Kongo

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

Re: Kongo

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

Oto Hascak kirjoitti: Naiset... Paavohan sen jo tiesi:
Kuva
Psykolooki kirjoitti:Keskustellaankohan tästä kotona?
Siellähän se hyvä on sitten myöhemmin keskustella missä toinen on jo valmiiksi..

Jep, tulee sen verran offtopikkia että heitän lisää löylyä. Ehdin näet pohtimaan mille murrealueelle Oto kuuluu. Eli onko psykolooki viännös psykologista, vai kuvaako tämä "hellyttelynimi" kenties enemmän rouvan/neidin ulkonäköä. Tai ehkä näiden yhdistelmä.

Mutta psykolookin kanssa samoilla linjoilla, pitää sitä hirttä johonkin saada esiin. Tämä "ikkunaratkaisu" ei olisi ollut itselleni ensisijainen vaihtoehto.
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

lehmikangas kirjoitti:Ehdin näet pohtimaan mille murrealueelle Oto kuuluu. Eli onko psykolooki viännös psykologista
Mää puhun Tyrvään murretta, vähän niin kuin melkein tamperelaisittain. Ja Psykolooki nimitys tulee ihan suoraan rouvan ammatista, joka siis ei ole mielenvikainen siivekäs eli psyko lokki.
lehmikangas kirjoitti:Tämä "ikkunaratkaisu" ei olisi ollut itselleni ensisijainen vaihtoehto.
Mulle taas hirren esiin jättäminen oli vihoviimeinen ratkaisu, mutta aina ei saa kaikkea. :-)
Voin sen verran avata ikkunaratkaisun taustoja, että se täyttää omat reunaehtoni koskien eri rakenteiden limittymistä toisiinsa. :wink: Siis helppoahan olisi vain jättää joku seinä hirrelle, mutta itse en sellaista ainakaan osaa toteuttaa ilmatiiviinä rakenteena. Siksi tuollainen ikkuna. Kun ikkunan sivulla, alla ja päällä on huokoista puukuitulevyä, niin saan kriittisten paikkojen paperoinnit piilotettua. Tahtoo sanoa, että koitan blokata vetoisat kohdat pois jollain muulla kuin taikauskonnolla.

Eli ikkunan päällä on seinän ja nykyisen yläpohjan risteämäkohdan paperointi levyn alle piilotettuna. Ikkunan oikealla puolen on ulkoseinän ja väliseinän liitoksen paperointi levyn alla. Ikkunan alla lattiarakenteiden ylösnostetut paperoinnit levyn alla piilossa. Käytännöllisyys ja toimivan rakenteen tavoittelu ajoi tässä muotioikkujen edelle.

Muoks. häiritsevän kirotusvirheen korjaus...
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Pilattiin pääsiäisen pyhät tapetoinnilla. Tai siis olisi ollut mukava vaakatasossa jouten, mutta tuli sitten tehtyä jotain hyödyllistä raksalla. Olohuone on tapetissa ja lopputulos on erinomainen.

Sievä tapetti
Kuva

Psykolookin hirsiseinä
Kuva

Miljöötä olohuoneesta. Oikeanpuoleisesta ovesta tullaan eteisestä olohuoneeseen. Kamiinan tilalle nousee pönttöuuni ja Psykolookin takana on ovi makkariin. Huoneesta löytyy lisäksi kaksi suurehkoa ikkunaa.
Kuva
Simo_V
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Tapetti ja Psykolooki näyttävät hyviltä, hirsiseinäratkasusta en ole ihan vakuuttunut. Noh tuomitsen lopullisesti vasta kun on kalusteet paikassaan jne.
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Simo_V kirjoitti:tuomitsen lopullisesti vasta kun on kalusteet paikassaan jne.
Muistathan olla tuomitsematta tai lausumatta jumalan totuutta muiden makuasioihin liittyvissä asioissa. Säästyy monelta mielipahalta ja riidalta. :wink:

Nytkäytin ennen vappua Kongon maalausasiat käyntiin asioimalla Kauvatsalla Uulan tehtaanmyymälässä. Voin suositella samaa toimenpidettä kaikille, sillä asioiminen maali- tai rautakaupassa, jossa ei tuputeta jotain mitä perinnerakentaja ei halua eikä tarvitse, on varsin vapauttava ja miellyttävä kokemus. :-) Myyjättärellä oli aikaa ja ennen kaikkea halua keskustella maaleista sekä maalauksesta. Erittäin asiallista. Matkaan tarttui samalta reissulta maalit sisäkattoihin, ulkovuoreen sekä lattioihin.

