Onko joku hankkinut Motonet/Biltema piikkauskoneen?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?

Re: Onko joku hankkinut Motonet/Biltema piikkauskoneen?

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Ti Syys 24, 2013 10:17

Työssäkäyvä ehtii piikkailla vain iltaisin :-D
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

ViestiKirjoittaja cisse päivämäärä La Huhti 08, 2017 22:20

Onko kellään kokemusta tästä Motonetin poravasarasta http://www.motonet.fi/fi/tuote/7000568/ ... ara-1050-W

Tuossa ilmeisesti pelkkä isku. Käyttökohteena jokunen pienempi piikkaushomma ja kylppärin laattojen poisto jossain vaiheessa. Paketin kuvissa ei näkynyt öljysilmää, ilmeisesti päällä rasvausaukko. Paketissa merkintä 27J.
cisse
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja mapeah päivämäärä Ti Elo 29, 2017 18:56

Olen käyttänyt tuollaista murtovasaraa kellarin louhintahommissa. Raudoittamattoman lattiavalun irroitukseen riittää, kun näyttää tuota sinne tänne, niin valu lohkeaa kanneltaviksi palasiksi - viimeistään, kun avustaa rautakangella. Enemmän murtovasaralla on käyttöä kallion louhinnassa. Tässä talon alla peruskallio sattuu olemaan melko lohkeavaa kivityyppiä, johon tuo laite puree aika mukavasti. Kiinteämpien kimpaleiden pilkkomisessa olen käyttänyt kivikiiloja ja sitten taas murtovasaraa, kun uusia rakoja saa aikaan.

Mielestäni murtovasara on turhan järeä laite laatoituksen, tai tiiliseinänkin purkuun. Siihen sopii paremmin piikkausvarara, tms. En tiedä onko oikea nimi, mutta sellainen iskuporakoneen ja tuon murtovasaran välimalli. Sitä on huomattavasti kevyempi nostella ja teho riittää hyvin laastin irroitukseen.
mapeah
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja PetteriKivimäki päivämäärä To Elo 31, 2017 9:24

Mulle on käynyt silviisii rälläköiden, poravasaroiden ja akkuporakoneiden kanssa, että nykyään halpikset jää kauppojen hyllyille ja ostan käytettyä ammattipeliä tai vuokraan. Mikään ei tympäise niin paljon, kuin jo uutena ostettu huono työkalu ja nämä biltemat, motonetit, einhellit ja greatrhinot on sitä samaa tuubaa eri kuorissa.

Minulla on tuollainen Bilteman kone (tai itse asiassa kaksi, ostin hiljattain toisen kun kaveri tuli jeesaamaan kallion louhinnassa), en voi kuin kehua. Nyt on menossa kolmannet hiilet joten käyttö ei ole ollut aivan vähäistä (ei syö hiiliä normaalia enempää), tänä kesänä olen piikannut koneella arviolta 30m3 kalliota, betonilattiat ja julmetut betoniportaat tuli myöskin piikattua viime talvena/keväänä. Hyvä ja kestävä peli, ruuveja pitää välillä kiristellä (ei ihme) ja sähköjohtoa lyhentää. Rikki sitä ei saa oikeastaan millään.

SPAution postaus on vanha, mutta puhutaanko todella samasta Bilteman poravasarasta, jonka minäkin joskus viis-kuus vuotta sitten ostin, kun piti saada yläkerran vanhaa kylppäriä rikottua:
Kuva

Ei kannattanut, tuo sininen kahva on suht heppoista muovivalua ja se katkesi yläosasta suhteellisen lyhyen käytön jälkeen. Ei tehnyt mitään sillä sen jälkeen. Täydellistä luonnonvarojen haaskausta koko laite. Itse asiassa koko halpistyökalubisnes; kiinan köyhät tekee länsimaitten köyhille halpaa skeidaa.

