Oukkei!Ei paha nakki ees mun Blondin aivoilletuuma kirjoitti:Jaa VILP? Hmmm. Oikeasti se on IVLP. Ilma-Vesi-Lämpö-Pumppu. Mutta VILP taipuu paremmin suussa. Jäähdytetään ulkoilmaa entisestään ja napataan siitä lämpö talteen, joka siirretään pumpulla (kompressorilla) veteen, joka sitten siirretään sisälle esim. vesipattereihin ja vähän lämmitetään suihkuvettäkin noin niinkuin alkuun. Tuolla kompressorilla saadaan siis tuo pienoinen, ilmainen lämpö nostettua johonkin +45-55 asteeseen, jotta siitä olisi oikeasti hyötyä.
Kompressori haukkaa tosin sitten sähköä mutta vähemmän kuin ulkoilmasta saatu ilmainen lämpö ja se on sen taloudellisuuden juju. Sekoitinko pahastikin?
En oo sun proggista seuraanut pätkääkään,mutta oon seurannut anonyymisti ja salakavalasti noita muita keskuteluja,joten miellän siut ihan "tutuksi nikiksi" (aust,eihän vaimosi vaaaaan epäile mitään
Siis tuo ilvp on jotenkin ajatuksena tuttu...ihan kuin oisin yrittänyt myydä jotain vastaavaa Äijälleni,mutta ei vaan sitten millään suostunut Vipuun
Lupaan blokata ne vasta sen jälkeen,kun olen haalinut "Oikeeta Informaatiota."... (hei,missäs se Nätti-Räpsy-Smileys?)