Mihin summiin voisi arvioida putkien uusimisen rintamamiestalossa? siis tulo- ja poistoputket.
Entä uusi sähköpääkeskus ja uudet johdot?
Toki paikkakuntakohtaisia ja mieskohtaisia eroja on paljon, mutta olisi kiva saada hinnoittelua läpinäkyvämmäksi. Siis jos palkkaisi ihan oikeasti virallista kautta miehen tai naisen töihin tai paljonko tuttu ottaa jos tekee "talkoo"hengessä iltakahvilla käydessään.
Mitä teillä maksoi?
-
kotitimppa
- Jäsen

Re: Mitä teillä maksoi?
meillä laittoi viime kuussa LVI-liikkeen putkiasentaja kuitittomasti kaikki käyttövesiputket 20€/h. Työn kesto 10h. Itse aukaisin kaikki paikat, joten putkiasentajalle jäi putkien asennukset.
Meillä on köökissä nyt uusi sähköpaakeskus paketissaan odotelemassa asennustansa, jotain 800 euron luokka se kaiketi oli.Tupuna kirjoitti:Mihin summiin voisi arvioida putkien uusimisen rintamamiestalossa? siis tulo- ja poistoputket.
Entä uusi sähköpääkeskus ja uudet johdot?
Yösähköllä ja päävarokkeilla varustettu jossa on varmasti meitin tarpeeseen sulakkeita ja vikairtojakin jokunen.
Kokoa kaapilla jotain 50cm leveyttä ja korkeutta 110cm.
Varokkeiden määrää en nyt muista, muttta piisaa ne =)
Tuplaten tuo hinta niin siinäpä olikin sitten alle 20 neliön keittiön sähköt uusiksi ja vähän muutakin pienempää.
Kait sitten oikeasti fundeerasit että kannatti pimeänä noin paljon maksella siitäkin huvista ?kotitimppa kirjoitti:meillä laittoi viime kuussa LVI-liikkeen putkiasentaja kuitittomasti kaikki käyttövesiputket 20€/h. Työn kesto 10h. Itse aukaisin kaikki paikat, joten putkiasentajalle jäi putkien asennukset.
Meillä jäi sähkömiehen tuntipalkka johonkin 14 euron kipakoille kotitalousvähennysten jälkeen (plus omavastuu).
Ja ihan on täysin amattinsa osaava tekijä toisin kuin edelliset sähkönsuurlähettiläät mitä on tätä torppaa edellsiten aikana pimeästi ja viinapalkallakin tjms jne yms tehnyt, jäljestäkin sen jo näkee.
Eipä sitten tartte mietiskellä että kuka ne on tehny kun kukan ei tunnusta jne kun jottain käy...
Putkimies maksoi yhteensä n. 4500e, josta työn osuus 2200e ja tarvikkeet 2300e. Tämä tosin sisälsi sen, että alakerran pieni WC laajennettiin kylpyhuoneeksi ja yläkertaan tuli kokonaan uusi WC/kodinhoitohuone.
Sähköt on tehty kokonaan uusiksi. Tähän mennessä sähkömies on maksanut yhteensä n. 7700e, josta työn osuus 4300e ja tarvikkeet 3400e. Vielä tarvitaan sähkömiestä, koska yläkerrassa on vielä jonkin verran sähkötöitä jäljellä, mutta suurin osa on kuitenkin jo tehty.
Talon koko n. 120 m2.
Sähköt on tehty kokonaan uusiksi. Tähän mennessä sähkömies on maksanut yhteensä n. 7700e, josta työn osuus 4300e ja tarvikkeet 3400e. Vielä tarvitaan sähkömiestä, koska yläkerrassa on vielä jonkin verran sähkötöitä jäljellä, mutta suurin osa on kuitenkin jo tehty.
Talon koko n. 120 m2.
Kiitos vastauksista, noista on apua etteivät meitä ihan ryövää kun ei ole perillä ammattimiesten hinnoista. 
Eipä se auta vaikka olisi selvillä hinnoista kun ei välttämättä saa mistää miestä tekemään. Itse olen oppinut että parempi kallis mies joka tekee homman kunnolla ja ajallaan kuin halpa mies joka näkyy työmaalla ehkä tänään tai huomenna tai ensi viikolla. Tosin sen verran pettynyt olen kaikkiin omalla torpalla käyneisiin miehiin että kaikki mitä suinkin pystyn ja jaksan niin teen itse. Kuvien piirtämisestä, sähkötöistä, kirvesmiehen hommiin. Niin ja pätevyydet löytyy kaikkiin mihin laki niitä vaatii.