Tunturi mopot sun muut
Tunturi mopot sun muut
Niin tuli tässä mieleen, kun noitten vanhempien mopedienkin kanssa tulee touhuiltua et tääl vois olla muitakin ko. aiheeseen perehtynyttä väkeä
ja jos joku tunturi mopoihin tarvii apuja niin kannattaapi kysellä vaikkapa http://tunturi.arkku.net/forum/index.php 
Re: Tunturi mopot sun muut
Multa löytyy Jawa 207 (mopo)vuarelta -80, semmone missä o kahret ketjutki. Uutena oon aikoinaan ostanu.
Kotisivuni puusepäntöistä.
Minulla on Tunturi Dx, joka sammuu kuumana kierrosten laskiessa. Lähtee käyntiin, kun on jäähtynyt jonkin aikaa.
Tallista löytyy -69 Solifer Export Thermomat. Senverran vaiheessa kun sillä viimeksi ajoin 27 vuotta sitten jätin pelin kellariin ja tanki ruostui sisältä. Nyt en uskalla oikein kasata sitä kun taatusti ruostehilut aiheuttavat ongelmia.
Pojalle pitäis joku Derbi saada ensi kesän aikana. Ei kuulemma mun vanha eksportti kelpaa...
Pojalle pitäis joku Derbi saada ensi kesän aikana. Ei kuulemma mun vanha eksportti kelpaa...
Mulla on liiterissä odottamassa vanha exportti ja Sm läskitankki. Pojalle olis Exportti kelvannut skootterin sijasta, en vaan kerennyt laittamaan kuntoon
Sitten on Helkama Ässä pitemmällä (AX? :n) keulalla, joku italialainen krossipäristin, pojan kolaroitu skootteri ja saman hepun uudehko DT jammu. Jos jollain on tarvetta toimivalle nelariskootterin moottorille ja ehjälle takapäälle (Kymco vitality) niin poika on moisia hukkaamassa. Keula ja runko on solmussa Alfan keulan kanssa tekemänsä tuttavuuden takia....
- Kauppis
- Jäsen

- Kotisivu: http://palaios.com
- Viesti:
-58 Solifer odottaa käyttökunnostusta (=lootan laakerointi + sylinterin poraus + sähköhommia)
Äidin isän uutena -58 ostama.
Äidin isän uutena -58 ostama.
isompi leka tänne!
Moi
mulla Pappa-tunturi vm 1966 alkuperäiskuntoinen ja kilvissä.Kiva ajella espoon kyläraitilla kioskille ostamaan "jätskiä"
mulla Pappa-tunturi vm 1966 alkuperäiskuntoinen ja kilvissä.Kiva ajella espoon kyläraitilla kioskille ostamaan "jätskiä"
Onhan noitten kaikenlaisten moottorikäyttöisten vekottimien kanssa koko ikä tullut leikittyä.
Kiihdytys Monkeyn rakensin viimeksi.

Kiihdytys Monkeyn rakensin viimeksi.

taisin olla 11vee kun faija eräästä romukuormasta mulle osti Tunturi Super sportin 20markalla,myöhemmin toinen samanlainen sitten hankittiin..siihen laitoin tigerin keulan ja perää nostettettiin,tankinkin maalas oikeen ammattimaalari.eipä kyllä jäänyt puchin moottori mieleeni erityisen luotettavana
mutta kipinä noista tuntureista syttyi ja nykyään moottoripyörät on kiinnostuksen kohteina,harraste/projektina on muuten yamaha xs650 eli "jytäjammu"
mutta kipinä noista tuntureista syttyi ja nykyään moottoripyörät on kiinnostuksen kohteina,harraste/projektina on muuten yamaha xs650 eli "jytäjammu"
Kuulostaa puola vialta.Paulinho kirjoitti:Minulla on Tunturi Dx, joka sammuu kuumana kierrosten laskiessa. Lähtee käyntiin, kun on jäähtynyt jonkin aikaa.
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."
Vai miten se ny oli? =)
Vai miten se ny oli? =)