Villa Väinölä
Re: Villa Väinölä
Huonekorkeuden tai siis sen mataluuden vuoksi harkitsisin kattoon upotettavia, jos vaan upotussyvyyttä on riittävästi. Jos laittaa katon väriset valaisimen kehykset niin eivät ne niin pahasti ota sieltä silmään. Ja onhan niitä saatavana vaikka kullattuina, jotka sopisivat yhteen niiden tapettien kanssa
. Näillä valoilla saadaan aikaan yleisvalaistus, johon voidaan sitten lisätä muu valaistus. Antiikkista lamppua sitten jalka, pöytä tai seinävalaisimena. Yksi vaihtoehto voisi olla kiskovalo seinän viereen, jossa suunnattavat valaisimet, mutta mahtaakohan löytyä tyyliin sopivia, en tiedä. Kompromisseja joutuu, joka tapauksessa tekemään, mutta itse en tekisi sitä hyvän yleisvalaistuksen kustannuksella.
Ei tartte heti vetää hernettä nokkaan...
)
Tila on jo valmiiksi niin matala, etten sinne otsanrei'ittäjiä laittaisi.
Joku minulle sanoi, että ledit ei kuumene ja ne tarvitsee vain vähän asennustilaa. Ei ole antiikkia, mutta helanen tuossa ehdotti jo niitä antiikki-ilmeenluontimahdollisuuksia. (Ja lisäksi vähäinenkin valo kertautuu hyvin niistä kullatuista seinistä...Emmastiina kirjoitti: Meidän yläkerta on aika matalaa tilaa, huonekorkaus on 202cm. En meinaa mistään löytää kattovalaisimia mitkä olisi "antiikkisia" mutta samalla niin matalia ettei niihin lyö päätänsä. Jonkun spottien upottaminen kattoon ei ole kauhean antiikkista,heh. Ideoita?
Tila on jo valmiiksi niin matala, etten sinne otsanrei'ittäjiä laittaisi.
kakluuni
- Jäsen

Tää on kyllä kaikkine hyvine ja huonoine puolineen kiinnostava projekti. Ja varmasti oepttavainen itse tekijälle kuin myös meille projektia seuraaville. Olen seurannut alusta asti ja tulen jatkossakin seuraamaan.
Tahti on hurja, kuten monessa viestissä todettu. Perusteltuja epäilyksiä ja varoittelujakin on esitetty. Mun mielestä on hienoa, että Emmastiina rohkenee kertoa täällä peittelemättä onnistumisien ohella myös pieleen menneet asiat pelkäämättä "mitäs minä sanoin" -kommentteja.
Harmi nuo vastoinkäymiset, mutta lopussa kiitos seisoo.
Tahti on hurja, kuten monessa viestissä todettu. Perusteltuja epäilyksiä ja varoittelujakin on esitetty. Mun mielestä on hienoa, että Emmastiina rohkenee kertoa täällä peittelemättä onnistumisien ohella myös pieleen menneet asiat pelkäämättä "mitäs minä sanoin" -kommentteja.
Harmi nuo vastoinkäymiset, mutta lopussa kiitos seisoo.
en pysty muokkaamaan tässä ketjussa viestiäni/lainausta????
eli poistamaan itse tuota firmaa.... saa siis poistaa koska;
eli poistamaan itse tuota firmaa.... saa siis poistaa koska;
(Ylläpito poistanut kirjoittajan pyynnöstä firman nimen)
Riippuen ledeistä, kyllä nuo ainakin mistä sitä valoa oikeasti irtoaa kuumenee aikas reilusti, ei nyt ihan niin kuin halogeenit mutta saattaa se ledin elinikä jäädä kohtuu lyhyeksi ilman kunnollista jäähdytystä...RMT58 kirjoitti:]
Joku minulle sanoi, että ledit ei kuumene ja ne tarvitsee vain vähän asennustilaa.
Seinävalot? eihän niiden pakko kai katossa olla?
Älä hätäile niiden valojen kanssa, kyllä ne löytyvät ajan kanssa.
Koita etsiä hakusanalla plafondi ja antiikki, niin tulee jotain vastaan esim. tämä:
http://www.huuto.net/kohteet/--jugend-p ... /152354827
Koita etsiä hakusanalla plafondi ja antiikki, niin tulee jotain vastaan esim. tämä:
http://www.huuto.net/kohteet/--jugend-p ... /152354827
-
Emmastiina
- Jäsen

