n. 2000 m2 tontista aidattu 120 cm korkealla verkolla, josta 20 cm käännetty maata vasten, ja osin alareunoihin vielä lyöty lautoja jos on paikka mistä voisi sujahtaa ali pienellä kaivamisella. Yläreunasta aita pelkkää verkkoa, ei siis mitään lautaa, näin ei koira pyri hyppäämään yli ponnistamalla vauhtia "aidan harjalta"
Verkko Rautarantalalta 120 cm x 50 m 90e paikkeilla maksoi edelliskesänä per rulla, neljä rullaa ostin, pikkaisen jäi yli. Tolpat kyllästettyä 2/2, hintaa en muista, ja samalla ostin muuhunki tarpeeseen mut reilu 2 m tolppia meni n. 80 kpl. Portteja ym olen sit kans viritellyt vanhoista kuormalavoista yms. Joitain saranoita joutui ostaan, ja pari säkkiä sementtiä.
Mulla tontti aika pehmeetä savimaata, joten kuoppahommissa hyvänä apuna oli Nakama Oy:n maakaira, Netistä, muistaakseni 90Ee. Yht. ehkä 600 e. plus oma työ, ja kavereiden.
Valutöt ym. tehty hyvin huolettomasti, mutta oli aita hyvin pystyssä talven jälkeen
Eikä ole nuo mun elikot kovin "yli konstilla millähyvänsä" -tyyppiä, eli kun aita on, tilanteeseen sopeudutaan.
Aidan rakentamisen aikana huomasin aika hupaisasti koirarotujen eroavaisuudet;
Otetaan kolme eri rotua olevaa koiraa;
Rhodesiankoira, Valkoinen paimenkoira ja Dalmatian koira,
Ja otetaan yksi uusi aita, josta ehkä vielä portit puuttuvat.
Lasketaan koirat irralleen pihaan, (paitsi rhode lasketaan vasta, kun on porttikin);
Valkkari juoksee kolme kertaa päin aitaa niin että on kuononvarsi verillä, kunnes tajuaa että jossain on portti mistä pääsee kivuttomasti sisään, toimii koko ajan iloisesti ja häntää heiluttaen.
Dallu pyrkii kerran toisensa jälkeen aidasta läpi, ei opi ettei dalmatialainen voi sopia 15x15 kokoisesta reijästä, ei nyt, ei huomenna, eikä ensi viikolla.
Toimii koko ajan todella iloisesti ja vinkuu innoissaan.
Rhode pysähtyy portaille, antaa katseensa kiertää pihapiirin, luo emäntään halveksuvan katseen, ja kääntyy takaisin sisälle.