Joka tapauksessa- talo rakennettu -54 ja siinä on ollut kylmä eteinen joka kolme vuotta sitten lisäeristettiin ja laitettiin patteri. Kuistissa on kuitenkin outo haju ja ulkoa tajuaa ylöspäin katsellessa että vähintäänkin muutama "räystäslauta" on vaihdettava ja mahdollisesti kuistin katon sisälläkin on purut kastuneet josta haju. Katon ja seinän välinen lauta on osittain mustunut. Haju ei tunnu siis pakkasilla lainkaan. Muutama työmies täällä on käynyt ihmettelemässä eivätkä suostu hinta-arviota antamaan enkä minä taas enää suostu ihan mihin tahansa jälkilaskuihin. Sisäpuolelle kattoon on laitettu kolme vuotta sitten kipsilevy joten eiköhän se olisi jo toki kuprulla/vetinen jos vettä sieltä ihan alvariinsa tulisi mutta jotain mätää siinä kuistissa on. Asiaa painaa ja olen ihan viittä vaille etten vedä sitä kattoa itse jollain sisäkautta auki..(työvälineet jo valmiiksi kaiveltu
Kuisti on vielä niin pirun korkealla että onko muuta keinoakaan kuin aloittaa sisäkautta.
Olen vielä ihan aloittelija tämän talon kanssa enkä edes tiedä mitä sieltä pitäisi oikeastaan löytyä. Pahoin pelkään että se vedettiin tietämättömänä silloin aikaisemminkin vain villaa täyteen katsomatta puruja ja rakennetta lainkaan. Kuistin katosta on yhteys talon kattoon sisäkautta mutta liian ahdas ryömittäväksi. Kattomateriaali jotain aaltopeltiä jota ei varmaan ihan helppo ole taivutella yläkautta.
Tuosta hajusta vielä. Täällä on käynyt ties mitä tarkastajia ja mittaajia ja kukaan ei tiedä mikä toi haju on eikä lähdettä oikein löydy. Lähinnä asiaa vähätellään mutta itse olen huolissani kun on pieniä lapsia jotka nytkin räkätaudissa. Että josko on sitten homeessa ja mädäntyykö koko hökkeli sen minkä ehtii..
Kiitokset neuvoista jo etukäteen.