akim kirjoitti:Tällä hetkellä talossa haisee vain Uulan maali, joka voi tietenkin peittää muun hajun alleen. Haju tarttui kylpytakkiin ja siitä hajun erottaa nyt selvästi maaliksi. Itselleni oli yllätys, miten pitkään ja voimakkaasti sisällä öjymaali tuoksahtaa. Kaksi viikkoa sitten maalatut pinnat haisi vieläkin maalille.

johlindr kirjoitti:Siitä vaatteiden hajusta,
Uudet remppavaatteet, jos kerran on jotain "homeista" purkannut, kellarissa ryöminnyt niin ei se haju enää niistä täysin lähde, pestäsessä pesuaineen tuoksu sitä hetkellisesti peittää.
-J

Katjatee kirjoitti:Tuskaa...
Siis tuo vanha haju.Kosteusvaurioton talo.Meilla on kaytetty lattiat auki,seinat auki,putket uusittu,viemarit tarkastettu,valikatto tarkastettu/lisaeristetty paperinoyftalla,radonpoisto tehty,lattian valitilakin on alipaineistettu,tehostettu painovoimainen ilmanvaihto,ruuvinkannat katolla sikaflexattu,salaojat uusittu,rannit ja kaivot pelittaa,ei ole muovia talossa,koeporasin just patterinpaalliset...enka tajua mista haju tulee/lahtee pois.Talo on viela vuokrakaytossa.Vuokralaiset ovat vakuuttuneita etta haju on hometta,varsinkin kun niilta jaa vuokrat maksamatta.Mina olen viettanyt siella viikkoja aina kun pitaatapetit ja joku laminaatti vaihtaa,mutta en haista mitaan.Vaatteetkin haisee ihan normaalille.Vuokralaisten mielesta haju on pistava ja huonekalut menee pilalle.Viimeisin lahetti minulle juuri 1200 euron laskun irtaimistostaan.Minunkaan irtaimisto ei ole noin kallis...nyt aattelin asentaa ylimaaraset venttiilit ikkunoiden paalle korvausilmaa tuomaan...auttaskohan se...
Kiitos ideoista!
Pekka63 kirjoitti:Katjatee kirjoitti:Tuskaa...
Siis tuo vanha haju.Kosteusvaurioton talo.Meilla on kaytetty lattiat auki,seinat auki,putket uusittu,viemarit tarkastettu,valikatto tarkastettu/lisaeristetty paperinoyftalla,radonpoisto tehty,lattian valitilakin on alipaineistettu,tehostettu painovoimainen ilmanvaihto,ruuvinkannat katolla sikaflexattu,salaojat uusittu,rannit ja kaivot pelittaa,ei ole muovia talossa,koeporasin just patterinpaalliset...enka tajua mista haju tulee/lahtee pois.Talo on viela vuokrakaytossa.Vuokralaiset ovat vakuuttuneita etta haju on hometta,varsinkin kun niilta jaa vuokrat maksamatta.Mina olen viettanyt siella viikkoja aina kun pitaatapetit ja joku laminaatti vaihtaa,mutta en haista mitaan.Vaatteetkin haisee ihan normaalille.Vuokralaisten mielesta haju on pistava ja huonekalut menee pilalle.Viimeisin lahetti minulle juuri 1200 euron laskun irtaimistostaan.Minunkaan irtaimisto ei ole noin kallis...nyt aattelin asentaa ylimaaraset venttiilit ikkunoiden paalle korvausilmaa tuomaan...auttaskohan se...
Kiitos ideoista!
Riittävä korvausilma erittäin tärkeä eli kannattaa hoitaa kuntoon. Varmaan suurin osa hajuhaitoista johtuu juuri tästä kun korvausilma pyrkii tulemaan jokatapauksessa jostain kautta ja monesti rakenteiden läpi ei-toivotuista paikoista tuoden huoneisiin epämiellyttävää hajua. Korvausilmalla pitää olla myös reitti ulos! Asukas voi myös itse aiheuttaa ongelmallisia hajuhaittoja asuinkäyttäytymisellään. Jos hometta ei ole niin ei perusteita korvauksiin!

PetteriKivimäki kirjoitti:^Vanha vuoskymmeniä tekeytynyt pellavarive ikkunoiden ja ovien välistä haisee aivan järkyttävän kamalalle!

Palaa alueelle Remontointi yleisesti
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa