Rintsikkaperheiden autot

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Markku&Rintsikka »

Avensis 2.0 turboriisseli farkku -99
Corolla 1.3 lifbakki -85
Land Cruiser 4 litrasella bensakoneella 3+3 -86 projekti
2 kpl Subaru Targa 1.8 moottoroituja kottikärryjä
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
tee-se-itse
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tee-se-itse »

Toyota Avensis 1.8 sedan -99
Toyota Corolla 1.6 farkku -96

Näillä mennään.
"Ellei vikaa ole, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha - älä silloinkaan rupea korjaamaan."
matrismik
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja matrismik »

Itsellä -99 urean värinen :?: (siis kusenkeltainen tai ehkä joku sanois "kullanvärinen", itse käytän ensimmäistä) Yaris, joka on aina sisältä ainoastaan paskanen :lol:, just semmonen näppärä pikkuauto (aivan neekerimalli, ei edes ohjaustehostinta, mutta kääntyy näppärämmin kuin moni rekka-auto, emäntä ajo sillä kerran lyhyen pätkän lyhyen ja vaihtoi välittömästi omaansa jolla mä olin just ajanut kysyi "miksi mun autosta on ratti irroitettu.. :lol: " Ok,ihan hyvä kun pitää siirtyä paikasta A paikkaan B lyhyttä matkaa, ei ole ollut mitään vikaa uudesta lähtien.. miksi vaihtaa kun siitä ei saa enään yhtään mitään vaihdossa. Lähes pomminvarma peli, jos muistaa tankata..
Emännällä alkuvuonna uutena tullut Ford C-max (saan lainaan kun sanon että tarvitsen tänään peräkärryä :lol: ), mulla meidän ainoa e-kortti.(siis pikku ja iso E).
finrover
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja finrover »

Itse pyörittelen:
Kuva
Rover 75 2,5 V6 man. -04

Vaimoke huristelee:
Kuva
Land rover Discovery 3 TDV6 S 2,7 aut. -06
Hower
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hower »

hups :-)
talonomistaja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja talonomistaja »

Niimpä :D

mutta jottemme kaikki halkeisi kateudesta, niin pakkohan tätä on jonkun jatkaa...

Volvo V50 2006
ja emännällä Peugeot 307 2002

Näillä mennään.
EEmeli1
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja EEmeli1 »

MB E 270 -04
VW golf -98
toyota 4runner -89
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Markku&Rintsikka kirjoitti:Avensis 2.0 turboriisseli farkku -99
Corolla 1.3 lifbakki -95
Land Cruiser 4 litrasella riisselkoneella 3+3 -86 projekti
Pakko päivittää :arrow: Corolla 1.3 lifbakki -95 poistunut liikenteestä väkivaltaisesti. Joten kun ensi vuonna ostat uusia nauloja, voi olla että lyöt corollaa seinään :lol: :lol:
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Markku&Rintsikka kirjoitti:
Markku&Rintsikka kirjoitti:Avensis 2.0 turboriisseli farkku -99
Corolla 1.3 lifbakki -95
Land Cruiser 4 litrasella riisselkoneella 3+3 -86 projekti
Pakko päivittää :arrow: Corolla 1.3 lifbakki -95 poistunut liikenteestä väkivaltaisesti. Joten kun ensi vuonna ostat uusia nauloja, voi olla että lyöt corollaa seinään :lol: :lol:
No niin, nyt on taas liikkumisvälinettä kehissä. Corolla 1,6 wagon -99
TommiT
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TommiT »

Meidän perheen kuljettimina toimii:
Ensimmäisenä on Peugeot 406 2.0Hdi -01, jossa mittarissa ~400tkm ja auto mulla työmatka-ajossa. Toisena Ford focus Tddi 1.8 -04, joka avovaimon ja lapsien käytössä. Fokkerin mittarissa n.185tkm.

