Oma nurkka
Re: Oma nurkka
Jos sun talosi olisi edelleen kauppa niin sen kuisti olisi kaiketi jokseenkin julkinen paikka, mutta nykyisin talo on tietenkin aivan yksityiskäytössä ja se tulisi tietenkin ottaa huomioon.
Retkeilijät kaiketi kulkivat fillarilla, eivät moottoripyörällä?
Saattoivat siis olla retkeilijöitä aivan mistä päin maata hyvänsä.
Niin, gepardi kissana olisi kova sana: "Jos ette lähde pois niin päästän kissan irti..."
Voisi oikein kellon kanssa ottaa aikaa, kuinka nopeasti pilkallinen hymy kuolee pois kun mirri kaartaa kulman takaa näkyviin.
Gepardi siksi, että isoista kissoista se kesyyntyy helpoimmin.
Retkeilijät kaiketi kulkivat fillarilla, eivät moottoripyörällä?
Saattoivat siis olla retkeilijöitä aivan mistä päin maata hyvänsä.
Niin, gepardi kissana olisi kova sana: "Jos ette lähde pois niin päästän kissan irti..."
Voisi oikein kellon kanssa ottaa aikaa, kuinka nopeasti pilkallinen hymy kuolee pois kun mirri kaartaa kulman takaa näkyviin.
Gepardin kanssa pitäisi kyllä pidellä huolta talvisin sopivasta lämpötilasta ettei vallan riehaannu epämiellyttävästä kylmyydestä, taitaa noitakin tosin olla myös viileään ilmanalaan tottuneitapvalila kirjoitti:Niin, gepardi kissana olisi kova sana: "Jos ette lähde pois niin päästän kissan irti..."
Oletkos muuten itse jo hommannut koiraihmisille pakollisen, "täällä vartion minä" -kyltin. Hieman Photoshopilla pitäisi vissiin manipuloida kuvaa, jossa edellisen nuohoojan 48 numeron jalkaterä roikkuu hampaissa, siis kahden hampaan väliin mahtuneena
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Mulla on netti tökkinyt viimeaikoina, eihän mulla ole kuin megainen mokkula, joka tavallisesti on kyennyt puoleen luvatusta vauhdista, mutta nyt alkaa hermo hitsaamaan:

Toikin tulos tuli kun netti toimi nopeasti, tavanomainen matelu aiheuttaa sen ettei kykene edes testiä suorittamaan.
Pitää kai pistää tuo Androidi töihin, se ainakin pelaa täydellä vauhdilla.

Toikin tulos tuli kun netti toimi nopeasti, tavanomainen matelu aiheuttaa sen ettei kykene edes testiä suorittamaan.
Pitää kai pistää tuo Androidi töihin, se ainakin pelaa täydellä vauhdilla.
Jep, helle vissiin vaikuttaa
Tuossa meitin 24 megaisen tulos...

Sulla on kaapeli eikös? Siinähän kaistaa jakaa aina jonkinlainen joukko ja hidastuu sitten välittömästi jos joku toinenkin on käyttämässä, adsl on siitä hyvä että muut käyttäjät eivät syö sitä siivua jonka ostat, vaan täälläkin se on yli 50 euroa kuussa 1 megan nopeudella...tuuma kirjoitti:Jep, helle vissiin vaikuttaaTuossa meitin 24 megaisen tulos...
Kaapeli on ja pysyy edelleen kiepillä tuossa seinustalla, kytkentähinta olisi ollut muistaakseni reilu 1000€jtbo kirjoitti:Sulla on kaapeli eikös? Siinähän kaistaa jakaa aina jonkinlainen joukko ja hidastuu sitten välittömästi jos joku toinenkin on käyttämässä, adsl on siitä hyvä että muut käyttäjät eivät syö sitä siivua jonka ostat, vaan täälläkin se on yli 50 euroa kuussa 1 megan nopeudella...tuuma kirjoitti:Jep, helle vissiin vaikuttaaTuossa meitin 24 megaisen tulos...
