Vieläkö osaat lähettää kirjeen?
-
romeo
Vieläkö osaat lähettää kirjeen?
Postin uudistukset hämmentävät. Tiedätkö kuuluuko kirjeesi tästä lähtien oranssiin vai siniseen kirjelaatikkoon? Uudet jakeluehdot pähkinänkuoressa ja muutosten taustoja blogissani http://viestitin.blogspot.com/2011/02/p ... tavat.html
Re: Vieläkö osaat lähettää kirjeen?
Mmmmm... mitä vaikeaa tuossa on?
Ykkösluokka siniseen ja kakkonen keltaiseen. Postimerkit säilyvät ennallaan. Jos on vain keltainen laatikko niin sinne vain kaikki. Pääasiassa lähetän ykkösluokkaa, eli "perillä yleensä seuraavana päivänä" -postia.
Alli
Ykkösluokka siniseen ja kakkonen keltaiseen. Postimerkit säilyvät ennallaan. Jos on vain keltainen laatikko niin sinne vain kaikki. Pääasiassa lähetän ykkösluokkaa, eli "perillä yleensä seuraavana päivänä" -postia.
Alli
Kyllä nyt omalla pihalla nuotiopaikka pitää olla.
Osaan, koska olen lähettänyt kirjepostia jatkuvasti viimeisten 35 vuoden ajan. Johtunee siitä että rakastan paksua paperia, mustekyniä, laadukasta oliivinvihreätä ja tummanpunaista mustetta, musteen tuoksua, kynän tanssivaa kahinaa paperin pinnalla, ajatusvirheitä ja yliviivattuja sanoja, kirjeveitsiä, postimerkkejä ja kirjeensulkijoita - puhumattakaan ihmisistä joiden kirjeet saapuvat hiekkatien varrella 720 askelen päässä talosta olevaan postilaatikkoon, ja joille vastataan.
Sähköpostit katoavat kun tietokone tilttaa. Kirjenipun ympärille kiedotaan nauha ja ne asetellaan varovasti pahvilaatikkoon, joka nostetaan ylähyllylle.
Sähköpostit katoavat kun tietokone tilttaa. Kirjenipun ympärille kiedotaan nauha ja ne asetellaan varovasti pahvilaatikkoon, joka nostetaan ylähyllylle.
Pelkka laitteli niin nostalgisia mielikuvia että ihan melkein herkistyin 
Kai sen kirjeen osaa lähettää mutta osaako kirjoittaa kirjeen
Sain muuten käsin kirjoitetun kirjeen kuukausi sitten, joita ei ole tullut varmaan kahteenkymmeneen vuoteen. Toki joku jaksaa vielä joulukortin laittaa mutta ei kirjettä. Tuon kirjeen avattua huomasin että luin sen kolmeen kertaan ja välissä pohtien lukemaani. Sähkärissä lukee varmaan joka toisen sanan, silmien/aivojen edes noteraamatta, mutta käsinkirjoitettu kirje on jotenkin pakko ottaa vakavasti.
Tuo kirje oli kuitenkin ihan vailla dramatiikkaa vaikka ensin luulin että nyt tulee varmaan vakavaa asiaa. Nykyaikaa kuvastaa silti se että kirjeen kirjoittaja soitti muutaman päivän jälkeen päiväyksestä että oliko tullut perille
Kai sen kirjeen osaa lähettää mutta osaako kirjoittaa kirjeen
Sain muuten käsin kirjoitetun kirjeen kuukausi sitten, joita ei ole tullut varmaan kahteenkymmeneen vuoteen. Toki joku jaksaa vielä joulukortin laittaa mutta ei kirjettä. Tuon kirjeen avattua huomasin että luin sen kolmeen kertaan ja välissä pohtien lukemaani. Sähkärissä lukee varmaan joka toisen sanan, silmien/aivojen edes noteraamatta, mutta käsinkirjoitettu kirje on jotenkin pakko ottaa vakavasti.
Tuo kirje oli kuitenkin ihan vailla dramatiikkaa vaikka ensin luulin että nyt tulee varmaan vakavaa asiaa. Nykyaikaa kuvastaa silti se että kirjeen kirjoittaja soitti muutaman päivän jälkeen päiväyksestä että oliko tullut perille
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Pvalila osti ensin 1000 ikkunallisen kirjekuoren paketin TH-marketista kymmenellä eurolla ja sitten, tajuttuaan että niissähän on Economy-postimaksu maksettuna, haki kirjeitä vielä 4000 lisää.
