Apuja tarvittais
Apuja tarvittais
Eli tilanne on siis tämä:
Vanhempani asuvat 50-luvulla rakennetussa rintamamiestalossa, eilen selvisi että putket ovat pihalla haljenneet. Vettä tulee liruttamalla alakertaan, ylös asti ei riitä paineet.
Onko tilanne tosiaan niin että vanhempani yksin ovat korvausvelvolliset? Joutuvat siis maksamaan putkien esiin kaivamisen ja korjauksen?? Järjetön tilanne jos niin on.
Putket siis sijaitsevat vanhempien tontilla, noin 20m päässä talosta (siis se haljennut kohta).
Vanhempani asuvat 50-luvulla rakennetussa rintamamiestalossa, eilen selvisi että putket ovat pihalla haljenneet. Vettä tulee liruttamalla alakertaan, ylös asti ei riitä paineet.
Onko tilanne tosiaan niin että vanhempani yksin ovat korvausvelvolliset? Joutuvat siis maksamaan putkien esiin kaivamisen ja korjauksen?? Järjetön tilanne jos niin on.
Putket siis sijaitsevat vanhempien tontilla, noin 20m päässä talosta (siis se haljennut kohta).
Re: Apuja tarvittais
Jos haljennut putki on kunnan vesijohto kunta korjaa jos taasen kiinteistöön tuleva haara, on sen korjaus tietenkin kiinteistön omistajan vastuulla kokonaan. Mahdollinen vakuutus voi tietenkin helpottaa kuluja.
Se hyvä puoli on, että jos haljennut putki on kunnan puolella vesimittaria niin vuoto ei näy vesilaskussa.
Se hyvä puoli on, että jos haljennut putki on kunnan puolella vesimittaria niin vuoto ei näy vesilaskussa.
-
HoppuHanna
- Jäsen

Riippunee kunnasta. Ainakin Espoossa tontin alueella oleva putki on asukkaan vastuulla (otin selvää koska minulla juuri se putki jäässä). Kotivakuutukseen en vielä ole ottanut yhteyttä, en ole vielä ehtinyt lukea läpi kotivakuutukseni ehtoja.
Samoin täällä tonttijohto kuuluu omalle vastuulle...
Sulatin sen itse joulupäivänä.... Onneksi oli sulku vanhassa kaivossa niin sen sai kiinni, muuten olis joutunut odottamaan arkeen, kun putkimiehiä ei juuri kiinnostanut pyhänä lähteä töihin eikä täkäläinen vesilaitos sulata itse putkia...
Sulatin sen itse joulupäivänä.... Onneksi oli sulku vanhassa kaivossa niin sen sai kiinni, muuten olis joutunut odottamaan arkeen, kun putkimiehiä ei juuri kiinnostanut pyhänä lähteä töihin eikä täkäläinen vesilaitos sulata itse putkia...
-58 rmt, 112m2+kellari, ILP+VILP+ jämä kaksikko sähköllä, ei lisäeristystä
kulutus 2009-2010 noin 18500kWh+n. 2m3 puuta
kulutus 2009-2010 noin 18500kWh+n. 2m3 puuta
Jännityksellä siis odotamme paljonko laskua tulee..
Harvinaisen nopeasti (kai?) tuo halkesi, vesi tuli ihan normaalisti aina eiliseen asti, sitten yhtäkkiä rupes liruuttamaan. Ja halki se ilmeisesti nyt kuitenkin on.
Harvinaisen nopeasti (kai?) tuo halkesi, vesi tuli ihan normaalisti aina eiliseen asti, sitten yhtäkkiä rupes liruuttamaan. Ja halki se ilmeisesti nyt kuitenkin on.
-
Mansikkavuori
- Jäsen

Täällä Lahdessa tontilla oleva osa kuuluu asukkaalle. Itseltä tuo talovesijohto puhkesi pari vuotta sitten. Paikallinen vesiyhtiö hoiti homman laskutustyönä sujuttamalla. Lasku 1100:- €. Työhön kului pari päivää.
-
?keskellä kämmentä
- Jäsen

Tässä talossa tai siis hieman ulkopuolella, maan alla, halkesi vanha vesiputki noin 11 v sitten.
Kellarissa puoli metriä vettä, kellari onneks pääasiassa pelkkää betonia.
Vakuutus korvasi ainakin osan, talo ei ollut sillon vielä meidän.
Kellarissa puoli metriä vettä, kellari onneks pääasiassa pelkkää betonia.
Vakuutus korvasi ainakin osan, talo ei ollut sillon vielä meidän.
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)