Rintsikkaperheiden autot

Rintamamiestaloista ja muusta

Re: Rintsikkaperheiden autot

ViestiKirjoittaja Hiulihei päivämäärä To Heinä 31, 2014 22:30

Heh, vastaan itselleni…

Taisin nähdä tuon meidän onnettoman Fabian toissapäivänä kaupungilla, mikäli muistin vielä rekkarin oikein. Ihan hyvältä kulkupeliltä näytti (ei siis hylätyltä…), joten joku kai on hoitanut sen kuntoon, tai sitten hyväksynyt sen vaivat :)
Hiulihei
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kyytsis päivämäärä To Heinä 31, 2014 22:38

Meiltä vapautuu n.kk päästä hyvä Renault Kangoo. Pikku pakettiauto liukuovella ja perässä pariovet. Koukku... Remppahommissa todella näppärä, ostin marraskuussa ja nyt laitettu kuntoon. Mm. tulpat, tulpan johdot, pari laakeria, takajarrut, pohja hitsattu ja massattu, tyyppivika eli kampiakselin asentotunnistin vaihdettu. Kahdet hyvät renkaat vanteilla. Katsastettu heinäkuussa. Oma työmatka 2 km niin muuton jälkeen selvitään yhdellä autolla.

Jos kiinnostaa niin kerron mielelläni lisää,
Kyytsis
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä Ti Joulu 23, 2014 16:34

Voi hyvä luoja ranskalsita inisnööriä, eikös se ole koskaan kuullut, että Pohjolassa sataa lunta? Mulla on nyt Renault Scenic III ja siinä ei tuulilasin pyyhkijöitä saa nostettua pystyyn muuta kuin avaamalla konepelti. Johan on omituinen ja omalaatuinen ratkaisu.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja cokekola päivämäärä Ke Tammi 21, 2015 11:32

vesahy kirjoitti:Voi hyvä luoja ranskalsita inisnööriä, eikös se ole koskaan kuullut, että Pohjolassa sataa lunta? Mulla on nyt Renault Scenic III ja siinä ei tuulilasin pyyhkijöitä saa nostettua pystyyn muuta kuin avaamalla konepelti. Johan on omituinen ja omalaatuinen ratkaisu.

Volvo V60 insinööri on tehnyt saman virheen. Liekö sitten ingenjööri Ranskasta kotoisin, auto itse on kuitenkin on valmistekilven mukaan rakennettu Ruotsissa.
cokekola
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä Ke Tammi 21, 2015 12:27

Eikös Volvo ja Rellu ole serkuksia? Ja taisi Nissankin olla samaa sukua.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä Ke Tammi 21, 2015 12:34

Vanhaa tietoa mulla, ei pitäisi enää täss iässä luottaa muistikuviin. Kiinalainenhan se Volvo on, kuhertelut Renaultin kanssa olivat viime vuosituhannella.

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Volvo

Sen sijaan Renault omistaa noin 44 prossaa Nissanista.

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Renault
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja cokekola päivämäärä Ke Tammi 21, 2015 12:44

En jotenkin jaksa uskoa, että V60:n suunnittelijoista ainakaan pääosa olisi vielä kiinalaisia. Volvo kai yrittää edelleen vaalia mielikuvaa, että se olisi pohjoismaiden olosuhteisiin erityisesti suunniteltu ja että suunnittelu tapahtuisi Ruotsissa. Suunnittelijoiden kansallsuudesthan se ei toisaalta kerro mitään...

Voi, kun vielä saisi uusia Saabeja. :(

nimim. "Ent. saabisti, pako edessä merkkiä vaihtanut"
cokekola
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä Ke Tammi 21, 2015 13:23

Voi kun olisi rahaa edes käytettyyn Saabiin.... Pakon edessä minäkin Relluun siirryin.
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja PanuP päivämäärä Ke Tammi 21, 2015 22:26

vesahy kirjoitti:Voi kun olisi rahaa edes käytettyyn Saabiin.... Pakon edessä minäkin Relluun siirryin.

