Autotallin ramppi umpeen? Kuvia ja ratkaisuja kaivataan.

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
erow
Jäsen
Jäsen

Autotallin ramppi umpeen? Kuvia ja ratkaisuja kaivataan.

Viesti Kirjoittaja erow »

Hei pitkästä aikaa,
meillä on edessä salaojitus/sadevesiprojekti ja ajattelin että nyt kun kerran maata kaivetaan niin täyttäisin etupihan turhan autotallin rampin.
Tarkoitus ei ole kuitenkaan muurata reikää umpeen vaan korvata tallin ovet perusovelle jonka taakse tulossa kodinhoitohuone.
Eli jonkin sortin rappuset olisi tarkoitus valaa.

Nyt kaipailenkin lähinnä kuvia vanhoista ja uusista kellarin sisäänmenoista.

KIITOS.

. i i r o
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: Autotallin ramppi umpeen? Kuvia ja ratkaisuja kaivataan.

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Tällä aluella kun olen noita entisiä luiskia katsonut, niin luontevia ovat lähinnä ne, joissa portaat on käännetty seinän viertä kulkeviksi. Ihan ok on myös se orkkisdisain; vaikka nykyautot eivät talliin ehkä mahdu niin onpahan paikka lumilingolle...
Sinth
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Sinth »

pvalila kirjoitti:Tällä aluella kun olen noita entisiä luiskia katsonut, niin luontevia ovat lähinnä ne, joissa portaat on käännetty seinän viertä kulkeviksi. Ihan ok on myös se orkkisdisain; vaikka nykyautot eivät talliin ehkä mahdu niin onpahan paikka lumilingolle...
Hahah, kylläpä osui oikeaan. Meillä on tehty juuri näin, eli portaat käännetty talon sivulle. Oikein tyytyväinen olen ollut, samalla muutettiin pannuhuone vanhaan autotalliin ja saatiin taas muualle lisää tilaa. Ainut asia mikä harmittaa on että lumilingolle ei ole enää paikkaa. Viime talvena en edes pohtinut asiaa mutta tänä talvena sille olisi ollut kyllä käyttöä... Toisaalta säästyin sen rampin tyhjäksi lapioimiselta, joten puntit lienee siltäkin osin tasan.
A13
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja A13 »

Onko Sinthillä portaiden päälle rakennettu koppi, vai miksi portaita ei tarvinnut lapioida tyhjäksi? Utelen sen vuoksi, kun olen itse miettinyt rossin hyödyntämistä varastotilana ja vaihtoehtoisia tapoja tehdä sinne kulkureitti: koppi vai kuoppa - kas siinäpä pulma :lol:
Sinth
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Sinth »

Ei ole koppia päällä, mielestäni se olisi ruma eikä sopisi taloon lainkaan.

Onhan sinne portaisiinkin tietysti vähän lunta tullut, mutta ovat sellaisella talon puolella että ei ole pahimmassa paikassa (tuulen kannalta), räystäskin suojaa jonkin verran. Pinta-alaa on kuitenkin monta kokoluokkaa vähemmän kuin rampissa oli.
talo52
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja talo52 »

Meillä ei ramppia ollut, mutta portaat tehtiin uusiksi ja katos päälle. Portaitten alapäähän jätettiin sen verran tilaa että saa polttopuita välivarastoon, eikä tarvi aina hakea liiteristä asti. Ja portaat sen verran leveät että sopii molemmin käsin kantaa halkoja. Ilmottele jos tarviit noita porrasmuotteja, ne on vielä tallessa.

http://kotisivu.dnainternet.net/jarprit/ulkoporras.htm
erow
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja erow »

Hyvä hyvä ensimmäiset kuvatkin kehissä. Meillä on tuossa jokunen vaihtoehto tuumittavana joten kaikki visuaalinen materiaali on ravinnepuikkoa aivoille :)
Vastaa Viestiin