tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti: Tavaa tuosta vaikka vähän saksaa, niin lauhdut hieman...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... rice=false

Noita on siis jatkuvasti tarjolla.
On siinä transitti poikineen :shock:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Tavaa tuosta vaikka vähän saksaa, niin lauhdut hieman...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... rice=false

Noita on siis jatkuvasti tarjolla.
On siinä transitti poikineen :shock:
Juu, eikä mailit vielä paina!

Mulla alkoi yhdessä suhteessa vähän näkyä valoa tunnelin päässä, löysin vähän kohtuuhintaisemman kaupan josta ostaa rulokaappeja.

Mua mielyttävät eniten nuo mallit, joissa jokainen hyllyväli on oma yksikkönsä: niistä voi sitten jatkossa pinota sellaisia konfiguraatioita kun kulloinkin mieli tekee.
Harri68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Harri68 »

tuuma kirjoitti: Kertakäyttökulttuuri muodostuu viimeistään kun tahalteen timerilla lopetetaan jonkun vimpaimen toiminta, oli semmoinenkin löytynyt tai ainakin luulen lukeneeni aiheesta. WinXP taitaa olla viimeisiä käyttiksiä, jotka ovat aidon oikeasti tehty kunnollisiksi, tai siis ainakin oli monta vuotta hiottavana. Tuki tietty loppuu niissäkin, muttei DOS 3.2:seen taida sen parempaa tukea enään saada :roll: Joissain automaatiosovelluksissa niihinkin kyllä vielä törmää :shock:
Viitannet ohjelmaan Hehkulamppuhuijaus? Siinä ainakin väitettiin, että esim. printtereihin on laitettu laskuri, joka ilmoittaa laitteen olevan kaput kun ennalta määrätty tulostusmäärä on täyttynyt.

Harri
pvalila
Jäsen
Jäsen

Harri68 kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Kertakäyttökulttuuri muodostuu viimeistään kun tahalteen timerilla lopetetaan jonkun vimpaimen toiminta, oli semmoinenkin löytynyt tai ainakin luulen lukeneeni aiheesta. WinXP taitaa olla viimeisiä käyttiksiä, jotka ovat aidon oikeasti tehty kunnollisiksi, tai siis ainakin oli monta vuotta hiottavana. Tuki tietty loppuu niissäkin, muttei DOS 3.2:seen taida sen parempaa tukea enään saada :roll: Joissain automaatiosovelluksissa niihinkin kyllä vielä törmää :shock:
Viitannet ohjelmaan Hehkulamppuhuijaus? Siinä ainakin väitettiin, että esim. printtereihin on laitettu laskuri, joka ilmoittaa laitteen olevan kaput kun ennalta määrätty tulostusmäärä on täyttynyt.

Harri
Kai ohjelmassa tarkoitettiin värikasetin laskuria, ei itse printterin tuhoutumista?

Laskurista en tiedä, mutta kaikin keinoin valmistajat yrittävät vaikeuttaa kasettien uudelleentäyttöä.
voiettä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja voiettä »

kattojen listoitusta olen väkästelly muutaman illan ja mikähän muu voi olla yhtä hidasta..tupakkia vievää touhua...jessus sentään :shock:
Harri68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Harri68 »

pvalila kirjoitti:
Harri68 kirjoitti:

Harri
Kai ohjelmassa tarkoitettiin värikasetin laskuria, ei itse printterin tuhoutumista?

Laskurista en tiedä, mutta kaikin keinoin valmistajat yrittävät vaikeuttaa kasettien uudelleentäyttöä.
No, olin ainakin ymmärtävinäni, että siinä nimenomaan tarkoitettiin tulostimen toiminnan lakkaamista. Liittyi jotenkin jätemustesäiliöön tms.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Noita värikasetteja jotka lakkaavat x tulostuksen jälkeen on ollut jo pitkään, etenkin Epson on niitä suosinut, sitten on uudempi trendi tuo jossa halpiskone kertakaikkiaan alkaa sekoilemaan/ei toimi, kun on riittävästi printattu ja se on ohjelmoitu tuonne piirille, täysin älyvapaata touhua.
pvalila
Jäsen
Jäsen

voiettä kirjoitti:kattojen listoitusta olen väkästelly muutaman illan ja mikähän muu voi olla yhtä hidasta..tupakkia vievää touhua...jessus sentään :shock:

==> Väistämätön päätelmä, katon listoitustyöt vaarantavat sun terveytesi! Henkisen ja fyysisen, muuten!
pvalila
Jäsen
Jäsen

Harri68 kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Harri68 kirjoitti:

Harri

No, olin ainakin ymmärtävinäni, että siinä nimenomaan tarkoitettiin tulostimen toiminnan lakkaamista. Liittyi jotenkin jätemustesäiliöön tms.
Minulla on tuollainen pieni laservärikopiokone ja se aina välillä kiljuu tuosta jätesäiliön täyttymisestä (mustesuihkareissa ei kai jätemustetta edes kerry).

