Kevään merkit

Rintamamiestaloista ja muusta
mikal
Jäsen
Jäsen

Re: Kevään merkit

Viesti Kirjoittaja mikal »

Vitsaus nro 1 nähty eli lehtokotilo. Tästä se alkaa tuo rapse kenkien alla taas.
tee-se-itse
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tee-se-itse »

Noniin nyt ollaan jo niin pitkällä menossa että vedet tuli kellariin, vähän märkä lattia, perus meininki näin keväisin. alkaa routa sulaa, kohta pääsee istuttaa perunaa :wink:
"Ellei vikaa ole, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha - älä silloinkaan rupea korjaamaan."
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Kohta olisi pyypaistia tarjolla. Oon istunu aamusta asti koneella kirjoittamassa ja kuunnellu, että kovasti kutsuvat toisiaan, pyyt - kuuluu hyvin ikkunan läpi. No äsken sitten vilkaisin ikkunasta ja huomasin, että iso uroo tuolla istua pörhistelee mun takavuosien ei-niin-onnistuneen-kompostikehikon päällä ja tiirailee jotain. Kovin oli pollean oloinen. Sitten se hyppäsi alas maahan ja alkoi kovasti ajaa jotakin takaa, ja pam! se jokin lensi tähän työhuoneen ikkunaan. Kävin katsomassa, ja naarashan se oli. Nyt se siipirikkona kyhjöttää tuossa maakellarin nurkalla ja uros edelleen kutsuu sitä metsän reunasta. Kaipa sen kettu jossain vaiheessa korjaa kun mä olen kasvissyöjä.
arise
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja arise »

Eilen huomattiin leskenlehti rmt-talomme seinustalla. Eka kevät omassa talossa, mukava seurata tontin tapahtumia.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Mä luulin viikko sitten bonganneeni ison leskenlehtiesiintymän Keravan tasalla Tuusulanväylää ajaessani... lähempää katsottuna se olikin keltainen naulalaatikko, joka lienee pudonnut jonkun kuormasta. Oli ihan saman värinen.

Kauppareissulle iltapäivällä lähtiessäni tein lisää huomioita pihassa: sitruunaperhonen ja kimalainen. Ja se pyynaaraskin pyrähti lentoon maakellarin nurkalta kun siihen suuntaan kurkkasin, ja lensi hienosti parinkymmenen metrin matkan kuusen oksalle. Tuli hyvä mieli. Monena kesänä on pyyemo tuonut poikasensa piehtaroimaan tähän työhuoneeni ikkunasta näkyvään penkereeseen: siinä on juuri sopivanlaatuista maa-ainesta heidän hassuille kylvyilleen.
puuhapena
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Sinivuokkoja omassa pihassani tänään.. :cool:

Siis niitä kukkia, ei niitä autolla liikkuvia.. :lol:
puuhapena kaiken korjaa
Tyyppi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tyyppi »

Laiha hyttynen keittiön ikkunassa/melkein tarjosin kättä/en läimäystä/veriatriaa.
arise
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja arise »

Taas uusi kevätseurantalaji bongattu pihassa, punakylkirastas pöllytteli nurmikolla haravoimatta jääneitä lehtiä.
ansi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ansi »

Mulle kevään tuovia lintuja on näkynyt jo runsaasti ja useamman viikon; mustarastaat, pyrstötiaiset ja mun ehdoton lemppari, palleroinen punarinta. Siinä vasta soma lintu! Yhtenä kesänä yksi punarinta seuraili aina tiiviisti meidän pihapuuhailuja ja oli erityisen mielissään kun huomasi meidän olevan kaivuuhommissa, siinä se muutaman metrin päässä seuraili josko lapio tonkisi esiin maukasta syötävää.

Sitten se odotettu keväänmerkki eli krookusten ja tulppaanien pikkuiset alut. Lämpimälle eteläseinustalle on laitettu myös muutama krookus ihan sokkelin viereen, koska haluan nähdä noita kevääntuojakukkia mahdollisimman pian. Näissä krookuksissa onkin jo isot nuput vaikka muualla olevat vasta aloittelevat kasvuaan.

Niin ja se kaikkein varmin kevään merkki...joukko venäläisiä pilkkijöitä löytynyt ajelehtimassa jäälautalla :lol: :lol: Tämä tapahtuu joka vuosi aivan varmasti ja siitä tietää että nyt se kevät on varmasti täällä!
Tuomo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Linnut nyt voi sekoilla lämpimän tuulahduksen mukana tänne pohjolaan mutta varma keväänmerkki on se, että moottoritielle tulee 120 rajoitus voimaan. Kun rampilla kiihdyttelee, niin on kumma jos ei kevät tunnu nivusissa asti :cool:
pelkka
Jäsen
Jäsen

(ei oo keväisin nivusissa kuin ne tavalliset kiihtyvyydet... kun on toi kasikympin lätkä kroonisesti persuuksissa)
Schaza
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/h_j/

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Sama tauti... 80-lätkä loistaa auton sinisistä pelleistä kun metsäpalo Australiassa... eikä se tosin nuo rakenteellisetkaan rajoitteet sitä lukua mihinkään paranna... savuakin tulee melkein yhtä paljon.
Otan vastaan vanhoja purkkeja, tuotepakkauksia, ym. vanhaa arvotonta tavaraa "vintti-museooni".
-Voi tätä kaikenkarvaisten allekirjoitusten koskaan kuivumatonta rämettä.-
Vastaa Viestiin