Ei ei ei uusia. Vähintään 20 vuotta vanha Volvo 240 tai 9-satku Saab, niin saa enimmän aikaa vain ajella lämpöisellä autolla. Sitten välillä pitää kyllä muistaa tankata.
Käyttäjän avatar
PanuP
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja KariFS päivämäärä Ke Tammi 21, 2015 22:47

PanuP kirjoitti:
vesahy kirjoitti:Voi kun olisi rahaa edes käytettyyn Saabiin.... Pakon edessä minäkin Relluun siirryin.

Ei ei ei uusia. Vähintään 20 vuotta vanha Volvo 240 tai 9-satku Saab, niin saa enimmän aikaa vain ajella lämpöisellä autolla. Sitten välillä pitää kyllä muistaa tankata.

1993 tehtiin viimeiset oikeat Saabit. Mulla on 9-5, se on mukava ja nopea, ja laadukkaammasta päästä nykyautoja mutta ei se semmoinen ydinpomminvarma ole kuin vanhan liiton Saabit. On kyllä käynyt mielessä vaihtaa se hyväkuntoiseen ysiysiin tai vanhaan satkuun, nyt kun perheessä on "sitä toista ruotsalaismerkkiä" oleva alle kymmenvuotias iso kartanovaunu toisena autona. Ysiysissä tarkeni hienosti kolmenkympin pakkasissakin, eikä satku sille juuri hävinnyt. Ysiysissä vaan on vielä vähemmän hienouksia, mikä on hyvä asia tietenkin :-D
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
KariFS
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja PanuP päivämäärä Ke Tammi 21, 2015 23:12

KariFS kirjoitti:Ysiysissä tarkeni hienosti kolmenkympin pakkasissakin, eikä satku sille juuri hävinnyt. Ysiysissä vaan on vielä vähemmän hienouksia, mikä on hyvä asia tietenkin :-D

Mulla oli ekana autona -81 99 ja olen kanssa joskus miettinyt, että pitäisi laittaa samanlainen hankintalistalle :D
Käyttäjän avatar
PanuP
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Hiulihei päivämäärä Ti Tammi 27, 2015 22:07

PanuP kirjoitti:Vähintään 20 vuotta vanha Volvo 240 tai 9-satku Saab, niin saa enimmän aikaa vain ajella lämpöisellä autolla.

KariFS kirjoitti:Ysiysissä tarkeni hienosti kolmenkympin pakkasissakin, eikä satku sille juuri hävinnyt.

Hä…? Ei mua oo kyllä Toijotassakaan palellu… Okei, ei nyt kovin usein täälläpäin kolmenkympin pakkasiakaan ole...
Hiulihei
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lapanen päivämäärä To Tammi 29, 2015 12:18

PanuP kirjoitti:
KariFS kirjoitti:Ysiysissä tarkeni hienosti kolmenkympin pakkasissakin, eikä satku sille juuri hävinnyt. Ysiysissä vaan on vielä vähemmän hienouksia, mikä on hyvä asia tietenkin :-D

Mulla oli ekana autona -81 99 ja olen kanssa joskus miettinyt, että pitäisi laittaa samanlainen hankintalistalle :D

Aika kultaa muistot :mrgreen:
Käyttäjän avatar
lapanen
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja KariFS päivämäärä To Tammi 29, 2015 13:44

lapanen kirjoitti:
PanuP kirjoitti:

Aika kultaa muistot :mrgreen:

Totta sekin. Mulla oli vm 82 99GL vuosina 93-99, maastamuuton takia myin pois, ja siitä autosta on vain hyviä muistoja. Mutta olipa mulla vuoden 1980 900 vuonna 2005, ja sekin tuntui hyvältä iästään huolimatta. Harvassa autossa on se järeän "herrankukkaromainen" fiilis kuin tuon sarjan Saabeissa. Tekniikka kohtuuyksinkertaista ja kaikki toteutettu hieman "turhankin" laadukkaasti. Ruostehan nuo on vienyt sittemmin.

Mutta parilla tuhannella eurolla, jolla ei kaksista uudempaa riisipussia tai volkkaria saa, saa jo valita aika monesta todella hyvästä vanhemmasta Saabista.
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
KariFS
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Markku&Rintsikka päivämäärä Pe Tammi 30, 2015 0:12

Täällä liikutaan Hiace 2005 ja Yaris 2005. Pihalla moottoroidulla kottikärryllä, eli Subaru targa.
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Yleistä höpinää