Ranta-/uimarappuset veteen asti

Keskustelua otsikon mukaisesti
Vastaa Viestiin
kotilaiska
Uusi jäsen

Ranta-/uimarappuset veteen asti

Viesti Kirjoittaja kotilaiska »

Hei,

Meillä on sauna pienen joen varressa ja nyt tarvittaisiin ranta-/uimarappuset jyrkältä joenpenkereeltä veteen. Edellisen omistajan puurappuset palvelivat kohtuullisesti tähän asti, mutta alkavat nyt olla tiensä päässä. Meillä ei siis ole laituria, eikä sellaista olisi tarkoitus rakentaakaan, vaan saada tukevat raput rantatöyräältä joen pohjaan. Veden syvyys rantatöyrään kohdalla on noin 1,5m ja laskin, että rappujen kokonaispituudeksi tulisi 5-6m.

Tiedättekö, myykö jokin taho tällaisia rappuja valmiina tai teetettynä?
Tai rakentaisitteko itse ne ja jos, niin mistä materiaalista?

Nimim. Taas on kevät ja torpan kunnostus jatkuu :)
Lady-Rahtari
Jäsen
Jäsen

Re: Ranta-/uimarappuset veteen asti

Viesti Kirjoittaja Lady-Rahtari »

Tekijöistä en tiedä, mutta itse tekisin maalla olevat portaat ja siihen jatkoksi veteen uimaportaat, joita myy esim Marinetek. Tuosta linkistä löytyvät jälleenmyyjät, itse tehdas on Vantaalla vanhan tien varressa Onnisen naapurissa (no kun en sitä osoitetta muista vaikka kymmeniä kertoja käynyt :oops: ). Portaita löytyy alumiini- ja kovapuuaskelmilla, ainakin 4 ja 6 askelmalla. Jos veden syvyys on 1,5 m, siihen voisi käydä hyvin 4 askelmaiset.

http://www.marinetek.net/fi/dealers.html
kotilaiska
Uusi jäsen

Re: Ranta-/uimarappuset veteen asti

Viesti Kirjoittaja kotilaiska »

Kiitos ideasta! Periaatteessa tuo voisi toimiakin, jos saisi ne rannan maarappuset jotenkin "pultattua" hyvin maahan kiinni. Rantatöyräs on aika jyrkkä ja hiekkamaata, joten aina vähän pelkään, että ranta romahtaa jokeen. Se ei nyt sinänsä olisi mikään katastrofi itsessään, mutta olisi tylsää aloittaa työ alusta. Nykyiset rappuset roikkuvat saunassa kiinni paksuilla köysillä... :roll: Ratkaisu on periaatteessa ollut toimiva, mutta ei mikään silmän ilo, joten siitä ratkaiususta nyt luovutaan... :-D
Vastaa Viestiin