Ja pikku, pikku päivitystä. Kotona 01:30 yöllä, tapetoitiin eteisiä =) Tänään sama tahti jatkuu. Takka on vihdoin slammattu ja valmis tänään ja sit päästään vetämään olohuoneeseen niitä MUOVImattoja,heh. Olo on aika ristiriitainen, listaa puuttuu vähän sieltä ja täältä, lattiaa puutuu, kylppäri ja wc on vielä työn alla kaikista kalusteista, pytyistä puhumattakaan. Tänään sulkeutuu kulku yläkertaan kun portaat maalataan, sit kiivetään tikkaita parvekkeen kautta. Keittiöstä ei havaintoa, pershiilleen sekin meni. Miten voi toimitus pissiä niin paljon että laskin et 15 asiaa puutuu toimituksesta.
Lumimyräkkä hankaloittaa hommia omalta osaltaan ja tänään klo 8 tuli muuttolaatikot pihaan. Pitäis sekin hoitaa jossain välissä, ihana kamojen pakkaaminen. Kiitos muuten noista valokommenteista. Mun ymmärtääkseni ainakin halogenit tarvii aikas paljon tilaa yläpuolelle...pitää selvittää!
Lumimyräkkä hankaloittaa hommia omalta osaltaan ja tänään klo 8 tuli muuttolaatikot pihaan. Pitäis sekin hoitaa jossain välissä, ihana kamojen pakkaaminen. Kiitos muuten noista valokommenteista. Mun ymmärtääkseni ainakin halogenit tarvii aikas paljon tilaa yläpuolelle...pitää selvittää!
Halogeenille tarvinnee yleensä n.11cm syvyyttä pinnasta jos ei kalustehalogeeneillä rupea rakentamaan.
Mitenkäs täällä menee??
-
Labyrint64
- Jäsen

Täs oon nähny elämäni aikana useamman täysrempan ja täytyy sanoo että jos budjetti on funtsailtu valmiiksi niin keralla kaiken tekeminen on järkevää. Jos tietää mitä tekee eli miten katto eristetään ja tarviiko salaojat, fuktisolit jne... niin aika paljon säästää jos tilaa esim. sähkkötarvikkeet kerralla. Mut usein tulee mieleen oisko sittenkin halvempi rakentaa täysin uuusi....
-
rapsutiinu
- Jäsen

- Kotisivu: http://kurunrinne.suntuubi.com/?cat=1
Nimenomaan riippuu ledeistä... Kyllä mitä noita normivaloja ledeillä saa niin on turvallisia halogeeneihin verratuna. Just kävin kokeileen tuollaista normi halogeeni spottia mihin on ledivalaisin laitettu tilalle ja etu osassa oli ihan hiukka kädenlämpöä kuumempi ja taustasta kädenlämpöinen...petej kirjoitti:Riippuen ledeistä, kyllä nuo ainakin mistä sitä valoa oikeasti irtoaa kuumenee aikas reilusti, ei nyt ihan niin kuin halogeenit mutta saattaa se ledin elinikä jäädä kohtuu lyhyeksi ilman kunnollista jäähdytystä...RMT58 kirjoitti:]
Joku minulle sanoi, että ledit ei kuumene ja ne tarvitsee vain vähän asennustilaa.
Seinävalot? eihän niiden pakko kai katossa olla?
Kuvia projektiin jatkossakin >>> [url]http://kurunrinne.kuvat.fi/#/kuvat/Villa+Mäki/[/url]
Tämä on ollut mielenkiintoinen seurattava, jossa tietenkään kaikki ei ole mennyt kuin elokuvissa. Kysyisin miten aikataulu lopulta meni ja mikä on tämänhetkinen tilanne? monia varmaan mietityttyää myös budjetin toteutuminen? Mikä teidän mielestä onnistui hyvin ja mikä olisi syytä tehdä toisin? Hatun noston arvoinen suoritus joka tapauksessa, yksityiskohdista voi jokainen olla ihan mitä mieltä tahansa.Emmastiina kirjoitti:Ja tässä vielä koonti aikataulusta, ihan itsellenikin hyvä...Kuten huomaatte en osaa aikatauluttaa remppaa viikkoa enempää eteenpäin joten päivitän listaa sen mukaa miten homma etenee.
Viikko 47:
- 23.11 Muuttosiivous
- 27.11 MUUTTO!
-
kakluuni
- Jäsen

Kiva olis kuulla tästäkin projektista pitkästä aikaa.
Hiljaista tosiaan on.
Käynyt viimeksi: Ke Marras 24, 2010 11:24
Käynyt viimeksi: Ke Marras 24, 2010 11:24
Mitäs kuuluu villa väinölälle? Onko remontissa heitetty hanskat naulaan, vai mikä oli pika-aikataulun lopputulos?