kipsilevy ja kaakeliluja yhdessä
-
yksinkertaistaja
- Jäsen

Re: kipsilevy ja kaakeliluja yhdessä
Itse pohdiskelin omaa kylppäriä rakennellessa EK ja tavallisen kipsilevyn välillä ja päässä syntyi ajatus: Jos vesieriste pettää, on kai sama vaikka olisin lastulevylle laatoittanut kun runkotolpat joissa levyt on kiinni kuitenkin lahoaisivat. 
lähes kaiken voi tehdä itse...
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
EK antaa tukevamman pohjan laatotukselle.yksinkertaistaja kirjoitti:Itse pohdiskelin omaa kylppäriä rakennellessa EK ja tavallisen kipsilevyn välillä ja päässä syntyi ajatus: Jos vesieriste pettää, on kai sama vaikka olisin lastulevylle laatoittanut kun runkotolpat joissa levyt on kiinni kuitenkin lahoaisivat.
Mut noin muuten on aika sama mistä tavarasta tekee, kuitenkin on kusessa jos rakenteisiin vettä pääsee.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
-
Oto Hascak
- Jäsen

- Kotisivu: www.suorakon.com
- Viesti:
Aamen! Noin minäkin sen ajattelen.Khyron kirjoitti:Mut noin muuten on aika sama mistä tavarasta tekee, kuitenkin on kusessa jos rakenteisiin vettä pääsee.
Itseasiassa asian voisi ajatella jopa niin, että laattojen/vesieristeiden alla pitäisi käyttää nimenomaan jotain sellaista matskua, joka reagoi kosteudesta. Siis juurikin kipsiä, vaneria tai lastulevyä. Näin ollen ne toimivat indikaattorina kosteuden suhteen. Jos taas käytetäänkin kivipohjaisia ja kosteuteen reagoimattomia levyjä/valuja, niin kosteudet ehtivät muhia näiden alla olevissa runkorakenteissa periaatteessa paljon pidempään, koska mikään ei kosteuksista ilmoita. Noin niin kuin periaatteessa.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
http://www.suorakon.com
Kyllä nuo kipsilevytkin melkoisen homeen kerkiää itseensä keräämään ennenkuin vauriot alkavat
paljastua pintamateriaaleissa..
paljastua pintamateriaaleissa..
puuhapena kaiken korjaa