Tarjouksen sain neuvoteltua ja ennen 8M oli 49,90/kk ja nyt tuo "24M" 39,90/kk + TV tulee sitä kautta MTV3 että YLE ihan HD:nä tämän kuun tullut. Nopeustestin aikaan oli tuo boksi poissa pelistä. Aikamoista huiputusta nuo tilaajanopeudet ovat! Mun mokkula, joka meni fyysisesti murskaksi, oli sen 384kbit/s mutta useimmiten silti nopeampi kuin laajakaista. 9,95/kk vielä joutuu siitä ensi kuun maksamaan, tyhjästä.
Kallistahan tuo netin käyttö tässä maassa on ja hidastakin kun verrataan muuhun maailmaan.
Toinen testi antoi tälläisen tuloksen, ei hyvä.

Tuota ennen sain siitä aiemmasta testistä tuollaisen arvon:

Sitä ihmettelen ettei ole packet lossia kun jatkuvasti sivun latautuminen keskeytyy, kun yhteys alustettiin tai vastaa liian hitaasti yms. älyvapaata virheilmoa.
Pitää jotain tälle romulle tehdä, välillä pelaa hetken vähemmän hitaasti, sitten takkuaa taas enemmän, jos olisi edes 0.20 megaa vakaasti, niin kyllähän sekin olisi jo jotain, mutta kun ei.
edit: Romaniassakin on tuplasti nopeamman yhteydet kuin täällä, lisäksi mun yhteys toimii nyt hitaammin kuin keskimäärin maailman hitaimmat yhteydet, loistavaa.
http://www.xinz.org/blog/fastest-slowes ... -in-world/
Toinen testi antoi tälläisen tuloksen, ei hyvä.

Tuota ennen sain siitä aiemmasta testistä tuollaisen arvon:

Sitä ihmettelen ettei ole packet lossia kun jatkuvasti sivun latautuminen keskeytyy, kun yhteys alustettiin tai vastaa liian hitaasti yms. älyvapaata virheilmoa.
Pitää jotain tälle romulle tehdä, välillä pelaa hetken vähemmän hitaasti, sitten takkuaa taas enemmän, jos olisi edes 0.20 megaa vakaasti, niin kyllähän sekin olisi jo jotain, mutta kun ei.
edit: Romaniassakin on tuplasti nopeamman yhteydet kuin täällä, lisäksi mun yhteys toimii nyt hitaammin kuin keskimäärin maailman hitaimmat yhteydet, loistavaa.
http://www.xinz.org/blog/fastest-slowes ... -in-world/
Laajakaista joka kotiin... Tuotahan on toitotettu ihan valtion toimesta. Valokuitua ja hypernopeaa langatonta... Luulisi että Suomi olisi se joka näyttää esimerkkiä maailmalle mutta tietoliikenneyhteyksien suhteen olemme tosiaan kyllä ihan takapajula.
Ruotsissa on tainnut olla jo kymmenen vuotta vähänkään pikkukylää isommassa paikassa 10 tai 100 megaiset yhteydet, jotka usein vieläpä sisältyvät vuokraan, vai maksoiko ne sitä siinäkään, joku valtion sponssaama kuvio siellä tehtiin.
Tuo Miuku katti on muuten kleptomaani, se vohki tänään puhelimen ja katin valjaat naulakosta, kiipesi talvitakkia pitkin ylös ja nappasi ilmeisesti siten ne valjaat. Sitten se vie omaan piiloon kaiken mitä se varastaa ja on mahdottoman tyytyväisen oloinen koko päivän rosmoamisen jälkeen.
Ensimmäisen kerran Miuku muuten äänteli meikäläiselle, sanoi haparoivan miaun, kun pyöri jalkojen juuressa, olen minä kovasti sille kyllä naukunutkin, että kai se alkaa oppimaan moisen, emohan ei ääntele, se ei osaa opettaa noitakaan ääntelemään. Se on vähän kuin pikkuinen sanoisi ensimmäisen sanansa
edit: Törkeää, annoin pesuvadin vajaasti puolillaan vettä kateille, Miuku asettui toiselle puolelle tutkimaan sitä ja Mouku vastakkaiselle puolelle, Miuku esittää olevansa kiinnostunut vedestä, että saa Moukun nuuhkimaan vettä lähemmin, sitten tassulla reilu tempaisu takaraivoon, niin että Moukun pärstä pulahtaa veteen ja eläimet eivät ole muka ilkeitä, odottakaapas vain, kyllä Mouku kostaa moisen, aivan varmasti pistää Miukun uimaan vaikka puolinelsonilla, jos ei muuten siinä onnistu, tosin Miuku saattaa pulahtaa ominavuinkin, se ei ole mitenkään mahdotonta tuon luonteella, varsinkin jos sillä keinoin saa vettä roiskutettua jonkun päälle.
