoutunut?
jtbo
Jäsen
Jäsen

Ei me tarvita lisää veroja, ei siihen ole varaa kovinkaan pitkästi, meillähän on yhä 90-luvun laman jäljiltä kovat verot joilla taloutta pelastettiin, nyt vielä lisää niskaan?

Mun mielestä tässä olisi nyt paikka todeta, että tällä porukalla ei ole mahdollista rahoittaa sitä palvelutasoa mitä on velaksi elämällä rahoitettu vuosikaudet, kuulostaako jotenkin Kreikkamaiselta?

Meidän pitää hyväksyä se, että ei ole varaa syytää rahaa ulos, ennen kuin on jotain mitä syytää ulos, meillä myös rahoitetaan paljon asioita, jotka voisivat rahoittaa itsensä.

Se joka keksisi kuinka alkoholin ja huumeiden haitoista päästäisiin eroon saisi tämän maan taloutta korjattua aika kovalla kädellä, kyseessä on alkoholin verotulot huomioidenkin miljardikustannus vuositasolla.

Lisäksi sosiaalipuolella menee aivan älyttömästi rahaa siihen, kun yksinäiset käyvät lääkärissä esittelemässä täysin keksittyjä tai vähäpätöisiä vaivoja, jotta olisi jotain seuraa, tälläistä tapahtuu yllättävänkin paljon ja se on jonkinlainen prosenttiosuus koko sosiaalipuolen budjetista.

Sikäli on hullu tilanne, että matalapalkkaiset käyvät sossun luukulla, että olisi varaa käydä töissä, koska kaikki on niin kallista.

Omaisuus ja tulot pitäisi saada huomioiduksi myös sosiaalipalveluiden käytössä (no lähinnä terkkarin palveluiden), jolloin saataisiin tehtyä säästöjä ja silti säilytettyä palvelut. Ainakin itse olen jättänyt useimmiten kelan korvaukset ottamatta, koska mulla on ollut varaa maksaa koko homma yksityisellä, mun käynnit on kuitenkin niin vähäisiä, ehkä se myös toisaalta kannustaisi miettimään hieman tekemisiään ja kantamaan vastuuta, jos humalassa itsensä telomisesta vain 50% kuluista korvaisi yhteiskunta.

Sosiaalimenot meillä on aika kovat, meillä taisi olla melkein eniten sairaanhoitajia per kansalainen koko maailmassa, sekä itsemurhia, ties vaikka noilla olisi joku yhteys toisiinsa :lol:

Meillähän oli vaaliteemoissa osalla tuo vyön kiristäminen, mutta vaikka osa äänesti siten, niin silti tosi paljon vaaleissa hävinnyt istuu hallituksessa ja tosi paljon voittanut ei, ettei se äänestäminen välttämättä vaikuta lopputulokseen.

Jos työnantajat ja Suomen kansa saisi aikaan sellaisen pienen asennemuutoksen, että maahanmuuttajien työllistyminen olisi helpompaa kuin nykyään, niin sekin toisi ihan helkkaristi säästöjä, kun väki siirtyisi töihin kortistossa olemisen sijaan.

Mutta panttipullojen kerääminen sentään on verotettavaa tuloa, sillähän se talous korjataan :mrgreen:

Winphone ja noste, kas jos kone on jo haaksirikkoutunut, niin kyllähän se noste sitä voi vähän heittää eri paikkaan tai vaikkapa ihan nurinkin :wink:
jtbo
Jäsen
Jäsen

Sain mainoksia Kiinasta, käänsin sitten googlen kääntäjällä, kun vähän on hakusessa nuo kaikki merkit vielä:
Luxury Package only 10 yuan can enjoy high-quality original $ 35 fine tea
Subject: beach bucket 1 (Castle) + 1 + sand hourglass waterwheel project trolley 1. Accessories: sand shovel (about 20cm), Pig rake (about 18cm), diy spoon 4, round spoon 2 , turtle shells and small animals die 4, Castle 2) a! National 包邮
highlighting man mature taste, full men's unique personality, the quality of hundreds of thousands of consumers to witness! Seven wolves, pure man!

For only 67 yuan National 包邮 Oh! Original price 159 yuan, "seven wolves leather" a beautiful wallet
For only 1.9 yuan! Ji Yang, Jingjiang original 4.5 yuan brand duck gizzard small package!
Combining traditional techniques, refined, chewy and full of delicious food for thought! Small vacuum packaging, easy to carry anywhere, anytime, anywhere to enjoy delicious! Gift, casual essential! Is indeed an ideal food!
Niin olisi ne tarjonneet myös päiväpassia Kiinan dinosauruspuistoon, tosin siitä ei tuossa mainittu mitään tarkempaa.