EDIT. SPAutio taitaa kehua Bilteman järeämpää laitetta kun poravasaraa..
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Käyttäjän avatar
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä Pe Syys 01, 2017 14:45

PetteriKivimäki kirjoitti:
SPAution postaus on vanha, mutta puhutaanko todella samasta Bilteman poravasarasta, jonka minäkin joskus viis-kuus vuotta sitten ostin, kun piti saada yläkerran vanhaa kylppäriä rikottua:
Kuva

Ei kannattanut, tuo sininen kahva on suht heppoista muovivalua ja se katkesi yläosasta suhteellisen lyhyen käytön jälkeen. Ei tehnyt mitään sillä sen jälkeen. Täydellistä luonnonvarojen haaskausta koko laite. Itse asiassa koko halpistyökalubisnes; kiinan köyhät tekee länsimaitten köyhille halpaa skeidaa.

EDIT. SPAutio taitaa kehua Bilteman järeämpää laitetta kun poravasaraa..

Juu, tälläistä laitetta siis tarkoitin: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 000030979/ Noita tuli ostettua 5kpl, tai siis takuuvaihdettua. Mulla on kaksi kappaletta jäljellä joista yhdistelemällä saan yhden toimivan laitteen, siis milloin mistäkin kun tuppaavat hajoamaan. Noita poravasaroita on käytössäni kulunut jotain 20-30 kpl, en enää ole selvillä määrästä, pari vuotta sitten taisi hajota kone numero 23 tms :D Pahimmillaan piti käydä päivittäin vaihtamassa Bauhausissa uuteen koneeseen, aloivat siellä jo väittämän että teen ammitikseni töitä noilla koneilla :)
Mutta noista pienistä poravasaroista tämä on ollut ainoa joka on kestänyt: https://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja- ... p/3107114/
Nyt tuokin on kovin kallis, ostin omani hintaan 39e, koko ajan nostavat sen hintaa. Omani ei varsinaisesti suostu hajoamaan, mutta se on kulunut loppuun, on siis istukan kiinnitys todella väljä ja laite vuotaa rasvaa aika paljon ulos. Todella paljon sitä on tullut käytettyäkin tässä parin viime vuoden aikana, taita aolla kolmannet hiiletkin jo menossa.
Ostin pari vuotta sitten muutaman viikon käytetyn Milwaukeen poravasaran, jota olen käyttänyt ns. siisteimmissä hommissa, ja yllätys yllätys, kone ei ole muuttunut miksikään, eikä mitään vikoja ole tähän saakka esiintynyt.

Rinteeseen, kallion päälle rakennetun kellarillisen kivitalon täysremppaamisessa/uudelleenrakentamisessa tuppaa noita poravasaroita ja murtovasaroita kulumaan aika lailla. Bilteman poravasaroita en ole kokeillut, se lienee ainoa kiinalainen poravasara jota ei ole tullut käytettyä.
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Labyrint64 päivämäärä Ke Syys 06, 2017 9:32

Itsellä on oli tuollaisen em. linkin mukainen kiinanvehje ja luulin että paino on voimaa. Ja että mitä enemmän ääntä, sitä tehokkaampi. Vihdoin se hajosi ja kun en ehtinyt kissaa sanoa, vaimo haki kaupasta jonkun merkkituotteen. Mutta oli perskules ostanut sellaisen tavallisen poran näköisen. Hetken meinasin haukkua, mutta kun sillä oli jo tehty hommia niin oli nieltävä kiukku. Otin poran käteen ja kävin hommiin ja ohhoh! sillähän syntyi reikää ja lohkesi betonia paremmin kuin puolet painavammalla koneella. Ääni oli sivistyneempi.

Myöhemmin tutustuin aiheeseen ja poravasarassa tärkeämpää kuin kova ääni on oikea iskun massa suhteessa iskun tiheyteen suhteessa poran massaan. Eli hitaampi iskuntiheys mutta kovemmalla massalla on paljon parempi kuin triplasti tiheämpi pärinä pienellä voimalla.

Piikkaus on kovaa hommaa mille tahansa vehkeelle ja jos tiedossa on urakka, hakisin suosiolla vuokravehkeen, jonka hiiliä tms. ei tarvi varoa. Reikien porailuihin riittää pienempi, mutta laadukas vehje.
Labyrint64
Jäsen
Jäsen

Edellinen

Palaa alueelle Remontointi yleisesti