Huoneen jakaminen

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
wille.penttila
Jäsen
Jäsen

Huoneen jakaminen

Viesti Kirjoittaja wille.penttila »

Moro!

Millä lailla olette jakaneet yläkerran "ison" makkarin järkevästi, yksi-ikkunainen iso huone. Ei innostaisi ikkunoita vaihtaa, toisaalta tarvis huone jakaakkin kahdeksi erilliseksi. Miten sisäänkäynnit molempiin huoneisiin järkevästi? Onko ideoita? Vintit vielä kylmää tilaa!

-Ville-
mimi
Uusi jäsen

Re: Huoneen jakaminen

Viesti Kirjoittaja mimi »

Kuullosti juuri minun muutama viikko sitten pähkäilemältä ongelmalta. Meillä huonejako toteutettiin että kulkuväylä on L-muotoinen jonka päästä kulku isompaan makkariin, pienempi makkari siis isomman oviaukon leveyden 90cm lyhyempi. Ikkuna oli meillä jaettuna kahteen ruutuun, välillä noin 1,5cm. Väliseinään jätin ikkunan korkusen ja 30cm leveän aukon jonka täytin vanerilla (0,6 koivuvaneri) tällöin ikkunat mahtuivat toimimaan ja seinä oli "kiinni".
Liitteet
vaneri menossa paikoilleen, valmis kuvaa ei ollut tähän hätään
vaneri menossa paikoilleen, valmis kuvaa ei ollut tähän hätään
ikkuna.jpg (47.17 KiB) Katsottu 6185 kertaa
ylakerta.jpg
ylakerta.jpg (30.42 KiB) Katsottu 7019 kertaa
Viimeksi muokannut mimi, To Huhti 01, 2010 7:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wille.penttila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja wille.penttila »

Pystytkö laittaan kuvaa tai piirrosta tai jotain vielä selkiyttämään ajatusta???
TimoAB
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TimoAB »

Tuikkaa huoneen keskelle iso kirjahylly tai verho tilaa jakamaan. Jos on kyse kahdesta lapsesta, ne pärjää sillä. Ei mene tilaa käytäviin, eikä hermoja raksaamiseen. Seinää ei voi keskelle kunnolla duunata, jos ei ikkunaa vaihda kahteen erilliseen.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
Taliska
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Taliska »

wille.penttila kirjoitti:Moro!

Millä lailla olette jakaneet yläkerran "ison" makkarin järkevästi, yksi-ikkunainen iso huone. Ei innostaisi ikkunoita vaihtaa, toisaalta tarvis huone jakaakkin kahdeksi erilliseksi. Miten sisäänkäynnit molempiin huoneisiin järkevästi? Onko ideoita? Vintit vielä kylmää tilaa!

-Ville-
Meillä portaat yläkertaan tulee keskeltä. Vasemmalla on yksi makuhuone, ja oikealla yksi iso. Muutama vuosi sitten jaoimme sen kahtia, kahdeksi lastenhuoneeksi (á 10 neliötä tai yli). Ei suuren suuria, mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.

Yhden ison n. 2 m ikkunan vaihdoin 2 x 90 cm ikkunohin.

Piirustuksia minulla ei ole sähköisessä muodossa. Ja tietty sinun talosi on erilainen kuin minun.

Itse olen enemmän kuin tyytyväinen loputulokokseen, vaikka timpurin kanssa olikin ongelmia.

T kimmo Suominen
Vantaa
Vastaa Viestiin