Kovasti kaiketi haluaisivat, että tilalle ostaisin uuden säiliön mutta kyllä tuon vanhan tyhjennyskin on mahdollista, mutta hyvin pitää eräs läpinäkyvä osa korvatikuilla puhdistaa: laite tutkii tuon osan läpi optisesti, josko säiliössä vielä on tilaa vaiko ei.

Printterien ansaintalogiikka on se, että itse tulostin on lähes ilmainen ja tili tehdään musteilla. Tätä taustaa vasten ei tunnu valmistajan edun mukaiselta, että laitteiden elinkaari jää lyhyeksi. Mustepatruunoiden elinkaari on eri juttu, niitä on valmistajan näkökulmasta hyvä kulua runsaasti.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Epsoniin ainakin hakkerit ovat keksineet paljon ohjelmia, joilla voi mustesäiliöiden lukemat nollata.

Muistaakseni ainakin HP:llä oli joskus mustepatruunoiden kierrätys organisoitu siten, että kävivät laatikon hakemassa aina silloin tällöin. Mikäs sen muikeampi bisnes, otetaan käytetty kasetti ja myydään se uudestaan low capacity kasettina, vielä parempi bisnes olisi ottaa ilmaiseksi vastaan kasetteja ja myydä ne eteenpäin 'uudelleen täytettyinä' eri brandillä :mrgreen:

HP:n mustesuihkumusta lienee yhä ainoa arkistointikelpoinen? Tuo muistaakseni ei ole tehty sinisestä musteesta, vaan vihreästä, mustaa kun laimentaa kirkkaalla, niin pitäisi paljastua se väri mistä se musta varsinaisesti koostuu, esim. pepsi ja kokis ovat ruskeita juomioa, kokis enemmän punaista omaava, helppo testata arskan avulla näin komeilla keleillä.

Rasavilli kattikin näyttää mustalta/harmaanruskealta selästä, mutta kun valoa tulee tarpeeksi huomaa, että sehän omaakin oranssia, on vaan niin tummaa ettei erotu kuin suorassa auringonpaisteessa.

Mulla ei ole listoja katossa, tosin ei täällä ole oikein tarvettakaan, kun ei ole mitään kummaa saumaa, tuossa yhdessä kohtaa vaan tapetti loppuu ja katon halltexit alkavat.

Aika hiljaista oli viimeyön revontulien osalta, saatikka minkään muunkaan eksoottisen ja ihmeellisen, tosin se 'myrsky' alkoikin jo joskus viiden pintaan, vai olikohan peräti aiemmin? No tuon saapuminen on hieman vaikea arvioida, ei ole kovin paljoa mittalaitteita tuolla välillä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

No niin, meikäläisellä on yksi ongelma vähemmän.

Eli mulla on nyt siis rulokaapit työhuoneessa ja vapaata hyllytilaa jonkin verran.

Tiedän, tilapäinen ilohan tällainen on mutta ihan kivalta kuitenkin tuntuu.

Edullisesti sain mielestäni, todella siistit Kinnarpsin rulot maksoivat 25 egeä kpl sisältäen vielä ALV:n (jonka minä saan tietenkin vähentää).

Kuljetus maksoi 50 egeä, mutta kylläpä hyllyt vain näppärästi autosta mun pikkuruiseen officeeni siirtyivät!

Sopiva työpöytä on vielä vähän hakusessa, eiköhän sellainenkin jostain vastaan kävele.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:No niin, meikäläisellä on yksi ongelma vähemmän.

Eli mulla on nyt siis rulokaapit työhuoneessa ja vapaata hyllytilaa jonkin verran.

Tiedän, tilapäinen ilohan tällainen on mutta ihan kivalta kuitenkin tuntuu.

Edullisesti sain mielestäni, todella siistit Kinnarpsin rulot maksoivat 25 egeä kpl sisältäen vielä ALV:n (jonka minä saan tietenkin vähentää).

Kuljetus maksoi 50 egeä, mutta kylläpä hyllyt vain näppärästi autosta mun pikkuruiseen officeeni siirtyivät!

