Ristikkolaser
Ristikkolaser
Itse olen vähän katsellut tuota Leica Lino L2 ristikkolaseria. Briteistä tuo lähtisi vajaalla 250e:lla.
Kyseinen Leica voitti TeeItse lehden vertailun. Vaikka lehden testit ovat muutenkin olleet vähintäänkin kyseenalaisia.
Mitäs lasereita täältä porukalta löytyy, tai olette käyttänyt. Olisi kiva jos kuulisi hiukan kokemuksia.
Kyseinen Leica voitti TeeItse lehden vertailun. Vaikka lehden testit ovat muutenkin olleet vähintäänkin kyseenalaisia.
Mitäs lasereita täältä porukalta löytyy, tai olette käyttänyt. Olisi kiva jos kuulisi hiukan kokemuksia.
- vesahy
- Jäsen

Re: Ristikkolaser
Minä ostin joko Motonetistä tai Hongkongista, en muista kummasta, kesällä tarjouksessa olleen ristikkolaserin Einhell NKL 90/4. Hintaa vehkeellä oli neljäkymppiä ja kaupan päälle sai vielä kolmijalan. Molemmat siisteissä kangaspusseissa.
Jalusta on aika häiveröinen, mutta onneksi mulla on valokuvausta varten Manfrotton tosi järeä tripodi. Itse laser toimii, ei se mikään lelu ole, mutta ei sillä ulkona auringossa mitään tee, säde ei näy paljailla silmillä katsoen kuin aivan lähellä. Ilmeisesti pitäisi hankkia myös vastaanotin. Sekä suojalasit vaikka ei se säde kuulemma vaarallinen ole. Sisällä säde näkyy upeasti ja sillä saa ne mainoksessakin mainitut taulut suoraan.
Katselin myös IKH:n myymää laseria, jonka hinta oli alkukesällä 199 euroa. Katso hinnastosta sivua 13. En tiedä olisiko se ollut ostamaani kummempi.
Jalusta on aika häiveröinen, mutta onneksi mulla on valokuvausta varten Manfrotton tosi järeä tripodi. Itse laser toimii, ei se mikään lelu ole, mutta ei sillä ulkona auringossa mitään tee, säde ei näy paljailla silmillä katsoen kuin aivan lähellä. Ilmeisesti pitäisi hankkia myös vastaanotin. Sekä suojalasit vaikka ei se säde kuulemma vaarallinen ole. Sisällä säde näkyy upeasti ja sillä saa ne mainoksessakin mainitut taulut suoraan.
Katselin myös IKH:n myymää laseria, jonka hinta oli alkukesällä 199 euroa. Katso hinnastosta sivua 13. En tiedä olisiko se ollut ostamaani kummempi.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Ostin viime vuonna terassityömaata varten Honkkarista Einhellin, palautin seuraavana päivänä ja tein vatupassilla. Se Einhell ei toiminut lainkaan ulkona paitsi keskellä yötä kun oli pimeää, lisäksi siitä oli valmiiksi sisuskalut rikki, ei sillä olisi vaakasuoraan mitään saanut.Tuoski kirjoitti:Itse olen vähän katsellut tuota Leica Lino L2 ristikkolaseria. Briteistä tuo lähtisi vajaalla 250e:lla.
Leica on ammattilaisen laatutyökalu joten en usko että siinä rahasi haaskuun menisivät kunhan sille sitten on käyttöä. Painii eri sarjassa kuin Boschit yms. tusinatyökalut. Itse ostin poistomyynnistä B&D:n vehkeen viime syksynä, hintaa oli jotain 40,-e (itsetasaava ja jalustalla, sain jotain -75% alella niin ostin pois) ja toimii ainakin sisällä. Mutta tosikäytössä se ei ole vielä ollut.
Minulla ollut käytössä tuo IKH laser, ei voi moittia. Hyvin on kestänyt.
- vesahy
- Jäsen

Mulla on sentään laitteen sisuskalut kunnossa, mutta tuo teho pitää kyllä paikkansa. Iltahämärässä kokeilin, että ovatko vatupassi, vesiletku ja laser samaa mieltä siitä, mikä on vaakasuorassa. Kyllä olivat.Zaffodi kirjoitti:Ostin viime vuonna terassityömaata varten Honkkarista Einhellin, palautin seuraavana päivänä ja tein vatupassilla. Se Einhell ei toiminut lainkaan ulkona paitsi keskellä yötä kun oli pimeää, lisäksi siitä oli valmiiksi sisuskalut rikki, ei sillä olisi vaakasuoraan mitään saanut.
Joka tapauksessa kysymys on herkästä mittalaitteesta, jota on syytä käsitellä herkin käsin eikä kolhia. Maailmassa on paljon vasarana käytettyjä mauserimittoja, purkurautana käytettyjä vatupasseja ja pudotettuja lasereita eikä niihin sen jälkeen enää voi luottaa.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
- vesahy
- Jäsen

