Kuntokartoittajaa riihimäki hyvinkää?

Jokaiselta rintamamiestalon omistajalta on varmasti monesti kysytty: "Löytyikö yllätyksiä". Vanhat talot saattavat joskus todellakin kätkeä sisäänsä niin iloisia kuin surullisiakin yllätyksiä. Remontoidessa niihin sitten törmää.
Vastaa Viestiin
TommiT
Jäsen
Jäsen

Kuntokartoittajaa riihimäki hyvinkää?

Viesti Kirjoittaja TommiT »

Hei

Olisiko kellään ehdottaa hyvää kuntokartoittajaa otsikon alueella? Mieluiten semmoinen joka tuntee vanhatkin talot...

t:tommi
JarkkoT
Uusi jäsen

Re: Kuntokartoittajaa riihimäki hyvinkää?

Viesti Kirjoittaja JarkkoT »

Sauli Nordling Tmi
Käyntiosoite Risteyskatu 31-33 C 5
11120 RIIHIMÄKI
Puhelin 0400 481 017
Faksi (019) 739 487
Y-tunnus 1116853-8
ripaldi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ripaldi »

UKA, Uudenmaan kiinteistöarvointi
Kari Hassinen
Kotikatu 19
05820 HYVINKÄÄ
puh. 0400 - 475 737
kari.hassinen(at)pp5.inet.fi
jussi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jussi »

...en lähtisi hehkuttelemaan tuon Nordlingin puolesta.

On omakohtaista kokemusta - 2v. sitten ostimme talon ja kaupan yhteydessä kiinteistönvälittäjä järjesti tämän ko. kartoittajan. Ei pätevä ainakaan vanhojen talojen suhteen. Eräällä ystävälläni (palstalainen myös) samat kokemukset.

Jussi
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Näin riihimäkeläisenä voisin sanoa sen verran että välillä tuntuu että tässä kylässä ei muita tarkastajia olisikaan kun em. Nordling.Se on nimi joka aina ensimmäisenä nousee esiin.Ihan omakohtaista kokemusta ei ole mutta kaveripiiriissä on kyseinen kaveri pari mökkiä käynyt katsomassa ja näiden tietojen perusteella en ikipäivänä tätä kaveria suosittelisi kenellekkään.
Hyvää on vaikea löytää eikä mullakaan ole ketään suositella.Viime keväänä myimme yhden rmt:n perikunnan nimissä ja kyseisen mökin tarkasti Tero Jaatinen Tervakoskelta.Olin tuossa tarkastuksessa mukana ja kyllä koko touhu oli täysin turhaa ja helvetin kallista ajanhaaskausta jos ajatellaan että talon kunnosta pitäisi jotain selvittää.Halúsin itse olla mukana nimenomaan sen takia että ostaja varmasti ymmärtää mitä on ostamassa kun jonkinlaista tietotaitoa näistä vanhoista taloista itseltäkin löytyy.Tosin ei mulla Jaatisesta ole varsinaisesti mitään pahaa sanottavaa,varmasti hoiti hommansa kuten muutkin tarkastajat mutta kun se ei vaan riitä.Vastaukset ostajapuolen kysymyksiin olivat ympäripyöreitä ettei vaan tulisi sanottua mitään virheellistä ja kirjallinen raportti suurinpiirtein keräyspaperin arvoinen.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
krp
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja krp »

Terve

Joo ei noi tarkastajat mitään ihme miehiä ole. Em Nordling on mun rintamamiestalon tarkastanut. Sillon oli huomautus saunan/suihkun kaakeleista. Että ovat irti ja mahd kosteutta alla. No piikkasin irti ja vaihdoin, ei ole s**tana mitkään kaakelit ollu kovempaa kiinni. Aivan kusipäinen työ oli ne vaihtaa. Ja täysin kuiva oli seinä.

No anyway, kyllä myydessä toi varmaan kuitenkin kannattaa teettää, helpottaa myöhemmissä riitatapauksissa.
miikku79
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miikku79 »

Jaatinen jätti meiltäkin huomaamatta reiäin seinässä ja toisen katossa, ei edes käynyt yläpohjassa, osoitteli vaan lapulla aukosta. Jos olisi käynyt, olisi varmaan huomaanut sen pikkuvuodonkin :mad: . Nykyisin itse niiiiiin paljon enemmän tietävänä en palkkaisi yhtään kuntotarkastajaa jos vanhaa olisin ostamassa!
Peltola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Peltola »

Itse asustan noin 600km ylempänä, kuin Rmk, mutta ovat jo pitkään kiehtoneet nuo kartoitukset, niin äidyin lukemaan.

Itse ostettiin talo reipas vuosi sitten ja myyjä teetätti kartoituksen. Aivan täyttä "munkkilatinaa"! Esimerkkinä toimikoon tämä. "Terassin lautojen ja käsikaiteen pinnoite kulunut. Metallisen käsikaiteen alapäässä havaittavissa ruostetta. Korjauspinnoitus maalaamalla suositeltavaa." Jollekkin on tärkeää kai maksaa siitä, että kerrotaan tuleeko maalata vai ei.

Samaten oli kirjoitettu kartoitukseen kolme sivua asbestista noin niinkun yleisesti. Lopussa luki, että "Tämän aikakauden talojen korjaustöissä on usein käytetty asbestia." On se mahtavaa.

Niin ja sitten se, että tuttavani tuttava tekee kartoituksia Pirkanmaalla ja tiesi kertoa, ettei moisella pumaskalla ole käräjillä mitään painoarvoa. Mene ja tiedä!
TimoAB
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TimoAB »

Jussi jo kertoikin minun kokemukseni Nordlingista, mutta teepä Tommi foorumilla haku sanalla kuntokartoitus/ kuntotarkastus. Ei ne Raksystemsin insinööritkään aina niin nerokkaita ole. Mulla on ainakin postaus jos toinenkin aiheesta, useampikin kuntotarkastus kun on tullut käytyä läpi ennen tämän töllin ostamista.

Yksi vaihtoehto olisi ottaa asiantuntijaksi esim. Hausjärven Monnista Heikki Kittamaa, joka on vannoutunut vanhan korjaamiseen erikoistunut timpuri, varsinkin jos olet "perinnemiehiä". Se nimi on tullut minulle toisen palstalaisen suosituksena. Itse en häntä monista eri syistä palkannut, mutta teki vaikutuksen ja suosittelin eteenpäin Hausjärvellä sijaitsevaan ystäväperheeni 1800-luvun taloon asiantuntijaksi. siellä hän on ollut mies paikallaan.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
TommiT
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TommiT »

Moi,

Mun osalta tää on jo mennyttä kauraa, oli ajankohtainen viime syksynä :wink:

Juu eräs hyvinkääläinen minunkin talon "tarkasti" ja tuntuu kyllä näin jälkeenpäin aika turhalta kuntokartoitukselta. Esim. kellarissamme ei hänen mukaansa pitänyt putkieristeissä oleman asbestia. Kun isäni tuli ensimmäisen kerran taloon vierailulle hän totesi putkieristeistä, että mikään ei ole niin varmaa kuin se, että niissä on asbestia. Armias jos olisin mennyt ne purkamaan tietämättä niistä mitään.

Jos nyt tarvitsisin kuntokartoittajaa hankkisin semmoisen joka todella tuntee aikakauden rmt talot hyvine ja huonoine puolineen.

terv tommi
Vastaa Viestiin