Tuli varmaan tunaroitua kylppärissä

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Re: Tuli varmaan tunaroitua kylppärissä

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

KMS kirjoitti:Terve taas!

Kiitos tähänastisista vinkeistä. Mittasin tarkan etäisyyden seinästä liittymän keskelle - 195mm. Eli standardipöntön takareunahan jäisi tässä konfiguraatiossa vajaa 15 senttiä seinästä irti. Se, miksi haluan pöntön mahdollisimman lähelle seinää johtuu siitä, että KPH on vain 1500mm leveä ja pöntön ohi pitää mahtua kulkemaan suihkuun.

k
Ido Trevillä tuo mitta min. 100mm, tuohon pieni heittomansetti niin rako jää johonkin 5cm nurkille vai kuinka? Tosin ne isommat heittomansetit on todellakin riskialttiita tukkeutumaan nimimerkillä kokemusta on. Vaihdoin aikanaan isoäitivainaan simplexin tilalle idon pytyn ja oli pakko laittaa melkein 50mm heitto. Se oli vähän väliä tukossa...
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

Jotain pohdiskelua saman tyyppisessä tilanteessa:
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... 15&t=13624
KMS
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KMS »

Mieluusti laittaisin yläsäiliöllisen vessanpöntön ja itse asiassa mulla on jemmassakin sellainen valurautainen säiliö+posliininen vedin. Ongelmana on, että mulla ei ole itse pönttöä, ja sellaista on vaikea löytää hyväkuntoista.

k
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

KMS kirjoitti: Ongelmana on, että mulla ei ole itse pönttöä, ja sellaista on vaikea löytää hyväkuntoista.
Uusia irtopönttöjä ilman säiliötä saa todella monenlaisia. Itse ainakin löysin mieleisiä pönttöjä, mutta ne vesisäililöt sitten onkin vaikeampi löytää uutena. Ehkä se säililö näkyy tavallaan enemmän ja kriteerit senkin takia tiukemmat.
takarlss
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja takarlss »

En suosittele näitä yli 2cm heitolla olevia mansetteja, ovat todella herkästi tukossa(olen monia asentanut). Tuolla normaalilla mansetilla pytyn taa jää noin 5cm kuten joku laskikin. Desing pyttyjä tosin löytyy joissa viem. reikä on melkein istuin osan alla, mutta hintakin on varmaan 1500e luokkaa ja ovat muuten kookkaita. Putkitukusta löytyy lähemmäs kymmenen erilaista mansettia, kaikkia ei voi suositella.

Laita joku kuva niin saa selvän kuinka "paha" tilanne on.

Terv. putkimies
Vastaa Viestiin