Hirsitalon (~1900) eristäminen ulko- ja sisäseinät

Seinien, ylä- ja alapohjan eristäminen uusilla tai vanhoilla eristeillä.
mollamaija
Uusi jäsen

Re: Hirsitalon (~1900) eristäminen ulko- ja sisäseinät

Viesti Kirjoittaja mollamaija »

Meillä on samanlainen pohdinta meneillään, paitsi että ulkopuolella vuorausta ei uusita eli se saa olla miten on (ilmeisesti vain paperi hirren ja laudoituksen välissä). Sisäpuolelle mies taas puhuu kosteussuluista ja finfoameista ja muista uuden teknologian ratkaisuista..minä olen vastaan.

Törmäsin netissä sellaiseen eristyslevyyn kuin pellavakuitulevy. Onko kellään kokemusta siitä? Ja onko ilmansulkupaperilla mitään markkinanimeä millä sitä voisi rautakaupasta kysyä?
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Pellavaeristettä löytyy Isolinalta ja ilmansulkupaperia löytyy ainakin Ekovilla x5 ja Ilmari ilmansulkupaperin nimellä.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

mollamaija kirjoitti: Törmäsin netissä sellaiseen eristyslevyyn kuin pellavakuitulevy. Onko kellään kokemusta siitä? Ja onko ilmansulkupaperilla mitään markkinanimeä millä sitä voisi rautakaupasta kysyä?
Ekovillan 5X paperia on mullakin ollut joku rulla. Lisäksi Elt-Kraft VCL rullia olen ostanut Vitalin yhteydessä kun sitä suosittelevat. Jälkimäisen kaverina myydään myös erityistä teippiä, kun Ekovilla suosittaa esim Sikaflexillä niitä saumoja tiivistämään. Mutta itse papereissa ei varmaan suurta eroa?
Vastaa Viestiin