Eli Pekka luultavasti lähettelee ihan jonkin verran kirjeitä lähitulevaisuudessa, tietäis vaan kenelle...
Tämän pienemmän asunnon saunaan minä nuo kirjekuoret kantelin, samaan paikkaan on varastoituna myös 300 mustaa mappia, jotka ostin samasta syystä: kun halvalla sai...
Lienee turha mainita, että tämän asunnon saunassa ei sitten juuri löylytellä...
Eli Pekka luultavasti lähettelee ihan jonkin verran kirjeitä lähitulevaisuudessa, tietäis vaan kenelle...
Tämän pienemmän asunnon saunaan minä nuo kirjekuoret kantelin, samaan paikkaan on varastoituna myös 300 mustaa mappia, jotka ostin samasta syystä: kun halvalla sai...
Lienee turha mainita, että tämän asunnon saunassa ei sitten juuri löylytellä...
Vanha hyvä harraste on jäänyt johkin. "Ennen vanhaan" kirjoittelin käsikirjeitä paljonkin. Yritin jopa mustekynän ja musteen käyttöä opetella ja kalligrafiaa tutkiskella. Jotenkin tuokin puuhastelu vain vuosien varrella loppunut (Email?). Pitäs oikeastaan aloittaa uudelleen.
Harri
Harri
Eikös nyt pitäisi 1-postin kirjeisiin kirjoittaa joko Priority tai 1 kun ennen 2-luokan posteihin piti laittaa se kakkonen?
Kurjuuden maksimointi --> uudesta omakotitalosta täysrempattavaan rintamamiestaloon --> Mutta: omakotitaloalueen helvetistä haja-alueen autuuteen
Pitää. Ihan käsinkirjoitettu 1 riittää. Juuri lähetin yhden sinisen laatikon kirjeen siskolleni kokeeksi. Piirtelin useamman ykkösen kuoreen.Rosanna67 kirjoitti:Eikös nyt pitäisi 1-postin kirjeisiin kirjoittaa joko Priority tai 1 kun ennen 2-luokan posteihin piti laittaa se kakkonen?
Alli
Kyllä nyt omalla pihalla nuotiopaikka pitää olla.
Tämän kylän asiamiespostille oli annettu eri ohjeita kuin Postin sivulta löytyy. Käskivät liimaamaan priority-tarran sekä kirjeen etu että takapuolelle. Erikseen vielä kysyttäessä painotti että molemmille puolin. Ota tästä nyt tolkku, käsinkirjoitetusta ykkösestä eivät tuolla maininneet sanallakaan.Alli kirjoitti: Pitää. Ihan käsinkirjoitettu 1 riittää. Juuri lähetin yhden sinisen laatikon kirjeen siskolleni kokeeksi. Piirtelin useamman ykkösen kuoreen.
-
tessu
Kummaksi on mennyt Postin touhu muutes kun joutuu jo itse lajittelimaan postinsa LÄHETETTÄESSÄ,minkä posti teki ennen kun lajitteli itse,kohta varmaan pitääkin itse myös jakaa ne postit.
Niin ja työttömiä taasen tulee kun postin palvelut vaan vähänevät,merkillistä
Eikä Postia yrityksenä edes ole enään... Itella kuulemma nykyääntessu kirjoitti:Kummaksi on mennyt Postin touhu muutes kun joutuu jo itse lajittelimaan postinsa LÄHETETTÄESSÄ,minkä posti teki ennen kun lajitteli itse,kohta varmaan pitääkin itse myös jakaa ne postit.
Ikkunalliset kirjeet ovat useimmiten ikäviä, sun pitää kehittää siihen ikkunan kohtaan joku rauhoittava figuuri, jos meinaat sukulaisillesi niitä lähettävän ja varsinkin heidän avaavanpvalila kirjoitti:Pvalila osti ensin 1000 ikkunallisen kirjekuoren paketin TH-marketista kymmenellä eurolla ja sitten, tajuttuaan että niissähän on Economy-postimaksu maksettuna, haki kirjeitä vielä 4000 lisää.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...