Rintsikkaperheiden autot

Rintamamiestaloista ja muusta

Re: Rintsikkaperheiden autot

ViestiKirjoittaja lapanen päivämäärä La Tammi 31, 2015 14:44

KariFS kirjoitti:Mutta parilla tuhannella eurolla, jolla ei kaksista uudempaa riisipussia tai volkkaria saa, saa jo valita aika monesta todella hyvästä vanhemmasta Saabista.

No joo, itse ostin kesällä täysin ruosteettoman neliveto-Pasuunan 2.8 litran V6 -koneella (juu vie se bensaa) hintaan 2400 eukkoa. Ajettu 238tkm.

Kuva
Käyttäjän avatar
lapanen
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja KariFS päivämäärä La Tammi 31, 2015 16:46

lapanen kirjoitti:
KariFS kirjoitti:Mutta parilla tuhannella eurolla, jolla ei kaksista uudempaa riisipussia tai volkkaria saa, saa jo valita aika monesta todella hyvästä vanhemmasta Saabista.

No joo, itse ostin kesällä täysin ruosteettoman neliveto-Pasuunan 2.8 litran V6 -koneella (juu vie se bensaa) hintaan 2400 eukkoa. Ajettu 238tkm.

Oho. No oli halpa hankinta kyllä. Mulla oli 97-mallin karvalakki-sedan 1.6 bensakoneella, hyvin rakennettu auto kaikenkaikkiaan. Ilmastoinnin puuttumisen takia lopulta vaihdoin pois.
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
KariFS
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja JSila päivämäärä La Elo 15, 2015 21:39

Lomalla kerkesi hieman harrastaa muutakin kuin taloa. Amazoni sai tuplat ja peltisarjan :-D Tuo muutos olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten kun heräsi eloon ja ne imuäänet :cool: Ensi talvena sitten jos jäisi aikaa/rahaa niin lisää kuutioita ja muuta pientä. Käyttö/talvi autoja sai myös rassata, jos ne ensikesään menisi. Pitää kesäisin yrittää huoltaa kun ei ole kuin pohjolan katoton talli. CDI väyrynen on ollut yksi riesa.. vuodenvaihteesta ollut pois vakuutuksista, mutta jos taas uskaltaisi ajaa kun ei kuse dieseliä pumpusta jos nyt vika edes siinä olikaan miksi ei välillä käynnisty. Kaikki mahdolliset polttoainepuolen tiivisteet vaihdoin.
JSila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja jukw päivämäärä Ke Elo 19, 2015 21:58

Myin vanhan Meseni (C200 CDI farkku) pojalleni ja tilalle tulee pari vuotta vanhempi, mutta 150000 vähemmän ajettu S 400 diesel. Mun eka V8. :-D
Käyttäjän avatar
jukw
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Mäkitupalainen päivämäärä To Marras 12, 2015 11:10

Uuden harrasterassin hankkiminen keväällä oli paras teko, mitä remontoinnin kannalta olen voinut tehdä. Ei sillä, että se rassi vie rahaa taloprojektistakin, mutta oman jaksamisen kannalta tuli huomattua selkeä parannus henkiseen jaksamiseen. Taloremontissa nimittäin pohtii jatkuvasti ihan tolkuttoman määrän erilaisia asioita ja lopulta muun fyysisen väsymisen kombinaationa elämä alkaa näyttää aika harmaalta.

Pitkän autorakentelun ja erityisesti perehtymisen pohjalta tuli kiskaistua uutta eloa yhteen rassiin tietotaidon löytyessä suoraan selkärangasta, eikä tarvinut sen suuremmin miettiä tai murehtia..Voi jessus sitä onnistumisen riemua ja omien kättenjälkiensä nopeaa konkretisoitumista! Teki hyvää!

Yritän siis sanoa, että rintsikkaperheiden autot voivat myös tarjota vaihtoehdon rintsikkaperheiden arkeen, mutta tämä tietysti edellyttää myös ymmärtävää siippaa, aikaa ja jonkun köntän rahaa..! viini
Mäkitupalainen
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja JSila päivämäärä Pe Helmi 03, 2017 21:36

Autoiluun liittyen olettehan muistaneet vuodenvaihteessa tulleen vakuutus uudistuksen, että bonukset henkilökohtaisia, ei auto kohtaisia, eli saa useamman samoilla bonuksilla. Itsellä pari autoa 60% ja 10% bonuksilla, viestiä yhtiöön ja tuo 10% onkin 80% lähitapiolassa, mukavasti tippui ns kakkosauton vakuutus. Toinen 60% nyt olkoot vielä pohjolassa, kun ei juuri hyötyä vaihtaa vaikka saisikin sen 80%
JSila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä La Helmi 04, 2017 1:18

Minä olen nyt ajellut kohta kolme vuotta elämäni ensimmäisellä automaatilla. Ne D ja R ovat selviä, niillä pääsee eteen- ja taaksepäin, mutta kun sen vaihdekepin vieressä on vielä valintanmahdollisuudet + ja -, niin miten niitä oikeaoppisesti käytetään?

