Harvinaisempi IV-osa etsinnässä

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
toba
Jäsen
Jäsen

Harvinaisempi IV-osa etsinnässä

Viesti Kirjoittaja toba »

Talossani on liesituulettimen hormi joka menee suoraan keittiön seinän läpi ulos. Olen jossain nähnyt kuvan tuohon tarkoitukseen tehdystä IV-osasta (säleikön tilalle siis), jossa on sellainen ohjain, joka heittää höyryt hieman kauemmaksi ulkoseinästä, mutta nyt en löydä kyseistä tuotetta mistään. Eikä sitä Lindabiltakaan löytynyt. Jos tiedät mistä on kyse ja mistä sellaisen voisi hankkia, niin vinkkaatko mullekin. Putken koko on 125mm. Tosin ainahan voi tehdä itse.

toba
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Harvinaisempi IV-osa etsinnässä

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

itse laitoin tuohon ulkoseinölle sellasen neliskanttisen virtaussäleikön joka on lepotilassa kiinni ja säleet avautuu puhalluksen voimasta. Muovia - mutta maalasin huomaamattomaksi.

noita saa ainakin Bauhaussista..
rattus77
Jäsen
Jäsen

Re: Harvinaisempi IV-osa etsinnässä

Viesti Kirjoittaja rattus77 »

Moi !

Meillä kanssa liesituulettimen putki suoraan läpi ulkoseinästä. Jokusen Honda Monkeyn pakoputken itse tehneenä, tulin siihen tulokseen, että jonkuntyyppinen käyrä putken päässä ohjaa virtauksen pois seinältä. Ja vissiin olin oikeassa... Monkeyn kromilokari ei enää kerää pakokaasupaskaa itseensä... Ja talossa 125mm putken päähän laitettu 45 asteen kulma ohjaa käryt pois seinältä, suunnilleen kulman taakse... Talvellahan ton näkee helposti vettä keittäessä... Ja kulmaa voi myös käännellä hienosäätöä varten. Seinä on kuiteski puhdas. Näillä mennään... Eikä se kulma siinä ulkoseinässä nyt NIIN ruma ole, kun sen maalaa...
Vastaa Viestiin