Nyt kun on tilaisuus niin täytyy kyllä oikein kehua tuota pösöä. Olen itse ajanut autolla n.3 vuoden aikana n.200tkm ja auto on todellakin pelannut kuin kello. Olen auton toinen omistaja ja ensimmäiselläkin auto on ollut pitkässä työmatka-ajossa ja varmastikin sen vuoksi kunto on se kuin mikä se on. Mieleen ei oikeastaan tule mitään isompia remppoja kuin pakoputken uusiminen, webaston palopesä(ei tosin liity autoon mitenkään), kampiakselin hihnapyörä... Ja tietysti öljyä, suodattimia ja jarruosia mennyt tasaseen tahtiin sekä ne pakolliset jakopäänhihnanvaidot...
Korikin on muuten hyvässä kunnossa, mutta esim. pyöränkaarista on sieltä täältä lohjennut maali - ei kuitenkaan ruostumisen vuoksi sekä Konepellissä kiveniskemiä aika tavalla. Jos viitsisi maalauttaa konepellin ja kylkien alaosat niin auto näyttäis koriltansa tosi hyvältä... Ja autohan on mulla muuten 4:s samanlainen, tosin ensimmäinen oli sillä vanhalla 1.9Td koneella. Eli luottoa kyllä malliin on.

Ei tuossa focuksessakaan sinänsä haukkumista ole kuin korin ruostuminen(joka menee takuun piikkiin, ainakin osaltaan) ja penkit. Penkit on ihan hemmetin huonot eikä sovi ainakaan mun selälle. Säätöjä ei löydy ja istuinosa viettää vähän alas ja sitäkään ei pysty säätämään.
Aluperin suunnittelin ottavani tuon fokkerin työajoon, kun söpöstä aika jättää ja ostavani perhekikottimeksi vuorostaan jonkun ison bensafarkun. No olen jonkun verran nyt focuksenkin ratissa aikaa viettänyt ja se aika on tehnyt selväksi sen, että työmatka-autoksi tuosta ei penkkiensä vuoksi ainakaan mulle ole.
wekkuli
Jäsen
Jäsen

Re:

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

wekkuli kirjoitti:Tietenkin ranskalainen!
:cool:
Citroen Xantia -98
ja kakkosautona on mammalla Skeida Felicia -94. Kököttänyt ajamatta pihassa kohta puoli vuotta kun vaimo on hoitovapaalla.
Päivitystä kolmen vuoden takaiseen. Tsekkiläisestä kauneusvirheestä on päästy eroon ja nyt on kaksi ranskista pihassa niin kuin kuuluukin.

Peugeot 406 3.0 V6 -04; "edustusauto", jolle ei ihan kauheasti tule kilometrejä, ne hoidellaan arkiautolla, joka on
Peugeot 306 1.9 xrtd -98: 336tkm ajettu, uusi jakohihna vaihdettu just, kyllä tällä puoli miljuunaa rullataan.
:cool:
ikämajaRajamäki
ankka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ankka »

ankka kirjoitti:Tämmöinen. Kuva
Autoa päivitetty syksyllä uudempaan.. eli tällä hetkellä kulkineena audi a4 2.0T Quattro -08 :mrgreen:
ja miehen vanettekin lähti ulkomaille.
Mikko Suokas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mikko Suokas »

Minulle ei kenenkään tarvitse olla kateellinen:

-Ajossa on viistoperäinen Opel Astra 1.8 GLS vm. 1992
-Pihassa seisoo porrasperäinen Opel Astra 1.6 vm. 1992, "pientä laittoa"
-Harrasteprojektina on Nappis eli Lada 1200 L vm. 1985

t. Mikko
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Ei taida aiheuttaa kateutta tämäkään, toivottavasti edes sääliä:
etsin tänään Rellukkaan (Scenic -05) tuulilasin sulkaa. Merkkiliikkeeseen en vielä ehtinyt, mutta kyllä oli tarvikeliikkeissä hankalaa, ei löytynyt oikeaa. AD:llä myyjä huokaisi "nää rellut on NIIN hankalia". Kahden setti olisi ehkä löytynyt hintaan 62 euroa mutta en vielä ostanut, jos vaikka yhden (65cm) löytäisi hiukan huokeammalla. Ongelmana on kiinnitys, koukkukiinnitystä kyllä löytyisi mutta kun mulla on suora latuska.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Vesa, mitä jos vaihtaisit rellun tähän bemariin? Sen jälkeen sulla olisi enää rapautumisongelmia...

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... 0-000.html
Vastaa Viestiin