Tuo Miuku katti on muuten kleptomaani, se vohki tänään puhelimen ja katin valjaat naulakosta, kiipesi talvitakkia pitkin ylös ja nappasi ilmeisesti siten ne valjaat. Sitten se vie omaan piiloon kaiken mitä se varastaa ja on mahdottoman tyytyväisen oloinen koko päivän rosmoamisen jälkeen.
Ensimmäisen kerran Miuku muuten äänteli meikäläiselle, sanoi haparoivan miaun, kun pyöri jalkojen juuressa, olen minä kovasti sille kyllä naukunutkin, että kai se alkaa oppimaan moisen, emohan ei ääntele, se ei osaa opettaa noitakaan ääntelemään. Se on vähän kuin pikkuinen sanoisi ensimmäisen sanansa
edit: Törkeää, annoin pesuvadin vajaasti puolillaan vettä kateille, Miuku asettui toiselle puolelle tutkimaan sitä ja Mouku vastakkaiselle puolelle, Miuku esittää olevansa kiinnostunut vedestä, että saa Moukun nuuhkimaan vettä lähemmin, sitten tassulla reilu tempaisu takaraivoon, niin että Moukun pärstä pulahtaa veteen ja eläimet eivät ole muka ilkeitä, odottakaapas vain, kyllä Mouku kostaa moisen, aivan varmasti pistää Miukun uimaan vaikka puolinelsonilla, jos ei muuten siinä onnistu, tosin Miuku saattaa pulahtaa ominavuinkin, se ei ole mitenkään mahdotonta tuon luonteella, varsinkin jos sillä keinoin saa vettä roiskutettua jonkun päälle.
Viimeksi muokannut jtbo, To Heinä 21, 2011 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joskus haastellut tuolla ulkomailla niin pitävät meidän hinnoittelua aivan käsittämättömänä.jtbo kirjoitti:Ruotsissa on tainnut olla jo kymmenen vuotta vähänkään pikkukylää isommassa paikassa 10 tai 100 megaiset yhteydet, jotka usein vieläpä sisältyvät vuokraan, vai maksoiko ne sitä siinäkään, joku valtion sponssaama kuvio siellä tehtiin.
Ai Miuku on sellainen, et varmaankaan tohdi tyrmään heittää
Pinnistin ja muistelin niin onhan se aina ollut hienoa kuulla sana "iskä", tosin se äiti sana on aina ensimmäisenä tullut... Se kyllä olisi pelottavaa jos kissan ensimmäinen sana olisi sen "miun", sijaan ihan joku Suomalainen sana, kuten vaikkapa *!&%#?*
Meitin katti on vissiin aika älykäs, niinkuin katit yleensäkin, kun minä herään niin mulkoilee portaiden yläpäästä ja sanoo Ääärg, kun vaimo herää niin sanoo viehkeästi miiiaaaauuu. Painelee sitten perässä häntä tarkkaan 90 asteen kulmassa vähän kuin Linnanmäen törmäilyautojen virranjohtimet konsanaan. No joo, ruokahan se tuossa on taka-ajatuksena mutta jännä että mun nähtyään on aina ihan neutraali paitsi jos on rapsutusta ja syliä vailla.
On niillä tosiaankin varsin tarkat preferenssit, näistä tuo Miuku on ainoa joka tulee tosiaan pyörimään jalkoihin jos jotain on käsissä, se kun saattaa olla ruokaa ja hänen pitää saada se ensin, mieluiten ihan yksin koko eväs. Miuku on tosiaan sellainen ahne varas, jolla on aina ilkeydet mielessä, jos ei muuta niin hyökkäilee emon kimppuun vaikkei emo olisi lainkaan leikkituulella, sitten tietty saa nenilleen, mutta ei se usko.