Sopiva työpöytä on vielä vähän hakusessa, eiköhän sellainenkin jostain vastaan kävele.
Sopiva tarkoittanee jonkinlaista jalopuuta, massiivitammi ei taida oikein käydä? Sellainen olisi kuitenkin varsin edustava, mutta pitäisi olla kaiken muunkin sitten vähän sellaista tyyliä?
Tinakenkäpoika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tinakenkäpoika »

tuuma kirjoitti:
Tinakenkäpoika kirjoitti:
Niin, ei paloautoja tekemällä kyllä pinkkaa kuntoon saa, juuri ja juuri leivänpöytään :)
Tuokin taitaa olla niitä ammatteja, joita ei kukaan tiedä olevan olemassa, raha tulee seinästä ja brankkarit puhelimella. Mistäs heidän autot tulee?

Ei HST katto paha ole, vähän ihmetystä herättävä kylläkin. Vuoda ei sekään.
Juu teillekin sinne tuusulaan tuli uus hööki ja säiliöauto on työn alla, valmistunee lähiviikolla :)
Tinakenkäpoika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tinakenkäpoika »

pvalila kirjoitti:
Tinakenkäpoika kirjoitti:Niin, HST- teräksistä katostahan mä haaveilen,kohtalaisen huoltovapaa vaikka polttais koivua kuinka uunissa :) 0,4mm paksuna toi ei olis välttämättä edes pahan hintainen verrattuna kupariin :D

Niin, ei paloautoja tekemällä kyllä pinkkaa kuntoon saa, juuri ja juuri leivänpöytään :)
Teetkö sinä tosiaan paloautoja?

Kalliita laitteita ne ovat. Ambulanssit ovat kalliita nekin ja kaiketi noihin paloautoihin on pikku hiljaa tungettu mukaan yhä täydellisempi ja täydellisempi ambulanssivarustus.

Saksassa näyttää olevan jatkuvasti myytävänä 60-luvun ambulansseja, joilla ei ole ajettu oikeastaan juuri mitään (alle 30 tkm): tehtailla oli ennen omaa palokalustoa ja sehän vain makasi autotallissa, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

Niin, pitäisikö se HST vetää vielä peilikiiltoon, noin naapurien ihmeeksi?

Juu, 12 vuotta niiden parissa tullut puuhasteltua. Ovat kyllä kalliita, vaikkakin kilpailu on alalla kovahkoa tai ainkin niin meille väitetään :) Löytynee nuilta palokunnilta nuita 30 vuotta palveluksessa olevia autoja vieläkin vaikka noin 70 autoa vuodessa uusivatkin.

ehdottomasti elektolyytti kiillotus siihen peltiin, saattaisi näkyä aika kauaskin aurinkoisella kelillä. saakohan katto olla peili?
jtbo
Jäsen
Jäsen

Tinakenkäpoika kirjoitti: Juu, 12 vuotta niiden parissa tullut puuhasteltua. Ovat kyllä kalliita, vaikkakin kilpailu on alalla kovahkoa tai ainkin niin meille väitetään :) Löytynee nuilta palokunnilta nuita 30 vuotta palveluksessa olevia autoja vieläkin vaikka noin 70 autoa vuodessa uusivatkin.

ehdottomasti elektolyytti kiillotus siihen peltiin, saattaisi näkyä aika kauaskin aurinkoisella kelillä. saakohan katto olla peili?
Hmm, katto saa olla peili niin kauan kunnes kielletään, kukapa sitä kieltäsi jos tuohon yhdistäisi pienimuotoisen aurinkovoimalan, kas kun kattokulman ollessa sopiva tuosta saisi aika huiman kokoisen peilin kurmottamaan tyhjiökeräimien takapuolta, hieman perusgeometriaa vain tarvittaisiin, mutta laitoksestahan tulisi ikäänkuin W-kirjaimen näköinen päästä katsottuna, plussaa olisi se, että se suunnaton väistämätön höyrypurkaus kyllä sitten jo viilentäisi torppaakin, kun ei arskaa höyryltä näkisi, tosin ei se paljoa lohduta, kun höyryn lämpö on siellä +300C luokassa :lol:

Suomessa tehdään muuten aika paljon noita erikoisajoneuvoja ihan paikallisesti, liekkö vanhaa perua ajalta jolloin valtion hankkimien ajoneuvojen kotimaisuusasteen piti olla hyvin suuri, mutta yli 20 000 euron kaupathan pitää aina pistää vapaille markkinoille kilpailutettaviksi ja mielestäni EU:n laajuisestikkin siinä on sitten kilpailumahdollisuus, joten on hieman yllättävääkin, ettei ole vielä muiden maiden yrityksiä niin paljoa täällä markkinoilla.
Vastaa Viestiin