Moro!
Millä lailla olette jakaneet yläkerran "ison" makkarin järkevästi, yksi-ikkunainen iso huone. Ei innostaisi ikkunoita vaihtaa, toisaalta tarvis huone jakaakkin kahdeksi erilliseksi. Miten sisäänkäynnit molempiin huoneisiin järkevästi? Onko ideoita? Vintit vielä kylmää tilaa!
-Ville-
Huoneen jakaminen
-
wille.penttila
- Jäsen

Re: Huoneen jakaminen
Kuullosti juuri minun muutama viikko sitten pähkäilemältä ongelmalta. Meillä huonejako toteutettiin että kulkuväylä on L-muotoinen jonka päästä kulku isompaan makkariin, pienempi makkari siis isomman oviaukon leveyden 90cm lyhyempi. Ikkuna oli meillä jaettuna kahteen ruutuun, välillä noin 1,5cm. Väliseinään jätin ikkunan korkusen ja 30cm leveän aukon jonka täytin vanerilla (0,6 koivuvaneri) tällöin ikkunat mahtuivat toimimaan ja seinä oli "kiinni".
- Liitteet
-
- vaneri menossa paikoilleen, valmis kuvaa ei ollut tähän hätään
- ikkuna.jpg (47.17 KiB) Katsottu 6185 kertaa
-
- ylakerta.jpg (30.42 KiB) Katsottu 7019 kertaa
Viimeksi muokannut mimi, To Huhti 01, 2010 7:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
wille.penttila
- Jäsen

Pystytkö laittaan kuvaa tai piirrosta tai jotain vielä selkiyttämään ajatusta???
Tuikkaa huoneen keskelle iso kirjahylly tai verho tilaa jakamaan. Jos on kyse kahdesta lapsesta, ne pärjää sillä. Ei mene tilaa käytäviin, eikä hermoja raksaamiseen. Seinää ei voi keskelle kunnolla duunata, jos ei ikkunaa vaihda kahteen erilliseen.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
Meillä portaat yläkertaan tulee keskeltä. Vasemmalla on yksi makuhuone, ja oikealla yksi iso. Muutama vuosi sitten jaoimme sen kahtia, kahdeksi lastenhuoneeksi (á 10 neliötä tai yli). Ei suuren suuria, mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.wille.penttila kirjoitti:Moro!
Millä lailla olette jakaneet yläkerran "ison" makkarin järkevästi, yksi-ikkunainen iso huone. Ei innostaisi ikkunoita vaihtaa, toisaalta tarvis huone jakaakkin kahdeksi erilliseksi. Miten sisäänkäynnit molempiin huoneisiin järkevästi? Onko ideoita? Vintit vielä kylmää tilaa!
-Ville-
Yhden ison n. 2 m ikkunan vaihdoin 2 x 90 cm ikkunohin.
Piirustuksia minulla ei ole sähköisessä muodossa. Ja tietty sinun talosi on erilainen kuin minun.
Itse olen enemmän kuin tyytyväinen loputulokokseen, vaikka timpurin kanssa olikin ongelmia.
T kimmo Suominen
Vantaa