Puulämmitteinen sähkölle, hinta?

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
fanitus
Uusi jäsen

Puulämmitteinen sähkölle, hinta?

Viesti Kirjoittaja fanitus »

Elikkäs mitä muilla on tullut maksamaan puulämmitteisen uunin muuttaminen sähkölämmitteiseksi?
Hoopo
Jäsen
Jäsen

Re: Puulämmitteinen sähkölle, hinta?

Viesti Kirjoittaja Hoopo »

Vanhemille muutettiin hakelämmitys sähkölle. Eli nyt on tuollainen Jäspin tehowatti.
Tuossa joku hinta
http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... IN-5058535
En tiedä mitä maksaa halvimmillaan. Lisäksi putki- ja sähkötyöt päälle.
Putkimiess

Viesti Kirjoittaja Putkimiess »

Oottako lotossa voittaneet? :roll:
Hoopo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hoopo »

Putkimiess kirjoitti:Oottako lotossa voittaneet? :roll:

Jos mua tarkoitat, niin en.

Hakelämmitys pelasi ihan ok. Mutta kun Isä kuoli 6 vuotta sitten ja hakelämmitys alkoi olla liian työläs 70 vuotiaalle äitimuorille, niin siksi vaihettiin siihen sähkölämmitys. En tiedä paljonko tehowatti maksoi, mutta tuon linkin hain vaan netistä.
papintappaja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja papintappaja »

Kai tässä kysytään tulisijan muuttamista sähkölämmitteiseksi? Siitä ei ole mitään tietoa, mutta syksyllä Tehowatti maksoi 2250,- + putkitöitä vajaa 600,-. Sähkömiehen osuus riippuu pitkälti siitä, kuinka pitkältä kaapeli pitää Tehowatille tuoda. Se on kallista piuhaa (kuulemma. Itsellä oli sopiva pätkä varastossa). Itse sähköasennuksessa ei pitäisi kauhean kauaa mennä, jos taulu on riittävä ja sähkön saa muutenkin helposti ja läheltä.

Tehowattiin olen ollut tyytyväinen. Pienellä työllä se tosin on. Lämmittää 20m2 lattiaa miedolla lämmöllä ja pitää käsienpesuveden lämpimänä. Itse pesuvesi lämmitetään padassa.
Putkimiess

Viesti Kirjoittaja Putkimiess »

Sähkömiehen tekemistä tunneista on valtaosa "puusepänhommia" eli reikien poraamista ja kaapelin vetämistä ja kiinnittämistä. Nämähän saa tehdä itse, sähkräi voi tulla sitten paikalle tekemään kytkennät. Tietysti pitää tietää mitä piuhaa vetää ja minne.
jarkkis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Tässä olis olennaista tietää,millaseen uuniin sähkölämmitystä ollaan laittamassa :?: .Yleensä nykyään niitä uunivastuksia poistetaan.Täälläkin on sellaisista operaatioista keskusteltu monesti.Jos vastusta ollaan laittamassa pystyuunityyppiseen(kakluuni,pönttis)tulisijaan,on homma käsittääkseni helpohko.Niissä uuneissa,joista itse olen vastuksia purkanu,on tulipesän sivuihin tai arinaan tehty reikiä,niin että vastuksen kuumentama ilma saataisiin uunissa kiertoliikkeeseen.Vastuksen kuumentama ilma nousee uunin tuliputkessa ylös,kääntyy sieltä poskikanaviin ja palaa noista em.reijistä takas tulipesään samalla jäähtyen sekä luovuttaen lämpöä uunin massaan lämmetäkseen taas uuninpesässä ja jne.
Vastaa Viestiin