Mietin vaan tässä, että mitä ne mulle moista lähettää, Ningbo first rank international tuon puljun takana on joka noita lähetteli, sieltä saisi leivänpaahdinta ja vastaavaa. Tuo ei kuitenkaan ihan pelkkää spammia ole vaan enemmänkin kuin asiakaskirje. Aika kovasti ne yrittävät ainakin kaupata, mutta miksi toisinaan hymyilyttää noita lukiessa? :mrgreen:
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo, kymmenen miljardia on tosi iso summa hoidella pelkkiä menoja karsimalla. Veroja nostamalla kansa saisi tuntea, miltä tämä kulurakenne tuntuu jos tilapäisenä puudutuslääkkeenä ei käytetä velkaa: ehkä niitä ääniä sitten jatkossa jaetaan vähän vähemmän niille edustajille, jotka suurimmalla innolla sitä menopuolta ovat kasvattamassa.

Lainanoton takia meillä on jo pitkään vallinnut verot valtion maksettavaksi -mentaliteetti.

Laman aikana lainaa kyllä voi valtiokin ottaa, mutta se raha pitää sijoittaa tuottavasti, sitä ei saa jakaa kulutukseen.
Tuumanparempipuoli?
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tuikuntekeleet.blogspot.com/

Viesti Kirjoittaja Tuumanparempipuoli? »

pvalila kirjoitti:
Tuumanparempipuoli? kirjoitti:
Herttinen, sä olet hengissä!

Päivittäisit edes sitä blogiasi, jos et tänne jaksa kirjuutella: sä olet nimittäin ollut hiirenhiljaa niin kauan, että mä olin jo varma, että Tuumasta on tullut leski...

Sun blogiasi on päivitetty viimeksi äitienpäivänä ja Tuuman ketjuun kirjoitit viimeksi 1984.

Okei, kyllä Tuuma on sua täällä vähän kehunut, sitä kuinka olet rapsutellut jotain vanhaa koivuhuonekalua käyttökuntoon.

Kerro nyt ihmeessä, miltä tuo teidän projektinne näyttää ja tuntuu sun silmin tarkasteltuna!
No vielä henki pihisee.. Niin, en oo jaksanu blogia päivitellä kuukausiin. Pitäis! On saatu jotain aikaan, mutta VÄHÄN vaiheessa on vielä. Tupa on kesken ja nyt tuo "kodinhoitohuone" tai mikä nyt onkaan.. Pikkuhiljaa eteenpäin, vaikka jatkuva (vuosia kestänyt) remontin keskellä eläminen ottaakin välillä hermoon. Puhumattakaan siitä, että työt häiritsee elämää. :lol:

Vanhaa halkokaappia olen rapsutellut ja hionut. Ehkä se täs vielä pääsee elämään uutta elämää eri käyttötarkoituksessa kuin aiemmin. Samaa käsittelyä odottaa hyllykkö.. Mut ei tässä enempää, kun ollaan jtbo:n kentällä eikä Tuuman ketjussa. :-D
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:jtbo, kymmenen miljardia on tosi iso summa hoidella pelkkiä menoja karsimalla. Veroja nostamalla kansa saisi tuntea, miltä tämä kulurakenne tuntuu jos tilapäisenä puudutuslääkkeenä ei käytetä velkaa: ehkä niitä ääniä sitten jatkossa jaetaan vähän vähemmän niille edustajille, jotka suurimmalla innolla sitä menopuolta ovat kasvattamassa.

Lainanoton takia meillä on jo pitkään vallinnut verot valtion maksettavaksi -mentaliteetti.

Laman aikana lainaa kyllä voi valtiokin ottaa, mutta se raha pitää sijoittaa tuottavasti, sitä ei saa jakaa kulutukseen.
Neuvostoaikaan pistivät tehtaalla paremmat kappaleet aina sivuun ja viikon päätteeksi kummasti oli kuoleentuneita jousia niiden autoissa, no tännekkin yhteen aikaan kovasti sitä neuvostomaailmaa yrittivät perustaa, eräässäkin ikkunatehtaassa kesken työpäivän huvituksena oli työporukalla testata kuinka monesta peräkkäin laitetusta ikkunasta saa kiven viskattua läpi, taisivat jopa lyödä vetoa parhaillaan.

Ainahan se on osalla porukkaa ollut tuo mentaliteetti, että kun valtio, kunta tai työnantaja maksaa, niin ei mitään väliä kustannuksilla.

Valtion suurimpia menoja on palkkamenot (yli 40% menoista on näitä), ICT eli tietotekniikka, ohjelmistot jne (ja kyllä, valtiolta kupataan aivan älyttömät summat moisesta), asiantuntijapalvelut, kohta muut on yli 16% 80 miljardin potista (45 miljardia vuonna 2005), tuo muut sisältää sitten kehitysavun, sosiaalimenot, liikenteen yms. kaiken mitä valtio tarjoaa, mutta sen mahdollisuuden eteen, että voi tarjota tehdään sitten työtä, joka maksaa monta kertaa enemmän kuin itse työ.

