Oilon surisee

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
tsh
Jäsen
Jäsen

Oilon surisee

Viesti Kirjoittaja tsh »

Moi,

Oilon Junior on alkanut surista käydessään. Korvalla kaivellen ääni kuulostaisi tulevan siitä pikkuisesta laatikosta polttimen päällä. Mikäs siitä nyt hajoaa vai hajoaako?

t. Timo
Pankin talonmies
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Pankin talonmies »

Täältä löytyy nyt jotain.

http://www.rte.vtt.fi/webdia/oljylampo/vika

Suosittelisin ammattiauttajaa. Siis öljypoltinalalta.
Kulju
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kulju »

Aamulla oli polttimen vikavalo syttynyt. Poltin syttyy hyvin, mutta pitää ihmeellisät surinaa ja napsutusta ja sammuu. Yllä oleva linkki ei toiminut, joten onko jollain ideoita mistä voisi johtua?
jmattis
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja jmattis »

liekinvarmistimen sähkösilmä, ohjausyksikkö, muuntaja, magneettiventtiili, likaisuus... jopa öljy loppumassa.

kyllä sää sinne poltinhuoltajan tarvitset. ja yritä valkata sellainen, joka osaa muutakin kuin vaihtaa yhden osan kerrallaan kunnes vehje taas pelaa.
maanma
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja maanma »

Milloin viimeksi huollettu / kuinka vanha poltin? Uudet maksaa 600e alk. huoltomies 50e/tunti. yli 15 vuotias kannattaa vaihtaa jos itse ei osaa tehdä muuta.
Miks
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miks »

Meillä polttimessa samaa vikaa kun kuljulla, ikääkin kyllä jo yli 10v(saattaapi olla jo 15). Ekan kerran sykähti 2kk sitten ja eilen uudestaa. Kait se olis zoomailtava uutta poltinta. Kohta olis jo huolto laskuilla uus poltin. Viimeksi makso 100e suuttimen vaihto. Nyt en tiedä millasen laskun laittaa perästä mutta suositteli kuulema koko polttimen vaihtoa.
Kulju
Jäsen
Jäsen

Ikää polttimella on ehkä 6 v. Huolto olisi kyllä muutenkin tilattu, kun en tiedä koska poltin on viimeksi huollettu. Itse olen seuraillut poltinta vasta 1v. Suuttimen olen kyllä jo kerran vaihtanut sekä suodattimen.
JuSaMa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JuSaMa »

Itsellä samanlaisia ongelmia viime talvena vikana öljyn loppuminen säiliöstä vaikka säiliössä ollut mittari näytti öljyä olevan reilusti.
Helppo varmistaa kanisterillinen polttoöljyä huoltsikalta ja polttimen letkut siihen jos ääni loppuu niin oljy vähissä säiliössä tai imuletkuun vuotaa jostain ilmaa joka aiheuttaa käyntihäiriöitä. :P
Kulju
Jäsen
Jäsen

Vika oli siinä, että vaikka olin tietenkin puhdistanut liekinvartijan, liekinvartia ei nähnyt liekkiä. Palopäässä oli nokea liekinohjauspellissä pesän puolella. Aina oppii kun vanhaksi elää.
Vastaa Viestiin