Ilmatila kylphuoneen nurkissa..
Ilmatila kylphuoneen nurkissa..
Kylpyhuoneen ulkoseinään olisi tarkoitus muurata rivinteeraus ensin hb priima 68mm harkosta ja siihen vielä toinen 88mm harkosta. tällöin saadaan haluttu syvennys seinään.
Suihkut tulee nurkkiin viiston. kysymys on siitä onko haittaa kun viisteen (muurataan 88 harkosta.) taakse jää iso tyhjä tila? kannattaisko tuo tila täyttää jollain (esim. kivivillalla) vai jättää täyttämättä.
Suihkut tulee nurkkiin viiston. kysymys on siitä onko haittaa kun viisteen (muurataan 88 harkosta.) taakse jää iso tyhjä tila? kannattaisko tuo tila täyttää jollain (esim. kivivillalla) vai jättää täyttämättä.
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Re: Ilmatila kylphuoneen nurkissa..
Kuinka iso tila?...taakse jää iso tyhjä tila?
Ensimmäisenä tulee mieleen onko se suunnitelma loppuun asti mietitty jos ryhdytään tavallaan hukkaamaan käyttötilaa... Tätä nyt on vaikea arvioida kun ei suunnitelmaa ole nähnyt, voihan sillä viistoamisella olla ihan vissi tarkoituksensa.
- no arpoisin vastaukseksi että jättää täyttämättä, mutten osaa perustellakannattaisko tuo tila täyttää jollain (esim. kivivillalla) vai jättää täyttämättä.
Kyseessä 200-300 mm leveä viisto osuus nurkassa,johon saa sitten suihkusekoittajan mahtumaan.
Tosin ei se tuolloin mielestäni ole iso tyhjä tila.
Olisiko kuvaa...jossa vaikka irtonaiset harkot vaan esittämässä tulevaa.
Tosin ei se tuolloin mielestäni ole iso tyhjä tila.
Olisiko kuvaa...jossa vaikka irtonaiset harkot vaan esittämässä tulevaa.
Suihkun laittaminen kellarin nurkkaan kuullostaa siltä, että vesiputket jäätyy varmasti kovana pakkastalvena.
No ei ole iso tila. luulin että kyseessä olis vaikka joku puolen neliömetrin kokoinen onkalo.Kyseessä 200-300 mm leveä viisto osuus nurkassa,johon saa sitten suihkusekoittajan mahtumaan.
Enpä kyllä tähän usko lämmitetyssä kellarissa...Suihkun laittaminen kellarin nurkkaan kuullostaa siltä, että vesiputket jäätyy varmasti kovana pakkastalvena.
Hower kirjoitti:No ei ole iso tila. luulin että kyseessä olis vaikka joku puolen neliömetrin kokoinen onkalo.Kyseessä 200-300 mm leveä viisto osuus nurkassa,johon saa sitten suihkusekoittajan mahtumaan.Enpä kyllä tähän usko lämmitetyssä kellarissa...Suihkun laittaminen kellarin nurkkaan kuullostaa siltä, että vesiputket jäätyy varmasti kovana pakkastalvena.
Siis minä LUULEN että kyseessä on vain tuollainen pieni viiste. Näkyy netin kuvissa olevan oikeasti todella isojakin ko yhteydessä.
Juu viisteet tule olemaan about 40cm, sen verran et saadaan suihkut hyvin mahtumaan.
Kolohan on siis jäämässä ulkoseinää vasten? Paljonko siinä seinässä on eristeitä? Joka tapauksessa jos laitat vesijohdot sinne koloon kannattaa ne eristää hyvin.
Valitettavaa kokemusta pienkerrostalosta jossa putket kuilussa ulkoseinää vasten, 150mm villaa välissä ja silti pääsevät jäätymään. Todennäköisesti jossain on fuskattukin mutta jälkikäteen on sinne laattojen alle hankalaa kurkkia. Tässä tapauksessa on menty peilikaappien kohdalta kuilun seinästä läpi ja putket on siitä reiästä sitten eristetty...
Valitettavaa kokemusta pienkerrostalosta jossa putket kuilussa ulkoseinää vasten, 150mm villaa välissä ja silti pääsevät jäätymään. Todennäköisesti jossain on fuskattukin mutta jälkikäteen on sinne laattojen alle hankalaa kurkkia. Tässä tapauksessa on menty peilikaappien kohdalta kuilun seinästä läpi ja putket on siitä reiästä sitten eristetty...
Elikkä vielä selvennykseksi.
Ulkoapäin rakenne on seuraaava: soraa 400mm leveydeltä, fuktisoli, rappaus, tojalevy, perusmuuri, seuraavat tulee olemaan ilma rako 30mm, 68 harkko sen kylkeen 88 harkko. jolloin saadaan tehtyä upotettu hyllykkö seinään. sen jälkeen tulee vasta muuraukset nurkkiin johon tulee suihkut.
Ulkoapäin rakenne on seuraaava: soraa 400mm leveydeltä, fuktisoli, rappaus, tojalevy, perusmuuri, seuraavat tulee olemaan ilma rako 30mm, 68 harkko sen kylkeen 88 harkko. jolloin saadaan tehtyä upotettu hyllykkö seinään. sen jälkeen tulee vasta muuraukset nurkkiin johon tulee suihkut.
kysäsin töissä vastaavalta mestarilta asiaa niin sano ettei muuraa viistettä kiinni välikattoon kun alaslasku tulee olemaan 100mm niin silloin rako pääsee tuulettumaan.