Olen haaveillut nyt jonkin aikaa tästä pienestä talosta ja pari kertaa olen käynyt paikanpäällä katsomassakin.
Kaipaisin nyt kovasti mielipiteitä, vinkkejä siitä mitä pitää ottaa huomioon, mitä ongelmia on odotettavissa jne..
http://www.etuovi.com/kohde/904595
Mä olen täysin aloittelija näisää talohommissa eli pahoittelen jo nyt, että varmaan puhun asioista väärillä nimillä...
Mutta, talosta tiedän nyt sen verran, että perustus on huonossa jamassa. Alimmat hirret on lahoamassa ja se kuulostaa mun korvaan aika pahalle.
Alaosa on hirttä ja yläkerta ilmeisesti lautarakenteinen.
Seinissä kaiketi eristeenä purut ja ikkunat on vanhat ja niistä vetää.
Kylpyhuone on remontoitu noin 10v sitten ja ilmeisesti samassa on uusittu jätevesijärjestelmä. Siellä on nyt 3-kaivoinen sakokaivojärjestelmä, joka ei täytä uusia vaatimuksia eli sillekin pitäisi jotain tehdä. Kylpyhuoneessa on lattialämmitys. Muuten suorasähkö + puuhella/leivinuuni keittiössä.
Nykyisellä omistajalla talo on ollut vapaa-ajanasuntona, mutta siellä on ollut peruslämpö päällä kokoajan.
Nykyinen omistaja ei tunnu tietävän talosta oikein yhtään mitään, ei tiennyt edes millainen viemäröinti.
Miltä näyttää? Kuinkahan paljon pakollisiin korjauksiin uppoaisi rahaa? Ongelmana on se, että itsellä ei ole minkäänlaista ammattitaitoa remontoinnissa eikä lähipiirissäkään ole pahemmin ketään, joka osaisi isompia remppoja tehdä (niin kuin esim. se hirsien vaihto). Pintaremontti sisällä ym. menee tokin omin voimin, mutta kaikki vaativampi työ pitäisi teettää ammattilaisilla ja se varmaankin maksaa maltaita....
Mutta siis, kertokaapa kaikki mahdollinen mieleentuleva!!
-kiitos jo etukäteen-