Ikkunoiden uusiminen
-
Sami Heinikainen
- Jäsen

Ikkunoiden uusiminen
Uudet ikkunat 18 kpl (neljää eri kokoa) tartteis hommata rintamamiestaloon. Mistä suosittelette ottamaan tarjouksia? Olen kysynyt Tiivi-ikkunoista ensimmäisen tarjouksen. Pienet ikkunat vaikuttavat aika kalliilta ja ne nostavat tuossa ainakin koko paketin hintaa aika lailla. Tekis mieli pyytää tarjous Suomen ylijäämävarastolta, onko kellä kokemuksia tuosta Hämeenlinnan paikasta ja onnistuukohan tarjouksen ottaminen omien mittausteni tai Tiivi-ikkunoiden edustajan mittausten pohjalta????
Kaikenlaisia neuvoja ikkunoiden ja ovien hankkimiseen otetaan vastaan!!!!!!!!
Kaikenlaisia neuvoja ikkunoiden ja ovien hankkimiseen otetaan vastaan!!!!!!!!
Me otimme Domukselta, Tiivin edustaja kävi myös paikalla antamassa tarjouksen.
Tiivin ja Domuksen ikkunoissa en havainnut kovin suuria rakenneeroja, ja molemmat vaikuttivat hyviltä. Domus vaan oli 1500e halvempi, ja ikkunoita ei ollut kuin 8 kpl. Hintaa kertyi 3800e asennettuna.
Domus myydään suoraa tehtaalta, kun taas Tiivillä jokainen myyjä on oma yrittäjä, joten tuosta tuo hintaero osittain varmasti johtuu.
Tiivin ja Domuksen ikkunoissa en havainnut kovin suuria rakenneeroja, ja molemmat vaikuttivat hyviltä. Domus vaan oli 1500e halvempi, ja ikkunoita ei ollut kuin 8 kpl. Hintaa kertyi 3800e asennettuna.
Domus myydään suoraa tehtaalta, kun taas Tiivillä jokainen myyjä on oma yrittäjä, joten tuosta tuo hintaero osittain varmasti johtuu.
Kysäseppä tarjous tuolta http://www.karviagroup.fi/
Työkaveri otti sieltä ikkunat ja mielestäni ne oli vallan kilpailukykyisellä hinnalla liikenteessä. Itse kun tulee aika vaihtaa otan kyllä tuonne yhteyttä.
Työkaveri otti sieltä ikkunat ja mielestäni ne oli vallan kilpailukykyisellä hinnalla liikenteessä. Itse kun tulee aika vaihtaa otan kyllä tuonne yhteyttä.
Iso pää vähän järkee, pieni pää ei yhtään järkee....
Itse kysäsin pari vuotta sitten tarjouksen myös Karvialta mutta Fenestra oli halvempi, kolmelta kysyttiin tarjousta mukana myös Tiivi joka oli kallein. Ainahan se kantsii tarjousta kysyä, hinta varmaan vaihtelee aika paljon rempan koosta jne.beowulf kirjoitti:Kysäseppä tarjous tuolta http://www.karviagroup.fi/
-Antti
-
Sami Heinikainen
- Jäsen

No niin, Tiivin lisäksi olen saanut kaksi muuta tarjousta ja eroja on! Tiivin tarjous noin 8300 euroa, kun vastaavasti Domuksella 4500 ja Fenestralla 4475 euroa. Kiitos Fenestran vinkistä! Vielä on tulossa muutamasta paikasta tarjous. Kyl tääl vaan meidän "rintamamiesten" kannattaa vaihtaa ajatuksia!!!!!!!!!!!!!!
Joo vertailu kannattaa ja rintsikkakollegoiden ikkunaremonttien pohjalta hinta/laatueroja löytyy. Meikä pääty tiivi-ikkunoihin ja täällä annettujen hinta-arvioiden perusteella tiivi on kalliimpi täällä esitettyihin(myyjälisä). Itse otin viisi pääikkunaa tiiviltä asuinkerrokseen. Aamulla töihin ja illalla töistä tullessa uudet ikkunat paikalla paikat siivottuna ulko/sisälistat asennettuina... okei kotitalousvähennyksestä tuli melkein yhden ruudun hinta takaisin. 5isoa ruutua maksoi asennettuna verhoiluineen 3 ikkunan sälekaihtimilla n 4200 egee miinus kotitalousvähennys työstä eli n 3500 ege sis alv. elämä kallis, tiivi kalliimpi? Tyytyväinen kuitenkin olen ollut kun loppu suurempi tukan hulmuttelu... Niiin ja kysy "Vestoa" ylijäämältä ja kerro yliseltä terveisiä..Ja kohta Vesto ihmettelee että onpas meikällä kavereita.... itse ostin tiikkiulko-oven ylijjäämältä.
- maanma
- Moderaattori