Tosin se on myös, erittäin välittävä ja välitön, eikä se mua kohtaan tee juuri pahojaan, lähinnä noille toisille.
Miukulla on häntä tosiaan samoin tikkuna pystyssä kun se kulkee mun ohi tai aamuisin kun havaitsee, että heräilen ja tulee sängyn viereen istuskelemaan, jos se on toisessa huoneessa, niin tulee luokse eikä mun tarvitse kuin avata silmät ja odottaa alle minuutti, pakosti se kuulee hengityksen sitten niinkin kaukaa. Useamman metrin päästä ne kuulee hiiren pumpun lyönnitkin muistaakseni, sekin oli jonkinlainen matka miltä matkalta pystyivät hiiren hengityksen/liikkeen aiheuttaman ilmavirran aistimaan. Miten lie ovatkaan moisen selvittäneet.
Jollain maahanmuuttajalla oli sellainen kokemus, että kun hän oli tullut maahan joku oli tokaissut päin naamaa, että p*****e, sitten iloisesti oli kaikkia kohtaamiaan pitkän aikaa tervehtinyt sanomalla kohteliaasti p*****e, ennen kuin sitten joku oli osannut valistaa sanan todellisesta merkityksestä. En nyt muista oliko tuo joku josta olen lukenut/kuullut vai mistä moinen tiedonjyvä tarttunut aivon nurkkaan, muistaakseni se oli kuitenkin nainen.
Vaaransa kaikessa.
Olen hieman kuistiakin muuten haaveillut, ihan sellaista suht avonaista, mutta että olisi vähän suojaa tuossa ulko-oven päällä ja jonkinlainen tasanne olisi hyvä noin ostoksia roudatessa, pitänee hieman pohtia enemmän tuota.
Tosin se on myös, erittäin välittävä ja välitön, eikä se mua kohtaan tee juuri pahojaan, lähinnä noille toisille.
Miukulla on häntä tosiaan samoin tikkuna pystyssä kun se kulkee mun ohi tai aamuisin kun havaitsee, että heräilen ja tulee sängyn viereen istuskelemaan, jos se on toisessa huoneessa, niin tulee luokse eikä mun tarvitse kuin avata silmät ja odottaa alle minuutti, pakosti se kuulee hengityksen sitten niinkin kaukaa. Useamman metrin päästä ne kuulee hiiren pumpun lyönnitkin muistaakseni, sekin oli jonkinlainen matka miltä matkalta pystyivät hiiren hengityksen/liikkeen aiheuttaman ilmavirran aistimaan. Miten lie ovatkaan moisen selvittäneet.
Jollain maahanmuuttajalla oli sellainen kokemus, että kun hän oli tullut maahan joku oli tokaissut päin naamaa, että p*****e, sitten iloisesti oli kaikkia kohtaamiaan pitkän aikaa tervehtinyt sanomalla kohteliaasti p*****e, ennen kuin sitten joku oli osannut valistaa sanan todellisesta merkityksestä. En nyt muista oliko tuo joku josta olen lukenut/kuullut vai mistä moinen tiedonjyvä tarttunut aivon nurkkaan, muistaakseni se oli kuitenkin nainen.
Vaaransa kaikessa.
Olen hieman kuistiakin muuten haaveillut, ihan sellaista suht avonaista, mutta että olisi vähän suojaa tuossa ulko-oven päällä ja jonkinlainen tasanne olisi hyvä noin ostoksia roudatessa, pitänee hieman pohtia enemmän tuota.