Kuva
Lattiat on nyt sutaistu ensimmäiseen kertaan. Maaliksi valittiin Uulan puulattiamaali. Maalasin itse makkarin sekä olkkarin, mutta keittiöön värväsin Psykolookin hommiin. Pensselin heiluttelu ei ole missään määrin mun juttu, työ on liian yksitoikkoista toistamista. Eipä sillä, onnekseni Lookin hermot kyrvähtivät jo keittiön lattiassa eli en ole rouvaani pahempi. Toisaalta taas tuo tietää sitä, että lattiat jäävät omalle kontolleni. Ammattilaisen työskentely on hypnoottista seurattavaa, mutta sitä se on parhaimmilaankin amatöörinkin puuhastelun ihastelu tai ainakin maisemat olivat mieleeni. Oli pakko valvoa keittiön maalaaminen alusta loppuun saakka...

Kuva
Huono kamera ja vielä huonompi valo, värisävyt on mitä on... Makkarin lattiaan vedetään Uulan värikartasta Kaakao...

Kuva
...olkkariin Purjo.

Kuva
...ja keittiöön Puolukka.

Koitan tänään rykäistä nuo toiseen kertaan ja sitten poistutaankin pitkän viikonlopun viettoon Tallinnaan eli junttilomalle etelään. Saavat lattiat kuivahtaa kaikessa rauhassa.
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Oto Hascak kirjoitti:Koitan tänään rykäistä nuo toiseen kertaan
Rykäisty. Olen entistä enemmän sitä mieltä, että maalaaminen ei voi soveltua kenellekkään ammatiksi. :mrgreen: Ihan hitusen mieltä puuduttavaa hommaa, etenkin meille vilkkaan mielikuvituksen omaaville herrasmiehille.

Pienenä vinkkinä suosittelen jättämään radiolla varustetut kuulosuojaimet pois päästä lattioiden maalaamisen ajaksi. Ehkäisevät nimittäin tehokkaasti vierailijoiden havaitsemisen ja näin ollen kaikenlaisten kieltotoimenpiteiden suorittamisen koskien paskaisilla kengillä kulkemista tuoreehkoilla maalipinnoilla. Onneksi en ollut vielä ehtinyt sutaisemaan toista kerrosta keittiön lattiaan, sillä muuten kyökissä olisi tällä hetkellä kahden ihmisen kengän jäljet. Nyt selvittiin pienillä naarmuilla ja imuroinnilla, paitsi että imuria ei tontilta löytynyt.
mize
Jäsen
Jäsen

Hyvä värivalinta keittiöön

Viesti Kirjoittaja mize »

Hieno väri teillä lattiassa :-D Roskat vaan näkyy aika hyvin tummassa lattiassa.

Kuva
Ystävällisin terveisin Mize
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: Hyvä värivalinta keittiöön

[quote="mize"]Hieno väri teillä lattiassa :-D quote]

Katos, katos. Muitakin Puolukan faneja. :cool: On se vaan makeen syvä väri, siinä on sellaista bordellimaista loistokkuutta! :mrgreen:

Nyt on hässäkkää raksalla. Putkimiehet tulivat tänään viemäreitä askartelemaan loppuun. Ite pyörin tikapuilla ja sudin ulkovuoren pintaan väriä. Kiesus että maalaaminen on perseestä!
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Oto Hascak kirjoitti:Nyt on hässäkkää raksalla. Putkimiehet tulivat tänään viemäreitä askartelemaan loppuun. Ite pyörin tikapuilla ja sudin ulkovuoren pintaan väriä. Kiesus että maalaaminen on perseestä!
Mistä tämä kaikki tarmo kumpuaa, kerro!