Hintojen vertailu
Kovasti on lueteltu hintoja. Harva on tainnut mainita millaiset puitteet, lasit, karmit ja ulkopinnan materiaali on ollut tarjouksen perustana. Vai onko joku sitä mieltä, ettei sillä ole merkitystä.
Ensimmäinen kysymys kuinka pitkä ikäistä muovi voi olla suorassa auringonpaisteessa.
Millaisesta puusta/materiaalista ikkunan osat on tehty?
Kuinka pitkään ulkopinnoite on huoltovapaa?
Ensimmäinen kysymys kuinka pitkä ikäistä muovi voi olla suorassa auringonpaisteessa.
Re: Hintojen vertailu
Omat Domuksen ikkunat ovat puu/alumiini ja 10 vuoden takuu.... muistaakseni. Vetimet olivat hieman halvemman näköiset kuin tiivillä.maanma kirjoitti:Kovasti on lueteltu hintoja. Harva on tainnut mainita millaiset puitteet, lasit, karmit ja ulkopinnan materiaali on ollut tarjouksen perustana. Vai onko joku sitä mieltä, ettei sillä ole merkitystä.
Lasit ovat triplat, ja perus selektiivi.
Hintaan kuului kaikki, myös pellitys.
Ei älekaihtimia, ei hyttysverkkoja. 3 kpl raitisilmaventtiilejä, perusmalli ilman suodatusta.
Asennus oli talvella, joten pieni ale tuli siitä.
-
Harry
Tämän ei mielestäni pitäisi olla mitenkään mahdollista jos todella on kyseessä samanlaiset ja samankokoiset ikkunat. Tai kertokaa minulle miten Tiivillä voi olla yli 2 kertaa kalliimpaa?ville kirjoitti:Tehtiin juuri kauppa Domuksen kanssa, 6 aukkoa ja 2170,-
Itse aion kokeilla asennusta, eiköhän se siitä...![]()
Niin muuten Tiivillä sama satsi 4500,-...............................![]()
Kerrotaanpa sitten kokemuksia kun ovat paikoillaan.
Tarkistin nuo tarjoukset, Tiivi olikin kalliimpi mitä muistin.Tämän ei mielestäni pitäisi olla mitenkään mahdollista jos todella on kyseessä samanlaiset ja samankokoiset ikkunat. Tai kertokaa minulle miten Tiivillä voi olla yli 2 kertaa kalliimpaa?
Meillä oli siis ihan sama homma, jos olisi ottanut pelkät lasit.
Domuksella työn osuun oli hieman suurempi ~400e kuin Tiivillä, mutta lasit olivat 2 kertaa kalliimmat.
Kokonaisuudeltaa Domus tuli siis aika paljon halvemmaksi, kun vielä lasketaan kotitalousvähennys työn osuudesta pois.
Asennettuna hintaero oli 3800e vs n. 6400e.
Toki Tiivin laatuahan on kyllä kehuttu.
-

- Viesti:
Siis lasit ovat triplat ja 3mm paksuja, tiivillä oli 4mm.
Ei minun mielestäni vaikutusta, vaikuttaa äänieristykseen, ei muuhun tietääkseni.
Ja vetimet ovat jotain Tokyo sarjaa, ruuvit piilossa ja vähän kauniimmat muutenkin
Alumiinia ulko-osat ja puuta muuten (puusta ei muuta tietoa), ilmanottokin on tehty sillä "paremmalla" jutulla eli ilma kiertää koko välin ja lämpenee hieman.
ja suodattimet ovat pestäviä.
Ja sen lisäksi että Tiivi oli kallein, edustaja kaiken huipuksi haukkui muut firmat läjään....että sellainen myyntimies. :P
Muiden asennushintoja en hoksannut kysäistä, mutta Domuksella 150,-/aukko! kannattanee kokeilla itse....
Ei minun mielestäni vaikutusta, vaikuttaa äänieristykseen, ei muuhun tietääkseni.
Ja vetimet ovat jotain Tokyo sarjaa, ruuvit piilossa ja vähän kauniimmat muutenkin
Alumiinia ulko-osat ja puuta muuten (puusta ei muuta tietoa), ilmanottokin on tehty sillä "paremmalla" jutulla eli ilma kiertää koko välin ja lämpenee hieman.
ja suodattimet ovat pestäviä.
Ja sen lisäksi että Tiivi oli kallein, edustaja kaiken huipuksi haukkui muut firmat läjään....että sellainen myyntimies. :P
Muiden asennushintoja en hoksannut kysäistä, mutta Domuksella 150,-/aukko! kannattanee kokeilla itse....
-
Sami Heinikainen
- Jäsen

Nyt on kaupat tehty ikkunoista. Tarjouksia otin useasta paikasta samoilla ehdoilla. Tiivi kyllä oli mullakin ylivoimaisesti kallein, yli tuplat halvimpaan verrattuna. Mut kyl varmaan Tiivin ikkunat laadukkaat ovat, mut hinta kyl hirvitti. Lopulta päädyin Pihlan ikkunoihin, jotka eivät olleet aivan halvimmat. Hinnaksi 18 ikkunalle+koristeristikoille +hyttysverkoille tuli 4300.-! Lopulliseen valintaan syynä oli mun rakennusmiehen suositus ja hänen kokemus Pihlan ikkunoista. Mut kyllä kauppamiehelläkin oli vaikutusta asiaan, kun hallitsee homman ja osaa palveluammatin salat niin kyl on mukava tehdä sellasen kans kauppaa. Pihlan edustajalle annan toistaiseksi täydet kymmennen pistettä hommansa hoitamisesta, saa nähdä, kun ikkunat ovat paikallaan olenko samaa mieltä?!