Meni tuo ylläoleva linkki hiukan pieleen, Einehell löytyy täältävesahy kirjoitti:Mulla on sentään laitteen sisuskalut kunnossa, mutta tuo teho pitää kyllä paikkansa. Iltahämärässä kokeilin, että ovatko vatupassi, vesiletku ja laser samaa mieltä siitä, mikä on vaakasuorassa. Kyllä olivat.Zaffodi kirjoitti:Ostin viime vuonna terassityömaata varten Honkkarista Einhellin, palautin seuraavana päivänä ja tein vatupassilla. Se Einhell ei toiminut lainkaan ulkona paitsi keskellä yötä kun oli pimeää, lisäksi siitä oli valmiiksi sisuskalut rikki, ei sillä olisi vaakasuoraan mitään saanut.
Joka tapauksessa kysymys on herkästä mittalaitteesta, jota on syytä käsitellä herkin käsin eikä kolhia. Maailmassa on paljon vasarana käytettyjä mauserimittoja, purkurautana käytettyjä vatupasseja ja pudotettuja lasereita eikä niihin sen jälkeen enää voi luottaa.
http://www.einhell.com/scripts/products ... |4065|3650
- vesahy
- Jäsen

Oho, piti muokata, ei lainata. Viestiä ei voi poistaa, mutta asia taisi tulla joka tapauksessa selväksi.
Selvennykseksi, mulla oli Einhell sökönä jo paketista otettaessa. Joka tapauksessa nuo ammattikoneet kestää myös sitä rankaisua halpiksia paremmin.
Tamoline ristikkolaser ollu reilun vuoden käytössä. Tähän tuli mukaan ulkokäyttöön vastaanotin.
Tuntuu sekin toimivan...töitä ei ole ulkovastaanottimella tehty,kunhan huvikseni testasin että vastaanotin pelittää.
Eihän nämä sisäkäyttöön tarkoitetut kuulukaan näkyä ulkona...sisälläkin on hiinä ja hiinä jos oikein auringo valaisee.
Taitaa loppua tarkkuuskin ulkokohteiden suuremmilla etäisyyksillä.
Tuntuu sekin toimivan...töitä ei ole ulkovastaanottimella tehty,kunhan huvikseni testasin että vastaanotin pelittää.
Eihän nämä sisäkäyttöön tarkoitetut kuulukaan näkyä ulkona...sisälläkin on hiinä ja hiinä jos oikein auringo valaisee.
Taitaa loppua tarkkuuskin ulkokohteiden suuremmilla etäisyyksillä.
- vesahy
- Jäsen

Kun pakettia onnellisen näköisenä availin, niin vaimo totesi: "Miehillä pitää olla miesten lelut!"
Ihan tällainen naisellinen kommentti tähän väliin. Minä ihan lumouduin siitä laserista, miten se heijastui kaikista eteen osuvista pinnoista ja muodosti viivoja. Hieman hämärässä huoneessa jotenkin tosiaan lumoavan näköistä...

Kurjuuden maksimointi --> uudesta omakotitalosta täysrempattavaan rintamamiestaloon --> Mutta: omakotitaloalueen helvetistä haja-alueen autuuteen
Minulla on Stanleyn laser. Maksoi muistaakseni 149e. Jalusta sisältyi ja kaupan päälle sai koolaus ja sähköjohdon tunnistimen. Myyjä sano tyyliin "kun kerran kokeilet tätä, et voi enää olla ilman". Perkule, myyjä oli oikeassa!!! Yksi parhaita hankintoja pitkään aikaan! Tänäänkin kellarissa, viemäriputken asennuksessa totesin laitteen hyödyn. Helppo tarkistaa, kuinka syvältä pitää kaivaa jne. Toisaalta, on se 2-metrinen Mitax-passi myös aika hyvä apu...
- vesahy
- Jäsen

Talonrakennuksessa mikään laser ei voita vesiletkua!
vesahy kirjoitti:Talonrakennuksessa mikään laser ei voita vesiletkua!
On se vesiletku hankala yksin käyttää...ainakin mulle kun on lyhyet kädet
Vaaituskojekin helpompi tee-se-itse-ja yksin-miehelle...ja taitaa olla tarkin.
Vaan molemmat nuo tarvii näköyhteyden.
Seinien taakse...tai muuten katveeseen on vesiletku hyvä.
Viimeksi laitteli uudet kitapuut vanhan osan vintille laserin avustuksella, latalla saa koron yläpuoleltakin laseria.
- vesahy
- Jäsen

Esimerkiksi ulkoseinää tehdessä olen ripustanut letkun toisen pään naulaan ja sitten mennyt toiseen päähän ja passannut nestepinnan oikeaan korkeuteen. Sitten vaan toiseen päähän takaisin katsomaan että paneli on vaakasuorassa. Helppoa ja nopeaa.Limes kirjoitti:On se vesiletku hankala yksin käyttää...ainakin mulle kun on lyhyet kädet![]()