Teen työelämässä mukavan muutoksen ja siirryn palkollisesta ammatinharjoittajaksi. Me muutetiin Tampereelta Hyvinkäälle mun töitteni perässä ja samalla meistä tuli siis rintamamiestalollisia. Tuleva muutos taas mahdollistaa vapauden valita missä niitä töitä tekee ja kun tuo Manse on minun ja vaimon sydämessä kaihertanut kaikki nämä vuodet, niin olemme päättäneet muuttaa kahdella lapsella kasvaneen perheemme sinne takaisin.
Syksyllä tulee neljä vuotta täyteen remonttia ja keskeneräisyyttä. Nyt ollaan saatu vuoden päivät jo nauttia upeasta alakerrasta ja ollaan otettu muiden tilojen viimeistelyjen kanssa iisisti. Joka ikinen lattia, seinä, katto ja muu on mun kädenjälkeäni kun tässä päätäni kääntelen. Sen suhteen tämä muuttosuunnitelma on julma, mutta ei muuten.
Hyvinkäältä on toisin sanoen tulossa pieteetillä remontoitu talo myyntiin. (hint)
Mitä ja minne seuraavaksi? Työn, perheen ja talon yhteensovittaminen on vetänyt koko porukan takin aika tyhjäksi. Remontin keskelle muuttaminen ja elämäntapaentisöinti ei tunnu mahdolliselta. Olisi mukava opettaa lapset uimaan ja harrastaa muitakin asioita - puhumattakaan henkisestä panoksesta minkä yrittäjätoiminnan alkutaipaleelle antaa.
Mutta en tiijä, perkeles, sitten 4h+k+s rivarista omalla pienellä pihalla tuon puutarhatontin jälkeen. Savustuspöntön - jolla olen tosin savustanut ehkä reilu vuosi sitten - jälkeen...riippumatto omena- ja luumupuun välissä. Uusi rivari Ikurista, en tiijä perkeles...
Uuden rivitalokämpän, eli täysin remonttistressittömän vaihtoehdon saa 8,5 kilsan päästä keskustorilta 220 000 eurolla. Kai jostain kaupungin laidalta irtoasi aihio 160 000 pintaan, mutta eipä tuolla 60 000 erotuksella kovin pitkälle työmiehiä tontilla pidetä. Yksi vaihtoehto olisi tietty ympärys- tai seutukunta, mutta nyt kun kaupunkiin palataan - asuimme ennen Pispalassa - niin kyllä sitä edes hikisen fillarimatkan päähän pitäisi päästä gastropub Sohosta ja Kustaa III:sta. ...tai siis Tampereen Työväen Teatterista ja museoista.
Ans kattoo ny, mitä hyvinkääm hanut keksivät...jos vanhaan päädytään, niin joku 20-40 -lukuinen hirsitalo olisi paikallaan. Yksi optio on sellainen, että ottaisi isovanhempia kelkkaan ja löytäisi 2-3 huoneiston puutalo-osakkeen - näitähän kaupungissa on.