Laurakaisa kirjoitti:jotenkin tuntuu se pelkkä karhea ja huokoinen betonipinta kaikkein huonoimmalta vaihtoehdolta...
Samaa mieltä. Mun talossa on maanvarainen laatta, ja saunan lattian pintavalussa on sähköinen lattialämmitys. Lattiasta on jo kauan sitten ennen mun aikojani korkannu paikoitellen irti sininen maali, jota rakentajat ovat lattiaan luottavaisina sutineet - itse asiassa se oli talon rakentaneen vaarin suurimpia harminaiheita myyntihetkellä että oli mennyt luottamaan maalikauppiaan sanaan.
Kun katselee - ja ajoittain siivoilee - kiukaasta, ihmisestä, pyykkikoneesta ynnä muista projektijutuista (mm. sienten kuivaaminen syksyisin) irtoavaa nöyhtää, ryönää ja nokea, niin tottavie sitä tahmaa saa kuurata irti karkeasta betonipinnasta ihan eri tavalla kuin siitä tasaiselta maalipinnalta.
Itse asiassa se lattia on kivan värinen, saman sävyn olisin kenties valinnut itekkin, mutta kylppäriksi muuntovaiheessa on kyllä kraapattava lattia puhtaaksi nykyisistä maalinjämistä ja kraatereista ja tehtävä uusi pinta. Ilman vesieristeitä, tottakai.