Kotihiiri kirjoitti:
En ole koskaan oikein oppinut ymmärtämään, miksi ihmiset ostavat vanhaa ja kaunista, jos se kuitenkin halutaan purkaa pois ja saada modernimpaa tilalle.
Oikeasti, todella sääli upeaa leivinuunia.
Mutta kukin tyylillään. Toiset tykkää, toiset ei.
Ohjeneuvo: "asu vuosi, ennen kuin teet muutoksia", on aika hyvä ja toimiva.
Mä voin vähän avartaa niitä syitä (taas!):
1) kauneus on subjektiivinen kokemus eli makuasia, vanha ei totisesti ole automaattisesti kaunista (ei todellakaan! Jösses esmes meidän muovimattojen, tapettien ja kaakeleiden kuoseja ja värejä, ja toi ihasteltu leivinuuni oli kyllä aika kamala.... mun mielestä). Vuosi on asuttu tässä omassa talossa näitten meidän vanhojen juttujen kanssa, ja kyllä, ne on edelleen ihan kamalia
2) Miksi ostaa vanhaa jos haluaa uutta?
siksi kun ei oo pätäkkää rakentaa uutta! Miks tää on niin vaikee ymmärtää?! Ja uutta ei nyt vaan saa sellaisella sijainnilla mitä haluaisi (tai ei ainakaan täälläpäin), saatika että ois ollut heti heittää 300 000e uuden talon rakentamiseen, tontista puhumattakaan. Saman verran taitaa mennä loppupeleissä tähän tönöön vuosien mittaan mutta ainakin täällä voi asua samalla ja remppaa tehdä sitten rahatilanteen mukaan pikkuhiljaa.
3) Sijainti, sijainti, SIJAINTI!
Ugh, olen puhunut (jälleen kerran).
Ja mun mielestä tän ketjun talosta on tehty todella hieno, ihan mun makuun. Hurjat purkutyöt on ollu kyllä, isommat kuin meillä vaikka mä luulin että me puretaan paljon ja rakennetaan uusiksi atomeista alkaen...