Kamalan paljon rahaa on pankeilla kiinni ihmisten asunnoissa ja jos pitkillä laina-ajoilla on vedetty lainasummat maksimiin niin silloin on maksimoitu myös asuntojen hinnat sekä pankkikriisin todennäköisyys.tuuma kirjoitti:Suomessa kai vielä ihan kohtuullinen ALV? Irlannissa yritysvero on ollut kevyt mutta se kai vähän eri asia ja sen johdosta osittain sukelsi, minä en ihan oikeasti noista asioista mitään tiedä, sivusta katsojahan minä vain.pvalila kirjoitti:ALV on valtiontalouden kannalta valtavan merkittävä tulonlähde, mutta siihen liittyy iso ongelma: iso ALV jarruttaa talouden pyöriä.
Hyvä puoli tuossa ALV:ssä on se, että kaikenlaiset huijaritkin osallistuvat sen maksamiseen.
Minä suosin jopa niitä verojen korotuksia, jos toisena vaihtoehtona on jatkuva valtionvelan kasvu.
Tuosta ostopalvelut vs. kunnan omana työnä teetetty työ väännetään kättä poliittisella tasolla ja siinä keskustelussa on ajat sitten unohdettu faktat.
Tuossahan on vielä väliversiona sekin, että yksi tarjouksen tekijöistä on kunnan itsensä omistama osakeyhtiö.
Suomi ei koskaan toipunut siitä 90-luvun lamasta. Sen jälkeen on työpaikan vaihtaminen ollut erittäin vaikeaa ja siksi esimerkiksi työpaikkakiusaamisesta on niin paljon nykyisin juttua: ennen sitä vain ihminen lähti toiseen firmaan, jos sukset meni edellisessä ristiin. Tulotaso on kyllä noussut, mutta jotenkin tuntuu, etteivät työmarkkinat kokonaisuutena enää toimi.
Näissä asuntojutuissa ei oikein ole mitään tolkkua, niillä ei ole mitään oikeaa hintatasoa vaan hinnat pomppivat ja romahtelevat kuin pörssikurssit konsanaan.