S3 kirjoitti:Nimimerkille "hanker" perusteet, miksi rivinteeraus piti purkaa: kellarin lattiat piikattiin pois ja rivinteeraus makaa sen päällä. Siksi se lähti pihalle. Ei hätää, uusi tulee tilalle - Hb-primasta.
Baxtaixilta kysyinkin (mutten saanut vastausta), mistä hän Fuktisolit on hommannut. Eli et siis ole vielä ostanut eristeitä? Haaparannalla Elon-rautakaupassa on tuota Isodräniä. Maksoi reilu 2vkoa sitten 190kr/m2.
Sen verran vielä tuosta kaupasta: sieltä ei kannata kyllä ostaa mitään muuta. Ja jos menet ostamaan eristeitä, VARMISTA NIIDEN SAATAVUUS ettei käy niinkuin mulle 2,5vkoa sitten. Ostin 20 pakettia Isodräniä. Kävin puolet nakkaamassa rajan toiselle puolelle ja kun tulin takaisin, joku gybbe lappoi eristeitä kärrylle. Hetken selvittelyn jälkeen kävi ilmi, että tämä kaveri oli tilannut/varannut eristeet jo aiemmin.
Oli nimittäin niin, että eristeitä ei ollut enää yhtään varastossa. Tällä gybbellä oli 10-pakettia omalla kärryllä ja häneltä puuttui vielä 7-pakettia. No, nehän oli siis minun luona Suomen puolella. Tietenkin eristeet olivat hänen - olihan hän ne alunperin tilannut, joten pyysin häntä hakemaan ne minun pihalta. Siinä tuli muuan ärräpää ja samalta seisomalta peruin betoniauton ja lattiamiehet.
Piti odottaa viikko, että sain loput eristeet. No, nyt on kaikki taas hyvin: aamulla kello 7 tulee betoniauto ja lattia saataneen tehtyä. Meni kyllä tässä episodissa liikaa kallista aikaa, mutta minkäs teet.
Sorry S3, että vastaus unohtui kysymykseesi,
Jos muuten kirjoittaa googleen X määrä valuutta A to valuutta B, niin saa valuutta muunoksen. Esim. 190 sek to euros. Vastaus: 190 Swedish kronor = 20.5031542 Euros.
Eli on tuolla Haaparannan Elonissa suhteellisen halpaa tuo fuktisol/isodrän/ ("pödrän"?). 20.5 e/m2. Rakkaalla eristeellä monta nimeä, mutta vain yksi valmistus laitos. Pitää varmaan sieltä tilata sitten tänne Ouluun tai käydä itse paikanpäällä. Tarviiko siinä muuten jonkun luvan kun ylittää Ruotsin rajan. Passia?
Ajattelin ensin tilata tuolta Malanderilta fuktisolia tai muotikolmiolta isodräniä, mutta täytyypi miettiä.