Esim. nuo Järvisen liimaus- ja kulmantekovaiheet, jäi vähän epäselviksi kun ei ole kuvaa:
-Miten voi sivellä liimaa pystysaumoihin liimaa (siis alle?), jos sekä ylä- että alasauma on jo kiinnipainettu huokolevyseinään
Kohta 9. "Kiinnitä pinkopahvi painamalla pahvi ensin yläosan keskeltä kiinni levyyn. Paina sen jälkeen yläosan sivut kiinni tukevalla muovilastalla yläviistoon
työntäen. Kiinnitä yläosan jälkeen alaosa. Sivele tämän jälkeen pysty saumoihin liimaa, minkä jälkeen sauma kiinnitetään muovilastalla työntäen ja
keskeltä aloittaen." Ja kohta kymmenen: "Kiinnitä pinkopahvit siten, että ne limittyvät pystysaumojensa kohdalta noin 15 cm:n alueelta." Siis näinkö siinäkin tapauksessa, että tapetoi pahvit? Eli pahvit tulevat peräti 15 cm päällekkäin?
- Kulmien teko ei myöskään oikein avaudu, kohta 13-14: "Siistin lopputuloksen saat päällystämällä pinkopahvinurkat ohennetuilla pahvinauhoilla. Ohennus tapahtuu viiltämällä pinkopahvinauhaan kevyt viilto 7 - 10 mm:n etäisyydelle reunasta linjaaria apuna käyttäen. Revi nauhasta suikale viiltoa apuna käyttäen. Näin reuna ohenee sopivasti. Nurkan päällystämiseen tarvitset 12 cm:n ja 10 cm:n levyiset, toisesta reunastaan ohennetut nauhat.Sivele alustaan liimaa ja aseta leveämpi nauha seinään siten, että se taittuu toiselle seinälle 2 cm:n alueelta. Aseta kapeampi nauha toiselle seinälle siten, että ohentamaton reuna on nurkassa kiinni. Apuna kiinnityksessä voi käyttää kasteltua sientä." Ei kukaan ole sattunut ottamaan kuvaa tästä miten ne suikaleet tulee laittaa? Jokuhan kirjoittaa tuossa yllä löytäneensä valmiiksi reunoistaan ohennettua, mutta jossei tuo reuna osu kulmaan, niin sitten varmaan täytyy itse leikellä ja ohentaa..
–KTj:n blogissa tehdäään kevyt viilto pahvn valkoiselle puolelle, mutta suikale (eli ohennuspala) revitään harmaalta puolelta. Tätä en oikein ymmärrä: "Aikaa asennukseen kului kahdelta reilut neljä tuntia. Mukavaa ja helppoa kun sen osaa. Yksi kikka oli reunan ohennus. Tuota en olisi hoksannut ilman Ollin neuvoja. Pahvin valkoiselle puolelle tehdään kevyt viilto noin sentti reunasta. Suikale revitään siten, että asennettavan pahvin reunan alapuolelta lähtee harmaata pahvia repien. Tulee todella siisti sauma. YPAPin pahvin valmiiksi ohennettu reuna ei ole puoliksikaan niin siisti." Eikö se viilto pitäisi tehdä sille puolelle josta suikale revitään
Jaksaisiko joku selittää tai vinkata linkin/ kirjan, jossa kuvia ja varma metodi vasta-alkajalle. Ja jos ymmärtäisin, ehkä riskeeraisin tuota pinkopahvi+tapetti -yhdistelmää. Ettei menis aivan rotkoon.. Vai pitääkö tässä saada jostain toiselta puolen Suomea joku kokenut pinkopahvittaja ja tapetoija paikalle?
Nimimerkki: Pinkopahvia ei vielä ostettu, mutta törkeän kalliit tapetit kyllä

