Remontti ja tuunaus elämän tapa
-
remppasarppa
- Jäsen

Remontti ja tuunaus elämän tapa
Mulla on tämmönen rintamamies tönö. Ihastuin talon alkuperäiseen kuosiin ja ihanaan avoportaikkoon :). Sukulaiset pitivät hulluna, muutaa nyt yh-äippä taloon ja iha itekseen. No ei se vielä mitään, mutta kun rupesin itte remonttia tekemään. Päät pyöri varmaan 180 astetta ympäri. Ensin valmistu kellariin sauna ja suihkutilat. Menihän siihen noin puolivuotta,mutta oppipa lapset uimaan kun käytiin uimahallissa. Ei ollu suihkua puoleen vuoteen ei :). Nyt rupeaa keskikerros olemaan valmis. Monien mielestä olisi pitänyt laittaa kaikki vanha matalaksi. Tilalle laminaattia ja lastulevyä, ei ollu mun juttu. Jos kerran on säilyny 60 vuotta hyvänä,niin pidetään hyvänä vastakin :) pientä meikkailua toki tarvitaan. Mulle aikataulut on venyviä. Tykkään tehdä itse myös huonekaluja,verhoilu ja ompelu hommia. Seuraavaksi suunnitteilla yläkerran ja ukopuolen remonttia. Nään jo sieluni silmin lopputuloksen:). Sen olen yrittänyt muistaa että keskeneräisiä projekteja ei saa olla liikaa ja lasten kustannuksella ei remppaa tehdä. Ai niin ja päivätyö pitää hoitaa,nukkua....nähdä unia ihanasta kodista. Kolme vuotta olemme tässsä asuneet ja viläkin olen ihan rakastunut tähän taloon 
Re: Remontti ja tuunaus elämän tapa
Kun välttämättömyys on hyve, ja tarpeellinen työ käy palkitsevasta ja hyvästä harrastuksesta niin mikäs sen parempaa.
Yksin tehden ja yh:na rmt:n remppaaminen on kyllä silti melkoinen suoritus!
Yksin tehden ja yh:na rmt:n remppaaminen on kyllä silti melkoinen suoritus!
Voisi melkein puhua rintamanaistalosta; samalla laillahan sotien aikana naiset hoitivat talon, lapset, vanhukset, karjan ja pellot...
Pakko tulla moikkaamaan
Täällä toinen, 7v ja 1,5v poikien yh-äiti ja rmt-52. Ja työssä käyn minäkin eivätkä lapset ole oikeastaan koskaan viikonloppuisin poissa kotoota. Tähän mennessä on tullut kaikenlaista pientä ja vähän suurempaakin täällä nikkaroitua, mm. ex-mieheni tuhoaman yläkerran kahden huoneen ja alkoven pintaremppa. Rappusten entisöintiprojekti on nyt työn alla, mutta ei ole kovin kiireellinen asia, joten en pidä hoppua sen kanssa vaan lähinnä teen jos ei satu muuta tärkeämpää olemaan juuri sillä hetkellä. Ja itse omin käsin teen kaiken, isäni on tarvittaessa neuvonut. 2-vuotta ollaan tässä poikien kanssa asusteltu, ja päivääkään en ole talon ostoa katunut!
Täällä toinen, 7v ja 1,5v poikien yh-äiti ja rmt-52. Ja työssä käyn minäkin eivätkä lapset ole oikeastaan koskaan viikonloppuisin poissa kotoota. Tähän mennessä on tullut kaikenlaista pientä ja vähän suurempaakin täällä nikkaroitua, mm. ex-mieheni tuhoaman yläkerran kahden huoneen ja alkoven pintaremppa. Rappusten entisöintiprojekti on nyt työn alla, mutta ei ole kovin kiireellinen asia, joten en pidä hoppua sen kanssa vaan lähinnä teen jos ei satu muuta tärkeämpää olemaan juuri sillä hetkellä. Ja itse omin käsin teen kaiken, isäni on tarvittaessa neuvonut. 2-vuotta ollaan tässä poikien kanssa asusteltu, ja päivääkään en ole talon ostoa katunut!