Katit ovat minusta juurikin tuon takia mainioita, eivät pahemmin juoni, vaan ovat välittömiä. Varastavat jos siltä tuntuu mutta eivät tee sitäkään sillain salassa vaikkakin tekevät sen salassa
Mä en voi millään olla vertaamatta kissaa ja koiraa mutta kyllä katti on jotenkin ovelampi, kaikki kunnia Pvalilalle ja ennenkaikkea hänen taustajoukoilleen, he vasta ovelia ovatkin olleet
Anteeksi jos pikkaisen loukkasin 
edit: voihan nuo joskus olla jopa ihan kavereitakin

Mä en voi millään olla vertaamatta kissaa ja koiraa mutta kyllä katti on jotenkin ovelampi, kaikki kunnia Pvalilalle ja ennenkaikkea hänen taustajoukoilleen, he vasta ovelia ovatkin olleet
edit: voihan nuo joskus olla jopa ihan kavereitakin

Jaa, no tavallaan eivät juoni, mutta jos et tee mieliksi halutussa aikayksikössä, niin kyllä sen huomaa, reissusta tultua jos ei heti ensimmäisenä ole sapuskan nokan eteen tiputtamisen jälkeen putsimassa hiekkaboksia, niin aivan varmasti tuo yksi käy vääntämässä tortut kirjahyllyn taa, vaikka olisi puhdaskin hiekkaboksi, niin ei se vaan käy, kun katti tahtoo että pitää heti putsia, se kai on niin hauskaa sitten kun putsii sitä boksia niin tungetaan kesken kaiken boksiin tarpeilleen ja ihan nokan alle, aaaah, aromia
Eivät oikein tykkää, että käy välillä poissa ja se riittää siis että käy nurmikon leikkaamassa
Toisinaan tulee läppäriä rääkättyä sängyllä, tosin siitä on joutunut aika pitkästi luopumaan, kas kun saattaa taas Miuku kokea, että ei riittävästi ole leikitetty ja kun käyn alakerrassa hakemassa vesilasin, niin on sänky märkänä, tosin Miuku ei ole enää sängylle loikkinut, kun sormi pystyssä sanoin sille soo soo viimeisen kerran yhteydessä, silloin se teki moisen kun istuin parin metrin päässä tietsikan äärellä.
Vähän tietty tuo kattien murkku-ikäkin alkaa vaikuttamaan noihin tempauksiin, tosi vähän niitä kyllä oikeastaan on ollut, mutta varmasti osaltaan sellaista rajojen kokeiluakin, kun eivät enää niin paljoa pelkää meikäläistä.
Hienoa näissä on kyllä se, että heti kun ohjaa ilkeyttä katin alkaessa tekemään, niin ei tunnu sen jälkeen edes kokeilevan, paljon nuorta ihmistä fiksumpia
Mouku ei ole välitön, se lähinnä on, no kyllä sekin leikkii, välillä kerjää rapsuja, mutta se ei koskaan tee mitään edes liki ilkeää, ainoastaan Miukun tempauksia se toisinaan kostaa, mutta muutoin se on ihan toisenlainen, se ei välttämättä juuri päätä kohota kun huitaisee kostoksi Miukua tai nappaa pallon lennosta. Muutoinkin on varovaisempi jne, mutta silti harvoin jättää narunpätkään tarttumatta, eli ei se nyt passiivinenkaan ole, lähinnä niin ylivertainen ettei sen tarvitse hötkyillä, se ei nimittäin oikeastaan koskaan huitaise ohi.
Ainoastaan tuota valopistettä jahdatessaan sohvan päästä päähän se hilluu kuin mielipuoli ja läähättää, sen kunto loppuu siinä aika pian kesken.
Kovasti erilaisia, mutta toisinaan niin samalaisia, kyllä ne osaavat juosta peräkanaakin
Eivät oikein tykkää, että käy välillä poissa ja se riittää siis että käy nurmikon leikkaamassa
Toisinaan tulee läppäriä rääkättyä sängyllä, tosin siitä on joutunut aika pitkästi luopumaan, kas kun saattaa taas Miuku kokea, että ei riittävästi ole leikitetty ja kun käyn alakerrassa hakemassa vesilasin, niin on sänky märkänä, tosin Miuku ei ole enää sängylle loikkinut, kun sormi pystyssä sanoin sille soo soo viimeisen kerran yhteydessä, silloin se teki moisen kun istuin parin metrin päässä tietsikan äärellä.
Vähän tietty tuo kattien murkku-ikäkin alkaa vaikuttamaan noihin tempauksiin, tosi vähän niitä kyllä oikeastaan on ollut, mutta varmasti osaltaan sellaista rajojen kokeiluakin, kun eivät enää niin paljoa pelkää meikäläistä.
