Muutto....

Rintamamiestaloista ja muusta

Muutto....

ViestiKirjoittaja Jenkka päivämäärä Ti Tammi 21, 2020 0:21

Haikea on mieli 8 vuoden jälkeen pikkuhiljaa alkaa laittamaan pillejä pussiin. Juuri eronneena ostin ja aika on mennyt kuin rientämällä. Poika menee armeijaan kesällä ja tyttö muuttaa äidille ja itsellä olisi edessä kesästä 5- vuoden ulkomaankeikka.

Uudesta modernista talosta muutin tähän ja nyt minulla on sitten kaksi vanhaa taloa, kun perin 2 vuotta sitten 130-vuotiaan isoisoisäni itse veistämän hirsitalon Satakunnasta.

Ei sitä nuorena tiennyt vehtaavansa vanhojen talojen kanssa jonain päivänä:)
Isä ja lapset asuvat Espoon viimeistä purulaatikkoa vm. 1965 :)
Jenkka
Jäsen
Jäsen

Re: Muutto....

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä Ti Tammi 21, 2020 0:41

Jenkka kirjoitti:Haikea on mieli 8 vuoden jälkeen pikkuhiljaa alkaa laittamaan pillejä pussiin. Juuri eronneena ostin ja aika on mennyt kuin rientämällä. Poika menee armeijaan kesällä ja tyttö muuttaa äidille ja itsellä olisi edessä kesästä 5- vuoden ulkomaankeikka.

Uudesta modernista talosta muutin tähän ja nyt minulla on sitten kaksi vanhaa taloa, kun perin 2 vuotta sitten 130-vuotiaan isoisoisäni itse veistämän hirsitalon Satakunnasta.

Ei sitä nuorena tiennyt vehtaavansa vanhojen talojen kanssa jonain päivänä:)

Noin se elämä heittelee, ja aika tosiaan kulkee aivan järjettömän nopeasti, juurihan vasta kevättä odoteltiin viime huhtikuussa, ja aika samanlaisessa säätilassa kuin nyt, 20. tammikuuta.

Oli muuten aika perhanan vanha toi esi-isäsi jos 130 vuotiaaksi oli ehtinyt elämään :)
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä To Tammi 23, 2020 17:30

Ulkomaankomennus kyllä piristänee, josset erehdy ostamaan komennuspaikasta riesoiksesi mitään vastaavaa taloprojektia!
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jenkka päivämäärä La Tammi 25, 2020 22:18

Toi mun lievä lukihäiriö saa aina aikaan näitä ”130-vuotiaita isoisoisiä :-D

http://aijaa.com/WDCCgP

Kiitos mukavista viesteistä ja laitetaanpa tuohon kuva tuosta 130-vuotiaasta hirsitalosta, jonka pohja-ala on n. 95 m2.

Sähköt olen sinne nyt laittanut, kun ne oli katkaistu 1950-luvulla, kaupunkiin muuton yhteydessä. Talo jäi silleen ja pelastui, kun isoisäni joskus 1970-luvun alussa kävi kesälomallaan lyömässä päälle kuitenkin ghettopeltisen katon.

Perinteet velvoittaa ja tätä en kyllä vieraalle oman elämäni aikana siirrä:)
Jenkka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jenkka päivämäärä La Tammi 25, 2020 22:24

Ps. Tuossa pirtin kuvassa olevassa kehdossa ovat olleet vauvana ainakin äitini ja pappani. Lisäksi löytyy isoisoisäni tekemää sänkyä, jossa molemmat syntyneet, renginkaappia, itseveistettyä keinutuolia ja pöytää jne...
Jenkka
Jäsen
Jäsen

Palaa alueelle Yleistä höpinää