LELUSÄÄDIN

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
tessu

LELUSÄÄDIN

Viesti Kirjoittaja tessu »

Vuosia olen vihannut ESBE merkkistä vedonsäädintä puukattiloissa ja nyt kun vaihdoin uuteen kattilaan olen kokenut itsekin noita säädinriemuja.
Olipa jääny säätimenpesä löysälle kattilan kyljessä no eihän siinä mitään hieman kiristystä putkitongeilla juu,seurauksena että nyt itse säädin ei ollukaan enää vaakatasossa kuten pitäisi,no ajattelinpa ottaa sen irti pesästä ja sehän lähtikin aattelin kääntää kohalleen ja laittaa ohkasen prikan säätimen rungon väliin no eipä onnistu kun kattilassa jo +60 astetta termostaatti kun oli jo lykänny ittesä ulos,ei prkl!! eikun kaikki rojut pakkaseen tunniks ja salamana kääntö kiinni pesään joo muuten hyvä mut taskarilla katoin jenka ei tainnu mennä IHAN oikein ja se kun on alumiinivalua ja tosi tiheäkierre.
Ohje paperi joka säätimenmukana tulee kertookin että säädin ei tarvitse huoltoa ainut minkä voi tehdä on tuon termostaatin sielun vaihto joka on HELPPO tehtävä? EIPÄ OLE VAAN KERROTTU ETTÄ EI VOI VAIHTAA LÄMPIMÄÄN KATTILAAN!
Että hieno homma nyt sitten jännätään et miten lie sen messinkipesän jengat on venyny jos ja KUN joutuu joskus vielä säätimen irrottamaan,ETTÄ yhtä helppo homma näköjään kun illalla pajalla kattelin Seatin nokkahihnojen vaihtoa siinä asentaja hieman kirosi myös säätöjen vaikeutta,onneksi ei ollu oma.
MIKSI tuossa ohjelapussa EI varoteta et tämä työ on tehtävä kun kattila ON KYLMÄ,on vaan aika paha toteuttaa jos pitäis lämmittää taloa myös!
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: LELUSÄÄDIN

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Ihme jos mukana on tullut edes jonkinlaiset ohjeet, yleensä nykyisin mukana tulee vain lappu jossa kielletään tekemästä itse mitään ja annetaan pitkä lista valtuutettujen verenimijöiden yhteystietoja.
Vastaa Viestiin