Hienoa näissä on kyllä se, että heti kun ohjaa ilkeyttä katin alkaessa tekemään, niin ei tunnu sen jälkeen edes kokeilevan, paljon nuorta ihmistä fiksumpia
Mouku ei ole välitön, se lähinnä on, no kyllä sekin leikkii, välillä kerjää rapsuja, mutta se ei koskaan tee mitään edes liki ilkeää, ainoastaan Miukun tempauksia se toisinaan kostaa, mutta muutoin se on ihan toisenlainen, se ei välttämättä juuri päätä kohota kun huitaisee kostoksi Miukua tai nappaa pallon lennosta. Muutoinkin on varovaisempi jne, mutta silti harvoin jättää narunpätkään tarttumatta, eli ei se nyt passiivinenkaan ole, lähinnä niin ylivertainen ettei sen tarvitse hötkyillä, se ei nimittäin oikeastaan koskaan huitaise ohi.
Ainoastaan tuota valopistettä jahdatessaan sohvan päästä päähän se hilluu kuin mielipuoli ja läähättää, sen kunto loppuu siinä aika pian kesken.
Kovasti erilaisia, mutta toisinaan niin samalaisia, kyllä ne osaavat juosta peräkanaakin
Sen verran vielä että monastihan sitä ihminen vertaa eläimiä, tyyliin: Kissa on semmoinen ja koira on tuollainen, kani on puputtaja ja kilpikonnat ovat kaikki semmoisia jne. Unohdetaan helposti että yksilöitähän nuo elukatkin ovat ja niitäkin on joka lähtöön kuten meitäkin :roll:Alkoi mennä ajatukseni liian filosofiseksi, parempi painua nukkumaan... Muitakin ajatuksia meinaan olijtbo kirjoitti:ovasti erilaisia, mutta toisinaan niin samalaisia, kyllä ne osaavat juosta peräkanaakin
Niin kauan kun ajatuksia on kaikki on ok, sitten kun ei enää irtoa mitään ajatuksia voi alkaa huolestumaan
Hmm, koko viikon ollut inhimilliset olosuhteet lämmön puolesta ulkohommiin, mutta nyt tuli hieman lämpimämpää, no pitää sitten sisähommiin keskittyä.
Ensimmäinen päivä tällä viikolla kun lämpötila selkeästi yli +20C.
Arvauskeskus väittää, että toissapäivä olisi ollut eilistä lämpimämpi, mutta ei se kyllä niin ollut, toissapäivänähän ei ollut edes +20C päivälämpötila, eilinenkin jäi siihen noin +20C, tänään arvauskeskuksen mukaan olisi ollut jopa +27C, no kovasti kuuma tuo portaikko ainakin on ja sisälläkin tuntuu lämpö nousevan, kaikkein pahin on tuo ilta-aurinko, alkaen klo 15 auringon laskuun tämän kämpän lämpiämisen suhteen.
Paahtaa koko pitkän seinustan kuumaksi ja jos monta peräkkäistä aurinkoista päivää, niin alkaa yläkertaan tuo lämpö sitten kertymään.
Jos pitäisi lämpöä jatkuvasti, niin tokihan siihen tottuisi, mutta kun vaihtelee aika paljon, niin se ei oikein toimi.
Hmm, koko viikon ollut inhimilliset olosuhteet lämmön puolesta ulkohommiin, mutta nyt tuli hieman lämpimämpää, no pitää sitten sisähommiin keskittyä.
Ensimmäinen päivä tällä viikolla kun lämpötila selkeästi yli +20C.
Arvauskeskus väittää, että toissapäivä olisi ollut eilistä lämpimämpi, mutta ei se kyllä niin ollut, toissapäivänähän ei ollut edes +20C päivälämpötila, eilinenkin jäi siihen noin +20C, tänään arvauskeskuksen mukaan olisi ollut jopa +27C, no kovasti kuuma tuo portaikko ainakin on ja sisälläkin tuntuu lämpö nousevan, kaikkein pahin on tuo ilta-aurinko, alkaen klo 15 auringon laskuun tämän kämpän lämpiämisen suhteen.
Paahtaa koko pitkän seinustan kuumaksi ja jos monta peräkkäistä aurinkoista päivää, niin alkaa yläkertaan tuo lämpö sitten kertymään.
Jos pitäisi lämpöä jatkuvasti, niin tokihan siihen tottuisi, mutta kun vaihtelee aika paljon, niin se ei oikein toimi.