Hei, olen ensi kesänä aikeissa maalata meren rannalla sijaitsevan rmt:n ulkovuoren. Olosuhteet ovat erittäin vaativat, vettä, kosteutta ja tuulta riittää, myös vaakatasossa. Talossa on ilmarako. Aion osittain laittaa kokonaan uuden lautavuorauksen meren puolelle.
Mitä maalia suosittelette?
-Niilo-
Mikä ulkomaali meren rannalla?
-
Niilo_Talo
- Jäsen

Re: Mikä ulkomaali meren rannalla?
Itse laittaisin Virtasen neljän öljyn maalia. Ainakin kyseisen maalin mainonnassa korostetaan kestävyyttä vaativissa olosuhteissa kuten meren rannalla. Uskoisin tälle väitteelle olevan katetta, sen verran olen tästä maalista kuullut hyvää puhuttavan.
Omaan taloomme (joka ei nyt kuitenkaan aivan meren rannalla ole) tein uuden rimalaudoituksen ja maalasin kyseisellä maalilla. Sävynä Wanha punainen, nurkkalaudat ja ikkunanpielet maalasin Uulan valkoisella pellavaöljymaalilla.Suurien pintojen maalauksessa etuna on myös se, että maalia on erittäin helppo sivellä.
Omaan taloomme (joka ei nyt kuitenkaan aivan meren rannalla ole) tein uuden rimalaudoituksen ja maalasin kyseisellä maalilla. Sävynä Wanha punainen, nurkkalaudat ja ikkunanpielet maalasin Uulan valkoisella pellavaöljymaalilla.Suurien pintojen maalauksessa etuna on myös se, että maalia on erittäin helppo sivellä.
Virtasta vaan. Entinen naapuri(maalari) vetänyt kaverinsa mökin seinät tolla. Ja mökki Turun saaristossa. Ja hyvin kuulemma seinissä pysyny. Oisko kuutisen vuotta sitten maalannu. Samalla maalilla oman taloni viime kesänä maalasin. No jäi viel ens kesäänkin.. Ja mukava on sivellä.
Ite kun tekee, niin tulee mitä sattuu...
-
Taittopera
- Jäsen

Uusimmassa Tekniikan Maailma - Rakennusmaailmassa (vai oliko edellisessä) oli jonkinlainen maalitesti, missä maalasivat laudanpätkiä eri maaleilla, ja veivät ne johonkin saareen missä suolavesi ja tuuli piiskasi niitä pidemmän aikaa. Tuloksia en muista, mutta kantsii ainaskin lukasta juttu läpi...
Ad Omnia Paratus