Kirjoittaja Spautio päivämäärä La Syys 21, 2013 23:01
Minulla on tuollainen Bilteman kone (tai itse asiassa kaksi, ostin hiljattain toisen kun kaveri tuli jeesaamaan kallion louhinnassa), en voi kuin kehua. Nyt on menossa kolmannet hiilet joten käyttö ei ole ollut aivan vähäistä (ei syö hiiliä normaalia enempää), tänä kesänä olen piikannut koneella arviolta 30m3 kalliota, betonilattiat ja julmetut betoniportaat tuli myöskin piikattua viime talvena/keväänä. Hyvä ja kestävä peli, ruuveja pitää välillä kiristellä (ei ihme) ja sähköjohtoa lyhentää. Rikki sitä ei saa oikeastaan millään.
Motonetin ja Puuilon koneet ovat todella surkeita, kokeilin molempia ja palautin laitteet samana päivänä. Puuilon kone oli täysin tehoton ja se kesti käytössä (oikeasti) 15-20min, todennäköisesti virtakytkin hajosi.
Luultavasti vähänkin pidempään toimiessaan olisi vuotanut voiteluöljynsä pihalle.
Motonetin laitteessa oli enemmän tehoa kuin Puuilon, mutta se oli aivan liian lyhyt ja siinä oli kiinteä kahva. Onneksi laite rupesi vuotamaan rankasti öljyä noin tunnin piikkauksen jälkeen. Noissa Puuilon ja Motonetin koneissa on sisällä siis ihan juokseva öljy (todenn'äköisesti jokin kompuraöljy), sellainen ei kauaa pysy piikkauskoneessa. Bilteman koneessa on ihan oikeaoppisesti rasva, tosin mukana tulevaa rasvaa ei kannata käyttää, vaantulee heti uutena kaapia tehdasrasvat pois ja laittaa kunnollista korkeaa kuumuutta ja painetta kestävää synteettistä rasvaa tilalle.
Viimeksi muokannut
Spautio päivämäärä Su Syys 22, 2013 7:18, muokattu yhteensä 1 kerran