Noin puolet palkkamenoista pitäisi olla mahdollista leikata vähentämällä henkilökuntaa, meillä on enemmän henkilökuntaa per kansalainen kuin mitenkään on järkevää tai perusteltua, valitettavan moni noista on vielä ihan varsinaisessa suojatyöpaikassa, jos hommia tehtäisiin kuten yksityisellä puolella niin kolmannes väestä riittäisi, mutta puoletkin olisi ihan ok.

Kyllä se 10 miljardia pitää voida vähentää helposti, jos kerran 5 vuodessa on saatu 45 miljardista nostettua menot 80 miljardiin.

Pitäisi vaan tehdä vertailu mihin raha menee nyt mihin ennen ei ja siellä kirves töihin.

Velalla elämistähän sitä on harjoitettu ja taitaapa osa menojen kasvusta tulla siitä, että korot juoksee, ei meillä ole kovin paljoa varaa räkyttää Kreikalle, kun itse tehdään ihan samaa, se mikä on älytöntä rahan haaskausta on ihan näkökulmakysymys.

Liikenteestähän on otettu jo yli 10 vuoden ajan, budjetti liikennepuolella ei ole kasvanut edes indeksikorotuksien tahdissa, kai sitä muustakin voisi ottaa.

Verojen nosto on vaarallista, koska kulutus saattaa stopata yks kaks, kun kansalaiset pelästyy ja se lyö sitten käsille kun valtion tärkeimpiä tulonlähteitä on kulutus ja jatkuva uuden krääsän hankkiminen.

Se hyvä tästä talouskurimuksesta on, että kunnat ovat havahtuneet sammuttamaan katuvalonsa yöksi monessa paikkaa, ilkivalta ja pahoinpitelyt vähenevät merkittävästi tuolla toiminnalla tieteellisten tutkimusten mukaan, täällä valoja on poltettu turvallisuuden tunteen vuoksi, vaikka oikeasti tekee juuri päinvastaista, vilkkaat tiet toki poislukien, ehkäpä tuohon saadaan jokin järki.

Onneksi mulla ei ole miljardeja huolehdittavana ja vaikka tulisi kovakin valtion veron korotus, niin mun mitättömästä palkasta ei paljoa huomaa jos siitä vähän enemmän katoaakin, sillä se on todella vähän enemmän.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Budjetin menopuoli pysyy automaattisesti kurissa, jos menoja ei saa lainarahalla rahoittaa.

Suhdannevaihteluun liittyvät elvytystoimet ovat eri juttu kuin harkitsematon velkaantuminen.

Elvytysrahaa ei vain kuulu jakaa kansalaisten elämisen tasoa parantavasti vaan se on luonteeltaan puhdasta bisnestoimintaa: se pitää näet saada kerättyä nousukauden tullen takaisin, korkoineen.

Tieverkoston parantaminen laman aikana on joko fiksua tai tyhmää: tyhmää se on, jos teetetään työtä keskellä lamaa nousukauden hinnoilla ja jos rakennetaan sellaisia teitä, joita oikeasti ei tarvita.

Mun mielestäni tämä vika vaalitulos oli huono, tosi huono.

Kun hallituksessa on hyvin monta puoluetta niin se joutuu kaiken aikaa taistelemaan sisäisten ristiriitojen kanssa eikä se pysty tekemään mitään kipeitä toimenpiteitä.

Hallituksen kaatuminen kesken vaalikauden ei sekään tilannetta paranna, sillä myös uusi hallitus jouduttaisiin tekemään saman vaalituloksen perusteella.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Kaatuu hallitus tai ei, meni syteen tai saveen, vai miten sitä sopivasti politiikot useimmiten luikauttelee, niin Jtbo, oletko varautunut yhtä hyvin ensi talveen kuin minä, eli tekemättä oikeastaan mitään sen eteen, niinkuin muinakaan talvina? :-D :(

Voitaisiin tehdä joku tavoite? Yök, tiedän, tavoitteet jää aina saavuttamatta... mutta edes semmoinen että puhtaista ilmavuodoista, eli ovien sun muiden rakojen pinta-alan voisi pienentää alle EU - direktiivien. Suora näköyhteys ulkoilmaan vs. A4 vastaa jo prosentuaalisesti aivan käsittämättömän suurta eroa vanhaan eli direktiivi täyttyisi reppaasti, eikä kyse ole vajain olympiarenkain varustetun auton sullomista niihin väleihin kumminkaan... Olipa taas vertaus.

Joku ihme ajaa vain näillä kesäkuumilla unohtamaan tulevan talven paukkuvat pakkaset ja silti niiden suhteen kehtaa vielä vitsailla, hikeä otsalta pyyhkien. Tuntuu olevan niin kaukana mutta jotenkin mulle muistuu mieleen vasta sitten kun huomaa että alkaa ulkona jo olla tähän aikaan pimeää ja maapallo ei olekaan keikahtanut eri asentoon.

Ihan vain kuriositeettina oma kantani on jo selvä ja julki tuotuna asianomaisille mutta... Onko yksi kissa parempi kuin kaksi? Naisväki painostaa muo, taas!!!
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Vastaa Viestiin