Ja sitten vielä kommentti ainaiseen riitelyyn kitkat vai nastat. Tänään mökillä käymässä, pihan parkkipaikalta parinkymmenen sentin nousu ja sitten tie laskee aika loivasti kohti t-risteystä. Ja tien pinta kirkkaan jääkerroksen peitossa, sen päälle satanut puuterilunta. Ilman nastoja olisin jäänyt sinne, nälkäisenä ja kylmissään.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jukka68 päivämäärä Su Helmi 05, 2017 23:14

vesahy kirjoitti:Minä olen nyt ajellut kohta kolme vuotta elämäni ensimmäisellä automaatilla. Ne D ja R ovat selviä, niillä pääsee eteen- ja taaksepäin, mutta kun sen vaihdekepin vieressä on vielä valintanmahdollisuudet + ja -, niin miten niitä oikeaoppisesti käytetään?

Voit hämmentää vaihdeaskia manuaalisesti.
Jukka68
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lehmikangas päivämäärä Ma Helmi 06, 2017 0:28

Jukka68 kirjoitti:
vesahy kirjoitti:Minä olen nyt ajellut kohta kolme vuotta elämäni ensimmäisellä automaatilla. Ne D ja R ovat selviä, niillä pääsee eteen- ja taaksepäin, mutta kun sen vaihdekepin vieressä on vielä valintanmahdollisuudet + ja -, niin miten niitä oikeaoppisesti käytetään?

Voit hämmentää vaihdeaskia manuaalisesti.

Siis esim ohitustilanteessa voit laittaa "pienempää silmään" paremman kiihtyvyyden takaamiseksi (eli miinus ensin ja plus sitten kun tilanne ohi).
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Muuttaja päivämäärä Ma Helmi 06, 2017 11:04

.. Tai sitten vaan polkasee sitä poljinta niin kikkari hoitaa saman homman ihan itte..
Melko turhia nuo tiptronic yms lisät vaihteistossa. Kuka ostaa automaatin jos haluaa itse hämmentää vaihteita?
Vanhoista jenkeistäkin löytää tuollasia ratkasuja että sai ite vaihella eestaas 1-3 väliä, mut kumma että ne ei ikinä kauaa eläny tuotannossa.
Muuttaja
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä Ke Helmi 08, 2017 12:38

Alpeilla vuokra-autolla alamäkeä ajellessa osasin kyllä jarruttaa moottorilla kun painoin Fordissa vahdekepissä olevaa miinusnappia. Kierrokset nousivat ja vauhti hidastui. Mutta miten täällä kotomaan tasangoilla noilla pelataan?
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Reiska22 päivämäärä Ti Helmi 14, 2017 12:56

2009 Renault Laguna Coupe 3.0 dCi V6 4Control. Hyvin kulkee ja hieno peli.
Sillä mentiin yksikseen kolmisen vuotta, nyt vanhaan taloon muuttamisen jälkeen piti hommata vetokoukullinen ja vähän tilavampi auto kaveriksi: 1999 Opel Frontera 2.2i 4WD. Sekin on pelannut varsin kohtuullisesti kohtuullisten fiksausten jälkeen :-D
1929 rakennettu hirsitalo, jossa on aikas paljon työnsarkaa.
Reiska22
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Reiska22 päivämäärä Ti Helmi 14, 2017 13:01

Muuttaja kirjoitti:.. Tai sitten vaan polkasee sitä poljinta niin kikkari hoitaa saman homman ihan itte..
Melko turhia nuo tiptronic yms lisät vaihteistossa. Kuka ostaa automaatin jos haluaa itse hämmentää vaihteita?
Vanhoista jenkeistäkin löytää tuollasia ratkasuja että sai ite vaihella eestaas 1-3 väliä, mut kumma että ne ei ikinä kauaa eläny tuotannossa.

Norjan vuoristossa ajellessa olisi tullut manuaalivalintaa ikävä, jossei autona olisi silloin ollut puhtaasti manuaalivaihteinen. Joissain paikoissa kun 2-vaihdekin alkaa olla liian iso, jotta vauhdin saa pidettyä alamäessä hanskassa. Suomessa ei oikein järkevää käyttöä keksi, ehkä kärryä vetäessä voi pitää pienempää silmässä laatikkoa säästääkseen. Ja tietty jos on turboviivettä niin juurikin ennen ohitusta voi kiskaista pienempää silmään :cool:
1929 rakennettu hirsitalo, jossa on aikas paljon työnsarkaa.
Reiska22
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zaffodi päivämäärä To Helmi 16, 2017 21:43

Alamäkiä varten pitää tietty olla alamäkihidastin :cool: Ei sillä tietty edetä kuin ryömintävauhtia :lol:
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Rak10 päivämäärä To Maalis 09, 2017 0:58

"Tojotan talli" meillä :-D Aikoinaan muutama mersu mutta nyt kun ikää on tullut pitää olla talossa toimivat autot että kerkee tehdä muutakin kuin maata ..la!
Emännällä -99Ave 260th ja mulla haisuli -02 160th ajettu! Täytyy sanoa että minkä ajossa häviäää sen varmuudessa voittaa ja NOIHIN voi itsekin tehdä vielä jotain remonttia jos tarvetta! Näillä mennään varmaan hautaan asti kun tontilla on muitakin rahareikiä loputon määrä :-D
Rak10
Jäsen
Jäsen

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Yleistä höpinää