Millä koolaus huokoiseen harkkoon kiinni?
Millä koolaus huokoiseen harkkoon kiinni?
Olen tekemässä pellettivarastoa entiseen "autotalliin". Aikomus on vuorata seinät vanerilla, joka tulee 2cm koolauksen päälle.
Seinät ovat sellaista vaalean harmaata huokoista harkkoa, jonka sisällä on onteloita. Ongelma on se, että en ole löytänyt luotettavaa kiinnitysmenetelmää koolaukselle ja levyille. kokeilin mm. naulatulppia, mutta lähes poikkeuksetta ne eivät tartu lainkaan, vaan saa vetämällä pois (kun tekee ohjeenmukaisen reiän).
Olisko vinkkejä tarjolla? Miksi näitä tällaisia harkkoja muuten kutsutaam?
Seinät ovat sellaista vaalean harmaata huokoista harkkoa, jonka sisällä on onteloita. Ongelma on se, että en ole löytänyt luotettavaa kiinnitysmenetelmää koolaukselle ja levyille. kokeilin mm. naulatulppia, mutta lähes poikkeuksetta ne eivät tartu lainkaan, vaan saa vetämällä pois (kun tekee ohjeenmukaisen reiän).
Olisko vinkkejä tarjolla? Miksi näitä tällaisia harkkoja muuten kutsutaam?
Kysyin rautakaupasta, ja sieltä suositeltiin sellaisia harkkotulppia, joissa on neljä hieman spiraalinmuotoista "siipeä" pituussuunnassa. Näille kun poraa suosituksenmukaisen reiän, joka on yllättävän pieni, ei meinaa upota millään. Kovalla hakkauksella saattaa tulla sitten epämääräinen iso kolo, johon tulppa tarttuu.
On kovin hidas menetelmä, jos pitää ensin laittaa tulppa seinään, ja sitten mitata millilleen, että saa koolinkiin reiän samalle kohdalle...
On kovin hidas menetelmä, jos pitää ensin laittaa tulppa seinään, ja sitten mitata millilleen, että saa koolinkiin reiän samalle kohdalle...
Sormat MULTI-MONTI® Betoniruuvilla
Etuna lyöntiholkkiin se, että sen voi tarvittaessa ruuvata pois ja takaisin. Itse kiinnitin koolaukset noilla ja olin erittäin tyytyväinen. Käy betoniin sekä harkkoon, eikä tarvitse proppuja ollenkaan.
http://www.sormat.com/fi/tuotesivu.html?mgid=1&pid=15
Etuna lyöntiholkkiin se, että sen voi tarvittaessa ruuvata pois ja takaisin. Itse kiinnitin koolaukset noilla ja olin erittäin tyytyväinen. Käy betoniin sekä harkkoon, eikä tarvitse proppuja ollenkaan.
http://www.sormat.com/fi/tuotesivu.html?mgid=1&pid=15