Listoittaminenkin on :wink:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Miten minulla on käsitys että pro maalarit on työpäivän jälkeen paljon iloisemmalla fiiliksellä kuin aamulla :-D
kukkis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kukkis »

Maalaaminen on kivaa! Takapuolesta on juurikin listoittaminen. Ja toi helkkarin nurmikon leikkuu. Tänään sekin urakka alko tälle kesää, voi helavata. Jos ois rahaa niin ulkoistaisin. Naapurin junnujakaan ei voi halvalla palkata, kun ne noilla mun nurmikkopuimureilla olisi hengenvaarassa.. Ite osaa varoo, yleensä:)
Ite kun tekee, niin tulee mitä sattuu...
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

tuuma kirjoitti:Mistä tämä kaikki tarmo kumpuaa, kerro!
Keskioluesta. Koitan olla mahdollisimman paljon kännissä. Ei vaan. Mä oon patalaiska jätkä ja se mikä mut saa liikkeelle, on pakko. Kukaan muu ei noita hommia tee eli mun ne on pakko vääntää. Pakko, ei auta muu. Asiaa luonnollisesti helpottaa se, että jättäydyin työelämästä pois, jotta saan tehtyä raksalla jotain. Eli kun ei tarvitse olla kahdeksaa tuntia päivässä vieraalla töissä, niin pystyn sen sitten olemaan omalla raksalla. Ei se kivaa aina ole, mutta kummasti helpottaa, kun ehtii sitten illat vielä vetämään lonkkaa ja lataamaan akkuja. Elämästä on pakko ehtiä nauttimaankin. Nostan isosti hattua niille, jotka käyvät päivät töissä ja sitten vielä illat raksailevat. Se ei vaan sovi mulle, elämästä menee elämisen maku.

Listoitus on ihan jees. Etenkin ovi- ja ikkunalistoja väännän hymyssä suin. Sen sijaan lattia- ja etenkin kattolistat hieman tökkivät.
Laurakaisa
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com

Viesti Kirjoittaja Laurakaisa »

Puolukka on hieno, mutta kun meidän keittiöön sitä tulee vain kaapin vetimiin ja lattiaan olen kaavaillut tuota Kaakaota, niin jos sattuu kamera hollille hyvässä valossa niin olisin kiitollinen lisäkuvista teemalla "Kaakao in action" :-D
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Mä olin jo ostanut eteisen lattiaan puolukkaa, mutta musta se oli liian räyhäkkä väri mun silmään. Oli pakko taittaa vähän ruskealla, ja oisko jotain muutakin ollut siinä keitoksessa. Ei muista enää.

Mulle maalaaminen on yksi meditatiivisimmista hommista, ainakin parhaimmillaan. Työ jonka tiedän osaavani hyvin, johon voi tuudittautua ja keinua siinä pensselinvarressa. Joskus jotenkin uppoutuu hommaan niin hyvin että alkaa tuntumaan siltä kuin maailma olisi paikallaan pensselinkärjessä ja kaikki muu liikkuu sitten sen suhteen. Melkein kaikki muut hommat vaatii jotain turhaa ajattelutyötä, tuota voi tehdä ihan mieli tyhjänä. Joskus semmoinen on ihmiselle oikein hyödyllistä.

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Laurakaisa kirjoitti:jos sattuu kamera hollille hyvässä valossa niin olisin kiitollinen lisäkuvista teemalla "Kaakao in action" :-D
Täytyy yrittää. Tuo makkari on siitä hankala huone, että sinne ei oikein päivänvalo paista.
Pekka Huhta kirjoitti:Työ jonka tiedän osaavani hyvin, johon voi tuudittautua ja keinua siinä pensselinvarressa. Joskus jotenkin uppoutuu hommaan niin hyvin että alkaa tuntumaan siltä kuin maailma olisi paikallaan pensselinkärjessä ja kaikki muu liikkuu sitten sen suhteen. Melkein kaikki muut hommat vaatii jotain turhaa ajattelutyötä, tuota voi tehdä ihan mieli tyhjänä. Joskus semmoinen on ihmiselle oikein hyödyllistä.
Meikä saa samat jutut seksistä. Tosin tuo tarinointisi ei ihan tarkalleen täsmää meikäläisen seksittelyihin, kun en keinu kenenkään pensselinvarressa. :mrgreen:

Se hyvä puoli maalaamisessa on, että samalla saa nauttia kauniista ilmasta. Edellyttää, että maalaaminen tapahtuu ulkona.
Vastaa Viestiin